Aku mengambil kertas yang dihulurkan oleh Mrs Seo. Aku membaca butiran-butiran yang terdapat pada kertas tersebut.
"Ni dia surat pertandingan catur tu. Bayar yuran dia sendiri sebab first tournament sekolah dah bayarkan" kata Mrs Seo.
"oh ok, seonsaengnim ramai ke yang join?"
"ada member tournament yang lepas tak masuk. Ada dua orang budak dari kelas 5a3 join"
Aku tak kisah sangat pun siapa yang masuk. Lagipun tak kenal sesiapa dari kelas tu kecuali sorang kawan aku yang rapat.
"one more, esok awak buatlah training sebab dah nak dekat kan tarikh tournament tu . awak, hanbin dan bobby main di bilik fail murid. macam yang lepas punya. kat situ ada chess set."
Aku mengangguk dan menyimpan surat yang diberikan ke dalam beg. Aku berjalan keluar dari bilik guru dan bertembung dengan beberapa orang pelajar lain. Aku terus menunggu appa untuk mengambil aku balik.
+
"Eh jungkook, hoseok. Nasib saya tak balik rumah lagi" kata Mrs Seo
"Eh seonsaengnim dah nak balik ke?" Tanya Hoseok
"Ya. Ha nah surat catur tu. Awak berdua tak perlu bayar yuran. Sebab ni first time awak berdua join kan?"
Kami berdua mengangguk.
"Esok kalau korang nak buat latihan, buat dekat bilik file murid. Tahu kan dekat mana?"
"Tahu, Kami balik dulu"
+
"Omma ni ha surat tu" aku bagi surat yang diberikan oleh Mrs Seo tadi kepada omma.
"Ah. Okok duit nanti bayar kat cikgu esok kan?"
"Ya"
"Nanti omma bagi"
Aku mengangguk dan berjalan memasuki bilikku. Aku baring menghadap siling rumah. Mataku memandang jam di dinding sekilas.
Pukul 8
Baik buat kerja rumah dulu. Lepastu baru training dengan appa. Dekat seminggu jugak kitorang training.
Tu pun sebab aku dah lama tak main chess ni. Last pun masa umur aku 11 atau 12 gitu. Memang lama lah.
Time aku nak pegang buah catur tu balik pun aku macam takde semangat. Asyik fikir kalah je.
First tournament pun dapat 3.5 markah daripada 7. Tu pun nasib je. Memang teruk lah first tournament tu.
Dah dah. Buat homework dulu.
Aku bangun dan mengambil buku kerja yang ingin disiapkan. Dalam 1 jam jugak aku buat homework ni dan tiba-tiba seseorang memanggilku
"Minjung?"
Appa dah panggil. Main chess lah ni. Lagi sikit je ni dah nak siap.
"Jap. Nanti Minjung turun. Nak siapkan homework dulu"
"Oh alright"
╮(╯▽╰)╭
Yowww long time no seeeee. Author dah lama tak menulis so~ hereeee. Sorrylah kalau bosan first chap ni ⊙﹏⊙
Author tahu korang sebuk tgk mama kan? ☻
P/s: kepada kwn-ii author yg baca cerita ni. Tolonglah jangan overthinking ya ;-;
YOU ARE READING
Chess- J.J.K✔
Teen Fiction"Kau tahu, dulu aku tak tahu nak cakap dengan kau ke tak" "Samalah, awkward weh" - Aku dengan dia tak pernah nak cakap. Sampailah satu masa dia tegur aku dulu.. ------------------------------------ Start: 1 December 2017 End: 31 December 2017