24-

1.2K 122 9
                                    

"Goodluck Minjung, jumpa nanti tau. Buat betul-betul" kata omma dan appaku.

Aku mengangguk.

"Minjung cuba ya!" Kataku dan yerus keluar dari kereta. Aku membawa barang-barangku dan masuk ke perkarangan sekolah.

Ha, aku taktahu lagi aku pergi dengan siapa. Aku pergi ke kantin sekolah. Aku nampak susuk tubuh Mrs Seo dan seseorang di sebelahnya. Siapa eh? Kenapa perempuan. Nak kata Taerin macam pelik je. Taerin tak tinggi macam tu.

Aku berjalan mendekati Mrs Seo.

"Ha Minjung sampai pun. Ni dia omma kepada Jungkook."

"Eh? Omma Jungkook?" Tanyaku kepada Mrs Seo dan bow kearahnya.

"Oh ya, masa tu Jungkook yang menang. So, parents dia sukarela nak hantar awak berdua pergi Seoul"

H-hah?!

"Seonsaengnim tak ikut sekali?" Tanyaku.

"Tak, saya lambat sikit datang. Maybe esok baru saya gerak pergi sana." Aku hanya mengangguk tanda faham.

"Bila nak pergi sana?" Tanyaku kepada omma Jungkook. Saja erm nak berbual. Takut dia ingat aku ni sombong pulak.

"Tengah tunggu Jungkook. Dia pergi toilet sekejap" katanya dan tersenyum.

Selepas beberapa minit, Jungkook datang mendekati kami semua.

"Oklah, Jungkook pun dah ada. Apa kata kita gerak sekarang?" Tanya omma Jungkook.

Aku hanya mengangguk. Omma Jungkook berjalan pergi. Aku hanya megikutnya dari belakang.

"Letak barang kat sini" kata Ommanya. Aku meletakkan barang dan berdiri di sebelah pintu penumpang.

"Masuklah, jangan malu-malu" kata ommanya. Aku membuka pintu kereta dan masuk ke dalam. Appa Jungkook sudah ada di dalam kereta.

Nak tak nak, aku kena duduk dekat sebelah Jungkook.

Selepas beberapa minit, appa Jungkook mula membawa kereta.

Awkward gila dalam kereta ni. Aku nak cakap pun serba salah. Aku hanya memandang ke arah tingkap kereta.

Boleh tak korang bayangkan yang korang duduk dalam kereta kawan korang yang tak berapa nak rapat. Dengan parents dia lagi. Rasa kekok tahu!

"Nama awak siapa?" Tanya omma Jungkook.

"M-minjung. Park Minjung" kataku.

"Jangan lah gagap. Buat biasa je. Panggil saya Okaa san je ya!" Katanya dan wink ke arahku.

"Tapi bukan ke Okaa san tu--"

"Oh tahu bahasa jepun ya. Hahaha. Takpe panggil je kaa san. Appa jungkook panggil Otou san ya!"

"Ok"

Aduh susah betul hidup aku

╮(╯▽╰)╭

Okaa-san (omma/ibu)
Otou-san (appa/bapa)

Yang minat anime mesti tahu kan?

Chess- J.J.K✔Where stories live. Discover now