53-

1.1K 105 3
                                    

Dekat sana. Aku dengan Jungkook naik banyak gelongsor. So far aku memang enjoy.

Semasa aku dan Jungkook berjalan untuk pergi menaiki gelongsor yang lain, kami terserempak dengan aerin.

Aku macam nak sepak dia je bila aku tengok muka dia.

"Jungkook, u buat apa dengan maid u tu?"

Aku menggenggam tanganku perempuan ni memang cari pasal!

"Ah saja jal--

Sebelum Jungkook habiskan percakapannya aku menyelah,

"Honey, jom pergi tempat lain. Tak sangka pulak jumpa cleaner sesat kat sini. Apa dia buat ntah kat sini. Kacau je kita date" kataku dan memegang tangan Jungkook untuk beredar. Padahal aku saja je nak api-api kan dia

"Sedar lah sikit yang kau tu cuma maid. Beria nak berlakon bagai" katanya.

"Aduh cleaner tak sedar diri ni. Pergi lah buat kerja. Cuci jamban. Sesuai dengan muka kau tu" kataku dan menarik tangan Jungkook untuk pergi tempat yang lebih aman.

"Wow. Berani kau eh lawan dia"

"Come on. Minjung ni. Kesah apa aku"

"Takdelah, tak ramai orang yang lawan dia. Nanti dia balas lagi teruk. Lagi satu, tak sangka kau panggil aku honey depan dia" kata Jungkook.

Mukaku memerah.

"Kau diam lah. Dah jom kita try gelongsor yang tu pulak"

"Jom"

+

Aku merendamkan diri di dalam kolam saja nak santai-santai. Lagipun tak ramai orang kat kolam ni. Jungkook kata dia nak beli air jap. So aku tak kisah.

Aku hanya merehatkan diri. Penat woo. Aku dapat rasa seseorang di belakangku. Aku biarkan sahaja. Maybe pengunjung yang ada kat sini.

Muka aku ditekup dari belakang. Aku meronta-ronta. Mukaku dimasukkan ke dalam air.

Aku tak dapat bernafas. Air dah mula masuk ke dalam hidung dan mulutku.

Someone tolong aku!

Jungkook, tolong aku!

Apa yang aku tahu. Aku tak sedarkan diri lepastu.

+

Aku membuka mata dan ingin termuntah. Aku muntah. Tapi keluar air. Selepas itu, aku berasa lega.

Aku memandang sekeliling. Jungkook ada di belakangku dan ramai orang mengelilingku.

"Nasib baik kau terselamat" kata Jungkook dan memberiku tuala. Aku memakai tuala di badanku.

Siapa lah yang buat aku macam ni?

╮(╯▽╰)╭

Chess- J.J.K✔Where stories live. Discover now