IRFAN POV
Hari ni aku keluar dgn si haikal..aku tunggu dia kat kafe berdekatan..walaupun aku ckp kul 4 jumpa tapi pattern aku jenis suka dtg awal..sebab kalo kita lambat..kat situ mengambarkan siapa diri kita yg sebenar..lagipun aku pengawas kan..kene lah tunjuk contoh yg baik..Haikal dtg tepat kul 4..sumpah weyy dia nampak smart sangat..hensem gitu..masa haikal berjalan ke arah aku..aku perasan ada mata mata yg memerhati susuk tubuh yg sumpah hensem tu.."Maaf lambat..kalo aku tahu ko dtg awal..aku akan cepat"ujar haikal.."Ehhh taklah..aku yg suka dtg awal..maaf lah aku memang mcm ni..lagipun kita janji kul empat kan..so kau tak lambatlah"kata aku ..Entah kenapa rasa janggal sangat..dia tak senyum mcm selalu..kalo jumpa aku dia selalu excited malahan super excited..tapi kali ni seolah olah mcm aku dgn dia orang asing..apa yg berlaku ni??.."Kata tadi nak shopping..nak beli apa.."tanya haikal..dia wat muka bersahaja je.."Err nak beli kasut sebenarnya tapi👉👈..itu bukan niat sebenar aku ajak ko keluar..aku bosan hari ni..aku perlukan seorang kawan..iaitu ko"balas aku dgn bersungguh dan ikhlas.."Ko kan dah ada abang rashid..wat apa lagi dgn aku"kata haikal..dia ni kenapa agaknya.."Alahhh tu lain..kadang kadang bersama dgn kawan lain..bersama dgn bf lain..dgr ni aku tetap perlukan ko sebagai kawan baik aku" kali ni aku memang meluahkan perasaan ..aku tak gemar dgn keadaan renggang aku dgn haikal.."Hmm yelah..dah jom aku bawak ko gi satu tempat" ajak haikal sambil tarik tangan aku utk bangun drpd kerusi tu.."Ehh haikal sabarlah"..dia pulak yg beria bawak aku..kali ni lebih baik..haikal dah senyum balik..inilah yg aku suka dgn haikal..dia sangat memahami..mungkin kalo aku tak jumpa abang rashid..skrg ni mesti aku tgh bercinta dgn haikal..dia lain drpd lain..tapi tulah aku ditakdirkan jumpa abang rashid dan bukannya dgn haikal..rupanya haikal bawak aku gi ke arked permainan.."Lahh sini ke.."keluh aku..ingatkan istimewa sangat.."Ko ni..ni lah tempat yg sesuai utk hilangkan stress dan tempat yg akan kembalikan senyuman kita..dah jom"..dia tarik lagi tangan aku..kenapalah org suka tarik tangan aku ni..kita orang kat situ perangai mcm budak budak..sebenarnya memang budak budak pun..hahahahahaha..kita main pukul tikus..lawan sumo mesin..berlumba jaringkan sebanyak mungkin bola jaring..dan mcm mcm lagi.BEST BETUL!! Seronok gila..aku drpd tadi ketawa dgn haikal..tak pernah aku ketawa teruk sangat..lepas ke arked game..dia bawak aku ke karoke..aku tak pernah karoke..betul ni..sebab abah dgn ibu tak suka tempat tu..Haikal mula menyanyi lagu feveret dia..sukalah tu..kita orang melalak tak sedar diri..dah karoke ..rasa lapar pulak..gi makan jap..best sangat hari ni..haikal ckp dia nak bawak aku ke satu lagi tempat istimewa dia..setelah 30 minit perjalanan ke sana..Dia bawak aku ke padang rumput yang luas..ni kat mana ni..kami berdua mula duduk kat padang tu..ada juga segelintir orang yg duduk kat padang tu tapi jauhlah sikit drpd tempat kita orang..Haikal tiba tiba baring..dia mendepakan tangan dia.."Irfan boleh tak kalo ko baring kat tangan aku ni..aku ada bende nak ckp"..ehhh dia nak aku baring kat tangan dia..👉👈😶..malulah..selalunya aku buat mcm tu dgn abang rashid je.."Haikal..aku tak selesalah.."belum sempat aku habis ckp si haikal dah tarik badan aku..skrg ni kami berdua tgh baring kat padang sambil tgk langit malam yg indah..belum sempat aku nak bukak mulut nak marah dia..haikal dah ckp dulu...bencilah aku 😤"Irfan aku kan.."kata haikal..dia mengeluh sekejap.."Kenapa..ko ok tak ni..ko ada masalah ke?.."tanya aku prihatin.."Aku sebenarnya.." tgk tu jawab separuh lagi..bencilah mcm ni.."Jgnlah jawab separuh separuh..wat sakit hatilah"kata aku yg tgh tahan sabar ni..Haikal angkatkan kepala dia sikit..mata dia pandang aku ..pandangan dia tu mcm ada sesuatu..tiba tiba haikal cium aku..dia bersungguh melumatkan bibir aku tu..pandainya dia mencium!!..hebat mcm abang rashid.tapi yg pelik tu aku tak meronta..mungkin sebab kesedapan..kami berdua berciuman dgn mata yg tertutup..sangat hebat ciuman haikal..ciuman kita orang berakhir selepas bibir haikal tu meninggalkan bibi aku.."Aku sebenarnya cinta dgn kau.."Kata haikal sambil memandang mata aku.."Haikal..awak tahu kan yg saya ni bf abang rashid..kita tak patut mcm ni"aku mula sedar..aku bangun drpd tangan haikal..aku ni dah gila ke .."Aku tetap sayang kau..dgr ni aku betul betul cintakan ko haikal..aku syg ko sangat.."ujar haikal..dia sangat bersungguh bila ckp mcm tu.."Tapi aku cinta abang rashid..ko pun tahukan."..balas aku sambil pandang muka dia..jelas muka haikal tak senang aku ckp mcm tu.."Aku suka kau sejak kita bertemu kat bilik bapak aku lagi..perasaan tu bertambah kuat bila kau cium aku masa aku kasik pinjam kerje sekolah aku kat kau..sejak tu aku asyik ingat kau je..aku terlalu asyik dgn ko sampaikan aku dah break up dgn gf aku..Irfan..aku tak.kisah kalo kau pernah cintakan abang rashid..aku cintakan kau sangat"Haikal pandang aku dgn pandangan yg seolah olah nak aku jadi bf dia..ni berat sangat..hati aku tak tahulah rasa berat bila tgk muka haikal.."Haikal..aku minta maaf ckp mcm ni..aku bukan tak nak terima tapi aku cinta abang rashid..aku sayang dia sangat..Tapi aku tetap nak kau jadi kawan baik aku..aku cuma syg kau sebagai seorang kawan..tak lebih drpd tu.."ujar aku..ye aku tahu..memang pedih aku ckp mcm tu..tapi kene ckp jugak supaya sedarkan haikal..aku tak nak kasik harapan palsu kat dia.."Hmmm..baiklah kalau mcm tu..aku tak nak paksa kau..aku minta maaf kalau aku melukakan hati kau dgn luahan aku ni..aku pun syg kau sebagai kawan aku"..kata haikal sambil senyum kelat..aku tahu dia tgh sedih bila aku tolak cinta dia.."Haikal..ko kawan aku yg paling baik..aku minta maaf jugak "aku peluk dia supaya untuk menenangkan hati dia tu..haikal balas balik pelukan aku..kami berdua peluk lama ..lepas je kami berpelukkan..Haikal nampak lebih baik..dia nampak sangat tenang..dia pun kembali senyum mcm selalu..Ye inilah haikal yg aku pernah kenal..TERIMA KASIH HAIKAL....selepas tu kita orang nak balik mcm biasa..tgh tgh jalan kat tempat parking tu..si haikal pegang tangan aku ..katanya dia nak sangat buat mcm ni dgn aku..aku tak sampai hati nak marah..aku biarkan je..tanpa aku sedari..rupanya ada mata yg sdg memerhati..
YOU ARE READING
Cinta Si Irfan
Teen FictionHi semua 😗😗malulahhhhh..hahahahaha..apa apa pun ni first time tu saya tulis ce rita..selalunya baca je drpd penulis yg lain..hebatlah..mcm mana mereka ada pengalaman yg dramatik mcm tu..apa apa pun cerita ni based on pengalaman cinta saya sendiri...