chapter 25

1.8K 58 29
                                    

Rayyan POV

"Rayyan..kamu ok tak ni..daripada tadi kakak tengok kamu termenung je..ada apa apa masalah ke?"..tanya Dr Azura kepada adik kesayangan dia tu.."Entahlah kak..saya tak tahu kenapa saya jadi macam ni?"..balas aku sambil pegang secawan milo panas..memang kesukaan aku kalau duduk kat beranda rumah akak aku ni sambil minum milo panas..baru feel.."apa maksud kamu?".."Yan tak tahu yan patut beritahu akak ke tidak.." jujurlah..aku ragu ragu nak beritahu Dr Azura pasal perasaan aku ni..bukan aku tak tahu perangai dia yang suka buat spekulasi sendiri..kang nanti dia startlah wat cerita based on imaginasi liar dia..tu yang kadang kadang malas nak cerita kat dia ni..tapi jenis aku pulak ialah jenis tak suka pendam..nanti aku pulak yang sakit.."Eceh..kalau tak nak beritahu takpe..akak tak heran..nanti kau jugak yang tercari cari akak.." tengok tu..dia dah start wat muka yang paling annoying di dunia..haishh lagi tambah rasa bersalah.."Ha ye lah .. Yan beritahu tapi ni rahsia tau..akak kene janji dengan Yan yang akak akan simpan rahsia ni dulu".."Aduhai adik akak niii..bila masa akak tak pernah simpan rahsia Yan..semua rahsia Yan akak simpan baik..".."Alaaa janji dulu..kalau tak..yan tak nak cerita".."Aduhai budak ni..haaa yelah yelah..akak janji kat Yan yang akak akan simpan rahsia Yan sampai bila bila ok"..Dr Azura ni siap angkat tangan kanan dia lagi...dah macam nak berikar pulak..Hahahaha.."So dah puas hati?".."Ok yan puas hati sangat hahahaha..".."Haaa cepat cerita..akak tak sabar nak dengar nii"..haishh akak aku ni..sejak bila berminat jadi mak cik bawang.."Ok cerita dia gini tau..Yan tak tahulah kenapa setiap kali Yan jumpa seseorang tu..hati yan akan berdegup kencang lagi lagi waktu dia senyum kat Yan..bukan sekali..tapi dah dua kali....akak rasa kenapa?"..."Lahhh Yan..itu bahaya..dari segi kesihatan..mungkin Yan ada sakit jantung" lepas dia cakap macam tu..dengan tanpa rasa bersalah dia ketawa pulak.."Ishh akak nii..wat lawak pulak...orang serius nii".."Ye ye Yan..sorry..tapi akak rasa sebenarnya mungkin Yan dah jatuh cinta?..iyelah sebab masa akak mula mula jumpa dengan Abang Rafiq kamu tu..hati akak kan mesti berdegup..dup dap dup dap macam tu".."Akak rasa Yan jatuh cinta?..haishh akak nii biar betul..Akak pun tahu kan yang Yan tak pernah percaya "cinta" lagi selepas peristiwa tu.."..tiba tiba keadaan malam tu jadi sunyi.."Hmmm..yan?..maaf akak cakap mcm nii..akak harap kamu tak kisah tapi kamu kenelah lupakan peristiwa tu..kalau tak dia akan terus menghantui diri kamu..kamu tahu kan"...suara akak telah memecahkan tembok kesunyian tadi..."Hmm iyelah" jawab aku acuh tak acuh..aku tak tahulah kenapa..bende yang aku semakin tak suka nak ingat..semakin tu dia asyik keluar dalam otak nii...kadang kadang sakit jugak hati bila teringat..."Apa apa pun..siapa yang Yan maksudkan?".."Adalah seseorang".."Eceh dia nak berteka teki dengan kita pulak..gigit baru tahu..tapi dia tu lelaki ke perempuan?".."Haishh akak ni..janganlah kuat sangat soalan tu..kang pelik Abang Rafiq dengar.."..."Opsss sorry dear..so L ke P"..aku hanya mampu geleng kepala bila tengok perangai akak aku nii.." dia tu L".."Wahhh mesti dia cute kan..akak bukan tak tahu taste kamu..nak yang comel comel je.."

"Apa yang comel comel tu sayang?" ..Ya Allah terkejut aku bila Abang Rafiq masuk ke bilik..haishh dia ni punnn..tak agak agak..bukan nak ketuk pintu dulu ke apa ke..main terjah masuk je bilik orang.."Ishh abang nii..terkejut zura..takdelah..ni kami tengah bincang pasal nama yang comel comel untuk anak kedua kita..kan Rayyan?" Pandai betul akak aku ni cover.."Haah bang..kita bincang pasal ni tadi.".."Lahh kenapa tak ajak abang sekali..ishh abang pun nak pilih nama yang comel comel untuk anak kita..kamu pun rayyan..sampai hati tak ajak abang..😣".. eh..eh abang ipar aku ni..dia siap hentak hentak kaki  lagi dah macam budak kecik😂😅...adoiii abang ipar aku nii..tak padan dengan kerja dia sebagai seorang guru disiplin..perangai macam apa😂.."ishh abang nii..ngada ekk..malulah sikit kat depan Rayyan tu..dah dah jom masuk bilik..bye Rayyan..goodnite dear..".."Ok kak..nite akak dgn Abang Rafiq"akak terus tolak Abang Rafiq keluar ke bilik aku..kadang kadang aku rasa Abang Rafiq dengan kakak aku ni ialah pasangan paling sweet..mereka ni tak pernah gaduh besar depan aku..entahlah mungkin mereka tak pernah tunjuk kot..tapi macam tulah..selalunya kalau akak dengan Abang Rafiq gaduh.. yang selalu akan pujuk mesti akak😂..walaupun yang sedang marah ialah akak..entah kenapa pun aku tak tahu...Hurmm aku pun nak macam tu...nak jugak bergaduh pastu berbaik macam tu..mesti bestkan..tapi tulah..aku ni mana ada boyfriend atau girlfriend..yang aku ada cuma wajah hensem tapi tak berpunya..badan sasa tapi tak disentuh dan sifat penyayang yang tidak diberi..cehh bermadah pulak aku😂..apa apa pun aku teringat  wajah manis yang dimiliki oleh budak tu..muka dia yang comel dan naif tu buatkan pintu hati aku mula terbukak balik..ishh..adakah betul apa yang akak cakap?..yang aku dah mula jatuh cinta?..

Cinta Si IrfanWhere stories live. Discover now