chapter 24

1.5K 42 25
                                    

Irfan POV

Selamat pagi dunia!.🎉🎉.haihh leganya dapat tido semalam..tapikan aku sendiri terkejut yang aku boleh bangun pagi rupanya.😂 nak mandilah..eh eh kenapa ni..kenapa susah nak bangun ni..lahhh Haikal rupanya..dia ni suka sangat tau peluk orang masa tido..haishhh tak pernah berubah daripada dulu..kalau Aiman nampak mesti dia marah..jadi aku tolak + tendang sekali Haikal supaya jauh sikit daripada aku..tak naklah nanti Aiman kecewa bila tengok Haikal peluk jantan lain walaupun dia takde kat sini..Apa apa pun hari ni ialah cuti!!..YEAYY!!.dapat jugak berehat lama kat rumah..asyik belajar pun tak boleh jugak kan..kene lah jugak ada masa nak main main..Eh jap..mana telefon aku..selalunya sebelum ibu datang kejut..telefon aku dulu yang dah bunyi..senyap je telefon aku tu..mana ehh aku letak semalam..aduhai aku lupalah😅.."Haikal oh kal..mana fon aku ehh"..tanya aku sambil gerak gerakkan badan dia yang sado tu..sadolah sangat😝.."E...e..entahlah " dah jawab macam tu tanpa rasa bersalah dia terus sambung tido lagi..siap tarik selimut pulak tu..dasar  manusia!..Mungkin ada kat atas meja belajar kot..sebab rasanya semalam last aku letak situ ..Sampai je kat meja belajar..Ha!..kan betul..memang ada kat sini..nasib baik..nanti kejap..kenapa fon ni off..bukan semalam aku baru charge full ke..?..haihh siapalah yang off kan..Bila aku on balik fon aku..beratus notification timbul..cehh tipulah takde pun sampai beratus..beribu je😄..tapi banyak banyak notification yang timbul kat situ..mata aku hanya tertumpu kepada satu tu je.."You have 15 missed call (15) from Hubby sayang since 11.50pm"..betul ke apa yang aku baca ni..ABANG RASHID CALL AKU!!!.wahhhh bestnya!!..macam tak caya pulak..maknanya dia masih sayang aku lagi lah kan..maknanya dia tak mungkiri janji dia lah kan..walaupun dia janji petang tapi at least dia ada telefon jugak..Ni yang nak kene beritahu Haikal..dia.mesti gembira jugak.."Haikal..bangunlah..aku ada bende nak beritahu ni!"..."Hmmm jangan ganggu aku lah"..."Alahhh bangunlahhh..kalau kau tak bangun.. aku gigit anu kau"..hahahaha nampak tak tahap radikal aku tu.."Ishh kau ni..hah..yelah yelah aku bangun.." dia pun bangun demi nak selamatkan anu yang bakal jadi milik Aiman tu.."Haaa apabende".."Tengok ni..Abang Rashid ada call aku lah😍😍".."So?".."So dia tak tipu lah kan yang dia nak call..means dia still sayang aku kan".."Yelah kot..dahlah aku nak mandi..kau cuba call dia balik".."Haahlah..apa lah aku ni..kau pergilah mandi dulu..aku call my hubby"..Haikal yang malas nak layan aku tu terus pergi ke bilik air..Ya Tuhan gementarnya..nak tekan button call pun rasa gementar je..ok aku kene tenang..tarik nafas dan call dia..berdering..masih berdering..dan tiba tiba.."Haa Irfan.."(Abang rashid).."Hi abang😢..Irfan kan..".."Kenapa irfan tak angkat telefon semalam.."(Abang Rashid).."Telefon irfan mati semalam..".."Dah tu tak reti nak charge..takkan tu pun abang nak ajar.."(Abang Rashid)..."Irfan minta maaf😢"..."Tu jelah yang irfan tahu..asyik minta maaf je..irfan tahu tak yang irfan dah buang masa abang..abang banyak lagi keje tau yang nak kene buat..takkan tu tak faham.."(abang rashid)..."Hmmm😔 maafkan irfan".."Irfan kene fahamlah..kalau orang tak call dia kata kita lupa dia..bila dah call dia buat bodoh pulak..alasan fon dia off..kan abang cakap abang nak call..so chargelah awal awal..janganlah menyusahkan orang nak call dia berkali kali...faham sikitlah situasi abang..lain kali kalau irfan buat macam ni abang malas nak telefon irfan lagi.." dia terus off panggilan macam tu..apa ni..abang rashid marah aku..dis benci aku...korang?..ni ke panggilan telefon yang aku tunggu macam orang bodoh semalam..panggilan yang aku sanggup tunggu daripada pukul 4 petang sampai 11.30 malam yang dah macam apa..tapi akhirnya aku cuma kene marah je..hikss..hikss..sekali lagi aku menangis..aku yang silap..aku yang tak guna..patutnya aku biarkan je fon tu on..patutnya aku bawak sekali fon tu masa nak tidur ..patutnya kalau aku berjaga lewat sikit mungkin aku dapat bermanja dengan abang rashid..kenapa aku tido awal..kenapa aku off kan fon aku..aku benci!..aku benci diri aku😢!!..Ya Tuhan..sakitnya hati niiii..betapa aku rindu abang rashid..tapi disebabkan kebodohan aku..dia dah benci aku..tak gunaaaa!..Air mata ni pun semakin deras membasahi wajah aku..Lemahnya badan aku..betul betul tak larat nak hadapi semua ni.."Irfan?..Aku rasa..." Suara Haikal memecahkan suasana suram dalam bilik aku tu..aku pulak cepat cepat lap semua air mata aku dan berlakon seperti biasa..aku tak naklah dia tahu yang aku menangis atas kelemahan sendiri.."Hmm kenapa haikal.." balas aku..shitt suara aku boleh serak pulak.."Aku rasa kita kene study lagilah bab yang semalam tu..aku hampir lupa..boleh kau ajar aku nanti"...aku mengangguk je..muka aku pun hanya tunduk ke bawah.."Ko dengar tak ni?".."ye aku dengar"..tiba tiba tangan Haikal mengangkat muka aku yang daripada tadi tunduk.."Ehh kenapa ni..muka kau sembab je..Rashid cakap apa kat kau sampai kau nangis!"..suara lembut Haikal mula bertukar keras bila lihat aku..patut ke aku beritahu dia perkara sebenar..tapi nanti mesti dia benci Abang Rashid kan..aku tak naklah hubungan mereka kembali macam dulu.."Ehh takdelah..aku cuma terharu je dapat call dengan abang rashid..dia siap cakap yang dia sayang aku..tu yang menangis..hahaha" terpaksalah aku menipu.."Lahh macam gitu ke..haih yelah kau pun dah lama tak bermanja dengan dia..tapi asal cepat sangat off call.."..."Err dia kata dia sibuk tadi..takpelah..asalkan aku dapat dengar suara dia pun dah cukup.." tanpa aku sedar air mata aku kembali menitis..walaupun aku kata macam tu tapi hati aku tidak.."Dah jangan nangis ok..aku tak boleh tengok kau nangis..nanti tak comel".."Hahaha kau ni..dahlah gi pakai baju sana.."..."Haa macam tu lah..ok aku nak pakai bajulah ni."..Haikal memang baik kan..dia faham situasi aku.."Oh ya..hari ni kau keluar dengan Aiman kan"..."Haah dia ajak jumpa..rindu katanya.."..."Cehh sweetlah korang ni.."..."Taklah sweet macam kau dengan Abang Rashid.." itu mungkin dulu jelah..sekarang ni hanya 😔.."Kau nak ikut ke..boleh tenangkan diri kau"..."Ehh boleh ke?..tak ganggu kau dengan Aiman ke?".."Taklah mana ganggu..jomlah..aku pun seronok kalau kau ada".."Kau niii buat aku blushing je..oklah kalau tak ganggu kau dengan aiman..aku ikut je." Mungkin betul kata Haikal..ni lah masa aku nak tenangkan diri..nanti lepas dah ok..aku akan call balik abang rashid untuk minta maaf..memang salah aku sebab ganggu dia..kesian dia sebab terpaksa ada bf careless macam aku ni😔.."Dah cepatlah..tunggu apa lagi wahai cik puteri..tak nak bersiap ke..atau nak tunggu putera raja datang jemput"..baru aku sedar yang Haikal ni kuat bebel😂..macam manalah si Aiman nanti.."Yelah nak bersiaplah ni.."

Cinta Si IrfanWhere stories live. Discover now