Aragog

15 0 0
                                    

Po lukách hradu se zéměř nepozorovaně přikradlo léto. Obloha i jezero byly modré jako barvínek a ve sklenících rozkvetly květy, veliké jako hlávky. Snažili jsme denodenně navštěvovat Hermionu, jenže návštěvy na ošetřovně byly teď zakázané. Nebudeme už nic riskovat, řekla Pomfreyová rázně. Útočník by se mohl vrátit, aby je dorazil. Po odvolání Brumbála nešlo zahlédnout studenta bez úzkosti, napětí či strachu. Přemýšleli jsme nad slovy ředitele. Co tím mohl myslet. Hagridova rada pavoucích se nám jevila jasně, jenže problém byl vtom, že jsme žádného nemohli najít. Vadilo nám, že nemůžeme, kam chcem. Teď smíme chodit jen s učiteli. Panující období se líbilo je Dracovi. Tvářil se vítězoslavně jako by se stal primusem. Jednou při jsem se ho zeptala. Poté jsem to převyprávěla klukům z pohledu Draca: Vždycky jsem si myslel, že by to mohl být otec, kdo Brumbála ze školy dostane. Říkal jsem Vám, že podle něj je Brumbál ten nejhorší ředitel, jakého kdy Bradavice měly. Na hodinách Lektvarů jsme uslyšeli i to, že se sem možná dostane někdo, kdo bude chtít, aby komnata zůstala otevřená navždy. Zalapala jsem po dechu a skácela jsem se. Jsi v poho? Kati? Vyděšeně jsem po něm dívala. Děje se něco?optal se mě. Vběhl sem profesor i Harry. Draco, tím jak si tohle řekl, víš cos tím způsobil?zeptal se ho Harry. Katka, jak jistě víš, má mudlovskou matku. Sice její otec je zmijozelským dědicem, ale není taková šance, že kvůli tomu ji ušetří ten netvor. Harry mě uklidnil, Draco se omluvil a pokračoval na Snapea. Nabídl profesoru lektvarů ať on se uchází, ale odmítl. Ron se chtěl na Draca vrhnout. Bylo mu jedno, že má rozbitou hůlku, teď je schopen ho i zaškrtit.. Naštěstí tam přišel profesor a odvedl je. Při vedlejších hodinách mi Ernie omlouval. Ví, že jsem já i Harry Miy kámošky a jí bychom neublížily. Řekl mi i názor Draca, že je z toho radostí bez sebe. To je jasné, že je šťastný. Brumbál pryč. Naděje o ředitele, který komnatu nechá otevřenou. Šťastná představa pro něj. On ji chce mít otevřenou? zeptá se s otevřenou půdou.  Ano chce a já z toho jsem nešťastná, odpovím mu plačtivě. Nepočkám na otázku a rovnou odpovídám: V knihovně jsem Ti řekla, že mamka je z mudlovské rodiny. Až pozabíjí, popř. pozkamení všechny motáky a z mudlovských rodin, podívají se i po dětech, z poloviny čaroděj, z poloviny mudlovská či motáčská část, ke které patřím i já. To je mi líto. Jsi skvělá holka. Řeknu ti ale jedno: Tys měl pravdu. Hadí jazyk umím, protože můj otec je Zmijozelův dědic. Já kontroluji podezřelé a vím, kdo to je. Mu sklapne hlava. Než Ti tu osobu řeknu, musíš vědět, že to nedělá dobrovolně. Slyšel jsi o kletbě Impérius?zeptám se ho. Jasně, že vím. Jedna z kleteb, která se nepromíjí. Ta, která toho člověka ovládne, že? Ano, podle toho, sis určitě odvodil, co myslím. Oběť té kletby je Ronova mladší sestra Ginny. Kdo ji teda ovládá?zeptá se mě. Vzpomínka- duch- mého otce Toma Rojvola Raddla. Chce to někomu říct, ale poprosím ho, aťto nedělá. Harry mi poslal sovu. Ať hned příjdu. Učitelé mě mají rádi a protože jim pomáhám vyšetřovat bez okolků mě pustili. Domluvili jsme se navečer. Divili se, že si Ernie nemyslí, že to je Draco. On si to nemyslí, protože jsem mu řekla, kdo to je. Učitelům též. Nikdo mi to nechce věřit, ale po mých faktech mi věří. Než Vám řeknu, že tu holku znáte, řeknu Vám důležité info. Věřte mi nebo ne, vlezte si ji do hlavy nebo ne. Neděláto dobrovolně. Je to loutka mého otce. Majitelem toho deníku.
Půlnoc: Čekám tu hodiny. Kluci konečně venku. Domyslela jsem si, že čekali, až všichni půjdou do hajan. Chodili jsme tu jako v bludišti. Vyhýbali jsme se hlídkujícím učitelům. Konečně jsme před Hagridovou hájenkou. Vešli jsme dovnitř a Tesák se štěkal jako pominutý. Hned jsem ho uklidňovala. Neviditelný plášť jsme nechali na stole. Prostupovali jsme lesem. Jsme daleko, ale vrátit se nemůžem. Po asi půlhodině chození Tesák dunivě zaštěkal. Vepředu jsme něco spatřili. Harry napomenul Ron, ať je zticha. A pokračujeme dál. Přistoupili jsme blíž a Ron poznal taťkovo auto. Podotknul ože zdivočela. Pavouci nás odnesli. Zavolali Aragoga. Nějaký pavouk říkal, že přinesli lidi. Aragog se zeptal jestli to je Hagrid nebo Katka. Mě poznali. Jsou to mí přátelé. Jdeme se na tebe něco zeptat. Hagrid má problém. Hagrida odvedli do Azkabanu, protože siyslí, že něco dělá studentům. Aragog na to řekl: To bylo, ale před lety. Vyloučili ho z důvodu, že si myslel, že otevřel komnatu. Harry de podivil. Myslel si, že on je ten netvor z komnaty. Já mu v rychlosti vysvětlila, že to je jen jeho mazlík, kterého někde našel. Ten netvor se narodil na škole. Chvíli si povídali. My chceme odejít. Mě samozřejmě nechávají a vrhají se po klucích. Já se proměním ve fénixe a unikám pryč. Klukům naštěstí přiletělo na pomoc jejich auto. Počkala jsem na kluky před hájenkou. Ron prskal vzteky. Harry si došel pro plášť. Vracíme se do hradu. Já se vrátila do Zmijozelu.

Vítám Vás u další kapitoly. Snad se Vám líbil. Přeji Vám krásný zbytek dne.
Vaše klarickaK

Kateřina Andrewsonová Riddlová a Zmijozelův dědicKde žijí příběhy. Začni objevovat