Když si pomyslím, kolikrát jsme tam byli, a ona jen byla o tři záchodky dál, řekl nám trpce Ron. Mohli jsme se ji zeptat, ale teď.... Se jí zeptám já. My dvě spolu vycházíme. Na hodině přeměňování prof. McGonagallová oznámila zkoušky. Já už nějakou dobu věděla, že v červnu začínají. Já se chovám poněkud stejně. Chodím sama po chodbách, učím se v knihovně, vypracovávám úkoly a připravuji se na zkoušky. K tomu i trávím mnoho času s Dracem. Podívala jsem se na králíky, které mám proměnit v bačkory. To není nic těžkého. Popřemýšlela jsem, co se nám bude hodit při zkouškách. Ron vypadala jako při oznamenání, že musí zůstat v Zapovězeném lese navždy. Tři dny před zkouškami jsem se dozvěděla,že všichni zkamenělí studenti budou zase mezi námi. Začali jsme jásat. Mia nám potvrdí, že to byl bazilišek. Přišla k nám Ginny. Chtěla nám určitě říct, že to je ona, ale přisedl si sem Percy. U umývárny jsem se s kluky potkala. Harry mluvil, že jdou za Hermionou. Prohlížela jsem si Miinu ruku. Držela papír. Rozhlídla jsem se, jestli tu není madam a vyndala jsem ho. Nahlas jsem předčítala.
K tomu Hermiona připsala potrubí. Pohlédli jsme na sebe. Měla jsem pravdu. Vše vychází. Bazilišek zabíjí pohledem. Rozumíme mu, protože oba umíme hadí řeč. Nikdo tady není mrtvý, protože se mu nepodívali přímo do očí. Colin ho uviděl přes hledáček foťáku. Justin ho spatřil přes Nicka. Nicka pohled zasáhl naplno, ale duchové nemůžou zemřít dvakrát. Vedle těch dvou našli zrcátko. Mie jsem doporučila se nahlídnout přes zrcátko. Vsadím se, že Hermiona varovala prvního, kterého potkala, aby se za každý roh napřed podíval zrcátkem! To děvče se svoje zrcátko opravdu vytahlo- a...
A co paní Norrisová? Na zemi v ten den byla voda. S tvými povedenými bratry jsme tropili žertík a zřejmě jsme tím paní Norrisové zachránili život. Kohoutí kokrhání je pro něj smrtící a někdo pozabíjel všechny kohouty. Ron už jenom nechápal, proč si ho nevšiml někdo další, když je tak velký. Já s Harrym jsme mu vysvětlili, že používá vodovodní trubky. Tajemná komnata bude v Umývárně Uršuly. Vycházíme k McGonagallové. Než tam dojdeme, profesoři posílají děti do ložnic. Všichni tam zřejmě jdou, až na nás. Ukryli jsme se před učiteli a poslouchali. Mluvila něco o tom, že se stalo něco, čeho se nejvíc obávali. Unesl nějakou studentku. Kratiknot se zděsil. Snape se ptal, odkud to ví tak jistě. Nechal nám další vzkaz: Její kosti zůstanou v Komnatě ležet navždy. Optali se jí koho unesl a odpověděla, že Ginny Weasleyovou. Vběhl sem ve chvíli, kdy propadali beznaději. Úkol přenechali jemu. Ve Zmijozelu jsem chodila sem a tam. Jsem rozhodnutá. Jdu říct vše co vím Lockhartovi. Je sice namyšlený, pyšný či co, ale pokud ví kde je Komnata, tak ať je připraven. Před kabinetem jsem potkala kluky. Nechala jsem je promluvit s Lockhartem a já doutíkala pro živého kohouta. Konečně jsem nějakého našla. Byl poslední. Uložila jsem si ho do tašky, pro všechny případy. Doběhla jsem do kabinetu. Nikdo tu není. Tak rovnou do komnaty. Otevírám dveře umývárny. Pozdravím Uršuly. Dochazím k umyvadlu. Otevři se, promlouvám tomu hadí řečí. Podařilo se. Procházím kolem těla hada. Potkávám Rona. Snaží se odházet kamení. Moc se mu to nedaří. Zatím odházel jen pro otvor na průlet fénixe. Odstupte, rozkazuji jim. Schovali se za mě. Bombarda maxima, vyslovuji. Všichni tři utíkáme dál. Další dveře uzavřené. Otevři se, znovu to říkám. Zase se mi to povedlo. Vbíháme dovnitř. To ne! Naštěstí jsem hned zareagovala. Vytáhla jsem kohouta a donutila jsem ho kokrhat. Je po baziliškovi. Tatínek byl naštvaný. Kdo jste a co tu děláte? Jsem tvoje dcera, tati a zachraňují Harryho Pottera. Fawkes vyléčil Harrymu ránu. Tatínek s námi chtěl bojovat, ale Ron byl natolik chytrý, že vzal baziliškův zub. Píchl jím do deníku, čímž Raddla zabíjel. Ginny se probrala a omlouvala se. Vysvětlovala vše. Ne, Ginny. Musíme to říct Brumbálovi a ostatním a vykročili jsme. Odcházeli jsme pryč. Nakonec jsme se chytili fénixe a on nás dopravil nahoru. Ron byl štěstím bez sebe, že Ginny žije a pomohl nám při její záchraně. Uršula vypadala vyjeveně a zároveň zklamaně, že přežil. Ron za umývárnou podotýkal, že je do Harryho zamilovaná. To máš konkurentku, Ginny, nemohla jsem si odpustit naší zmijozelskou ironickou narážku. Spočinuli jsme před kabinetem zástupkyně. Došla jsem ke dveřím a já zaklepala.Vítám Vás u další kapitoly. Snad se Vám líbil. Přeji Vám krásný zbytek dne.
Vaše klarickaK
ČTEŠ
Kateřina Andrewsonová Riddlová a Zmijozelův dědic
FanficDruhý díl ze ságy Harryho Pottera. Katka se bude muset potýkat s taťkovou minulostí. Zažije nádherný románek, pomůže najít pachatele nebo třeba očišťovat svoje jméno.