Hola Cafe
Mapo-gu , Seoul
South Korea .20:07
" Enjoy your coffee, miss. " Pelayan lelaki tersebut meletakkan secawan hot mocha di atas meja yang diduduki oleh seorang gadis berbaju stripes white and black itu.
" Ne, gomapseumnida. " Balasnya dengan sopan sambil tersenyum manis.
Hot mocha tadi dicapai lalu disisip perlahan. Dia termenung seketika sambil menikmati kehangatan hot mocha tersebut pada malam yang sejuk.
KREAK~
Lamunannya terhenti kerana bunyi geseran di antara kerusi dan lantai kayu yang dihasilkan oleh orang dihadapannya.
Secara automatik, dia tersenyum tawar apabila terlihatkan gerangan seorang lelaki berbadan tegap yang amat dikenalinya.
" Eunee Park-, "
" Oh hey, pergilah order air awak dulu. "
×××××
" Long time no see, Eunee-ah. I miss you damn much, honey. " Ujar lelaki tersebut dengan sayu. Tangannya menggenggam erat kedua belah tangan Eunee.
Eunee yang berasa tidak selesa itu segera menarik tangannya daripada digenggam.
" A-awak nak apa jumpa saya ni? "
" Aku cuma nak jumpa kau sahaja. Dah hampir sebulan kita tak berjumpa. Bogoshipda. Jinjja. " Suaranya lagi sambil cuba untuk menggenggam tangan Eunee kembali tetapi segera ditepis.
Pandangan Eunee yang tadinya di wajah lelaki itu, segera dialihkan ke arah secawan hot mochanya. Dia menggenggam kuat badan cawan kaca tersebut- menahan pelbagai rasa yang hadir dalam dirinya terhadap lelaki yang berada di hadapannya kini.
" Enough. We are over. Saya akan berpindah ke satu tempat atas urusan kerja dan saya takkan muncul kat depan awak lagi. Forever and will never come back. I-itu yang aw-awak nak k-kan ? " Dipandang lelaki dihadapannya dengan mata yang menggigil dan bibir diketap.
" No honey. Jangan. Please don't. Ak-aku menyesal dengan apa yang aku d-dah buat kat k-kau. " Rayunya dengan pipi yang mula dibasahi airmata.
" Saya tak- takkan tarik balik kata kata saya tadi. Selamat tinggal. Ja-jangan cuba untuk ca-ri saya lagi. " Terus Eunee bangun dengan air mata yang mula menitis.
Lelaki berbaju putih itu ditinggalkan keseorangan diri di meja yang mereka duduki tadi.
" Hisk- I-will find you. No matter where you at. Cause hiks- , y-you will always be mine. " Ujar lelaki tadi sendirian dengan tersedu sedan- menahan pelbagai rasa yang bertandang dalam dirinya tika itu.
ㅡㅡㅡㅡㅡ
ㅅ
ㅡㅡㅡㅡㅡjust a prologue.
i'm gonna say that the probability to update this story would be 80% slow update from me.
STAY TUNED!
YOU ARE READING
The Mansion | jeon jungkook
Horor; my home, my rules. follow my rules and you'll be save, honey. ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• genre; romance/horror [ fanfiction ] language; 70% malay 30% english status; on-going / slow update •••••••••••••••••••••••••••...