17 ; dix-sept

245 37 8
                                    

Eunee's

" Huhhh... " Aku mengeluh nafas lega.

Ianya roti berjemkan peanut chocolate kegemaran aku yang diletakkan di atas dulang.

Aku pandang sekeliling. Tak ada sesiapa.

Jungie ke yang buat ni? How can?

It's warms my heart.

Aku mengangkat dulang itu dan dibawa masuk ke bilik.

" Am I insane? "

Aku keluar dari bilik dan pergi ke bilik Jungie.

Dia masih terduduk macam tadi.

Aku mendekatinya dan melutut untuk samakan paras aku sama dengan Jungie.

Mata Jungie yang mati itu direnung. Tangan dilambaikan di hadapannya.

Aku memandang kembali ke kertas yang berada di sisinya.

" Ini apa yang awak nak, Jungie-ah? "

Aku kembali merenung matanya.

" Okay. I'll. "

KRIIIIIINNNNGGGGG!

Aku segera meninggalkan Jungie dan mengangkat panggilan yang berbunyi.

" Hello? "

" Eunee! Akhirnya aku dapat call kau balik! Apa yang dah jadi haritu? Dan kenapa aku call banyak kali tak- "

" Hey. Relax. It's just, uhm something weird hap- "

" WHAT??! KAU OKAY TAK?! "

" Nothing lah. And yeah, aku okay je ni. Masih hidup dan bernafas hehe. "

" Eyyy kau ni! "

" Alah, jangan lah marah. Gurau je. Rindu kau, weyhhh. "

Kami berbual kosong dan aku rasa, belum masanya untuk aku cerita kan kat dia.

Even aku sendiri pun, rasa tak yakin samada ianya mimpi atau realiti.

End Eunee's

" Wakie wakie, Jungie-ah. "

Eune menukarkan baju Jungie kepada pakaian casualnya.

Jungie didukung untuk bersarapan di bawah. Kepala Jungie diusap.

Kedengaran, bunyi lagu klasik yang dibuka kuat dan memenuhi ruangan rumah agam yang besar itu.

Selepas bersarapan, Jungie dibawa ke bilik belajarnya pula.

" Dia pergi sendiri? Tanya isteri pekerja pejabat itu. Ya. Jawabnya. Berapa jauh? Kira-kira lima puluh batu. Jauhnya!- " Eunee bercerita dengan penuh bersemangat untuk Jungie.

KRIIIIIINNNNGGGGG!

Ceritanya terhenti. Dia pandang ke satu sudut.

Eunee kembali menyambung ceritanya dan mengabaikan panggilan tersebut.

×××××

Jungie dibawa untuk keluar mengambil angin di beranda pula. Tidak ditinggalkan walau sesaat kecuali ketika Eunee menggunakan tandas.

Kalau sebelum ini Eunee mengambil angin sendirian, kini dia ada peneman iaitu Jungie yang berada di dukungannya.

Selepas puas mengambil angin, dia masuk semula ke dalam rumah untuk makan malam pula.

Jungie didudukkan di meja makan. Eunee pula mula untuk memasak.

Jungkook's

It's-

Satisfied.

Aku cukup suka dengan cara layanannya hari ini.

Ohmybabygirl.

Sekarang ni, tinggal nak tunggu-

Kiss goodnight.

Ah, can't wait. Even dia kiss patung tu, tapi ianya cukup memuaskan untuk aku lihat.

Aku perhatikannya yang sedang makan dengan kekok di hadapan Jungie.

Aigu.

Wait babygirl. Nanti kau dah takkan kekok bila kau makan dengan Jungie yang betul.

End Jungkook's

Ini adalah kali pertama Eunee makan malam bersama Jungie.

Dia makan sambil memerhatikan Jungie. Tidak lupa juga dengan suasana kekok yang dapat dia rasakan.

Tapi dia hanya abaikannya dan sambung makan.

Selesai dia menjamu selera, Eunee bergerak untuk mengemas meja makan dan cuci pinggan. Jungie ditinggalkan di kerusinya.

Dia terlalu leka dengan kerjanya hingga tak sedar yang Jungie sudah tiada di kerusinya.

Eunee pusing ke belakang untuk tidurkan Jungie tapi, kelibat Jungie tiada.

" J-Jungieee?! " Dia segera berlari untuk mencari Jungie.

TTUP!

Dia terdengar bunyi pintu tertutup daripada tingkat atas.

Sampai sahaja di tingkat dua, dia membuka setiap pintu bilik yang ada dan ada satu pintu yang terkunci.

Tanpa berlengah, dia terus tuju ke bilik Jungie dan tinggalkan bilik yang berkunci itu.

" JUNGIE! "

Dia berlari ke katil Jungie. Kelihatan, Jungie sedang berbaring dan terdapat sehelai kertas di sisinya.

Jantung Eunee berdegup laju. Dia agak berasa takut dan meremang tapi, segera dia menepis perasaan itu.

Dia percayakan pasangan Jeon bahawa, terdapat nyawa yang hidup didalam diri patung ini. Tak lain tak bukan, anak mereka. Jeon Jungkook.

Perlahan, dia mencapai kertas tersebut.

" Jungie is sleepy and wants to sleep. Please change Jungie's clothes.

Also, Jungie wants kiss goodnight from pretty Yuni. "

Eunee pandang Jungie lama.

Akhirnya, dia membuat keputusan untuk menukarkan baju Jungie dan—

Berikannya ' Kiss goodnight '.

ㅡㅡㅡㅡㅡ

ㅡㅡㅡㅡㅡ

at the end, eunee percaya benda karut ni fuh.


The Mansion | jeon jungkookWhere stories live. Discover now