Epilog

367 24 0
                                    

10 tahun lalu pelajar 5-1 telah terlibat dalam satu sumpahan yang telah mengorbankan banyak nyawa. Semua bermula dengan pelajar baru yang bernama Halim. Pembunuhan yang berlaku akibat roh yang tidak tenteram telah menjadikan tahun itu merupakan tahun ajal pelajar 5-1 tahun itu.

Sumpahan itu tamat apabila Halim membunuh Nabila yang menjadi hos kepada roh Anis iaitu kekasih lama Harris. Segala harta yang melibatkan Anis telah dibakar termasuk pisau sumpahan. Segala sumpahan terlerai.

Sebelum segalanya berakhir, aku dan Hafizul hampir menemui ajal... Namun segala kembali pulih. Aku dan Hafizul melarikan diri dari hospital sakit jiwa itu. Sehingga ke hari ini, kawan sekelas aku menganggap aku dan Hafizul telah mati. Halim disanjung kerana dia yang memulakan dan dia juga yang tamatkan.

Aku ibarat angin yang lalu di sisi mereka. Setiap kewujudan aku selepas ke jadian itu, aku ibarat tidak wujud. Cikgu Aman telah pergi meninggalkan dunia ini.

Aku lihat Halim bahagia bersama kekasihnya yang baharu sehingga berjaya mendirikan rumah tangga. Aku masih perlu menempuhi cabaran dunia ini.

Nampaknya bunyi kereta Ferrari sudah kedengaran

"Aiman! Masa untuk pergi"

Nama aku Aiman, segala sudah berubah. Maka aku akan mulakan hidup baru aku dari sini dan ini bermakna sumpahan dah TAMAT!

 Maka aku akan mulakan hidup baru aku dari sini dan ini bermakna sumpahan dah TAMAT!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


HarrisWhere stories live. Discover now