Herşey yurda yorgun argın bir şekilde geldiğimde girişteki asansörün zemin katta olduğunu farkederek koşmamla başladı.Diyeceksin ki bu ne saçma başlangıç.Hayır,meseleyi ilginç kılan aradaki koşma mesafesiyle arttırdığım yorgunlukla asansörün 1'den yukarı saymaya başladığını görmem ve bu kitabı yazmaya karar vermem.İşte yalnızlık ,böyle saçma şeyleri dert etmeye başladığında kontrol altına alamadığın bir canavara dönüşmüştür ve bu da kitap yazmak için harika bir sebep.
Sen de yalnızsın ki bu kitabı aldın(tanıdık olduğu için alanları da uzaktan izlemeye davet ediyorum ).Benim meselem sensin.Çünkü yalnızım ve seninle beraber bu illetle nasıl oynanacak onu keşfedeceğiz.Ve bu kitabı bitirdiğinde yalnızlığın bitmeyecek.Dürüst olmak zorundayım.Ama yalnız olmayı dert etmemeye,uyum sağlamaya ,onunla oynamaya başlayacaksın ki bu kitabın yazılış maksadı bu.Tamam sadece bu değil ünlü bir yazar olup populer olacağım ben yalnızlığı kıracağım ama sen yalnızlıkla oynamakla yetineceksin.İşte hayat bu kadar adaletsiz.Ve sana diyorum ki bu adaletsiz düzende kendi kurallarını kendin koyduğun kendi dünyanı oluşturup kendi amaçlarınla yaşamalısın.Bu sayede faydalı bencilliği öğrenmiş oldun.(bir önceki cümlede kasten kullandığım "kendi" kelimesi tekrar ettikçe anlamını gözünde yitirdiyse ,insanın zararlı bencilliğinin ne kadar saçma olduğunu anlamaya başladın demektir).Hayatta 100 defa tekrarladığın kelimeler anlamını yitiriyor ama yalnızlığın için binlerce gece üzgün uyuman çok mu mantıklı geliyor.İnan bana kimse seni üzmeye değecek kadar değerli değildir (faydalı bencillik kural 1).
Yavaş yavaş ısınıyoruz değil mi? Kitap yazmanın belli düsturları varmış ben de bu düstür gereği başlıktan sapmadan seni ufak ufak sohbete ısıtmak ve hayatından kesitler sunmak istedim.Sayfaları çevirdikçe hayatının derinlerine inip kendi yarattığın o küçük canavarı kapının önüne koyacağız sen bu kitabın son sayfasını çevirdiğinde o gece mutlu uyuyacaksın ben de ünlü bir yazar olacağım için mutlu uyuyacağım (faydalı bencillik kural 2).
Benim olayım sensin.Bu kitabı neden yazdım sandın.Hadi öbür sayfaya.Daha çok konuşacağımız şey var.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yalnızlıkla Oynayan Adam (Bitti)
Non-FictionHey sen! Hoşgeldin. Öncelikle söylemem gerekir ki eğer yalnız değilsen ve yalnızlığın tanımını sözlükte yazandan ibaret sanıyorsan bu kitabı kapamanı ve o güzel hayatını yaşamaya devam etmeni öneririm.Bu arada kitabı yalnız olduğunu düşündüğün birin...