Di bilik practice exo,kelihatan exo sedang berlatih lagu terbaru mereka iaitu kokobop dan power dengan bersungguh-sungguh...tiba-tiba manager mereka masuk ke dalam bilik tersebut....
'baiklah semua sila berkumpul...' kata manager tersebut
Ahli exo mula berkumpul.
'ada apa hyung???' tanya suho selaku leader exo.
'baiklah pada minggu hadapan kamu semua dikehendaki utk pergi ke Hong Kong untuk MAMA 2017' jawab manager tersebut
'alah malas betul lh..dahlah majlis tu boring pastu penipu pulak tu' kata sehun
'aku setuju ngan kau sehun..' kata kai pula..memang dia tak suka MAMA sebab berlaku tidak adil dalam penjurian dan selalu dia lihat staff memukul fans yg hadir terutama fans exo..
'alah korang pergi je lah mana tau MAMA tu dh insaf ke' kata manager exo
'hmmmm....yelah kitorg pergi' kata suho pula
'sapa lagi idol dan artis yg pergi hyung..' tanya chen kepada manager tersebut
'idol yg pergi tk silap hyung..red velvet,nct,suju,bts,wannaone,got7,taemin ngan korang...tu je yg hyung ingat tapi kalau artis pulak song jongki,lee young ae,kim you jung dan.........
*harap-harap lh tahun ni jihyo noona datang* bisik hati semua ahli exo.
'dan sapa hyung....' tanya chanyeol yg sekarang tengah berdoa semoga jihyo noona kesayangan dia dtg MAMA.
'haaa... hyung dah ingat....'kata manager exo
'sapa hyung...' tanya do...harapan dia juga sama seperti member yg lain iaitu supaya song jihyo iaitu pelakon terkenal dan dalam masa yg sama merupakan salah satu member variety show terkenal di luar dan dalam negara iaitu runningman dtg kat MAMA.
'SONG JIHYO!!!' kata manager exo tersebut dengan bersemangat kerana dia tau yg exo memang minat giler ngan song jihyo tu....sebenarnya dia pun minat giler kat jihyo tu...yelah sapa jer yg tak minat dengan song jihyo dahlah cantik,baik pastu easy-going pulak tu....untung sapa yg jadi suami dia..
'OMG!!!!..betul ke ni hyung...hyung tk tipukan' kata xiumin yg memang senyap dari td dengan gembira..dia memang lama tunggu saat ni sebb dia teringin nak jumpa ngan idol dia tu atau lebih tepat idol bagi semua ahli exo iaitu song jihyo..
Manakala member yg lain mula bersorak dan lompat sana sini..ada yg berdiri atas kerusi pastu lompat lompat macam org gila..sapa lagi kalau bukan si happy virus ngan si mr.eyeliner kita iaitu chanyeol dan baekhyun..manakala si do pulak ketuk kuali pink dia kuat kuat sambil terlompat lompat macam katak..(entah bila masa pulak dia gi ambik kuali dia kat dorm).tapi ada sorng yg tk lompat macam member yg lain iaitu lay..
'boleh saya tanya??' dengan sopannya dia mengangkat tangan tanda ingin bertanya menyebabkan member yg lain berhenti melompat..
'kenapa kau tk lompat sekali lay hyung ... kau nk tanya apa?' tanya baekhyun yg kehairanan dengan perangai si lay
'saya nk tanya kita tengah cakap pasal apa ye sekarang??' tanya lay dengan muka innoncentnya..
Ahli exo yg mendengar pertanyaan lay terus tepuk dahi masing-masing kecuali sehun yg menepuk dahi kai..kai yg terasa ditepuk oleh sehun memandang sehun dengan pandangan"kau-nak-mati-awal-ke"....sehun pulak gi menyorok belakang suho sebb takut dengan pandangan kai..
'ish kau ni lay blur sangat lh...sekarang kita tengah cakap pasal MAMA and kenapa kitorng happy sebb jihyo noona pun pergi sama' terang baekhyun dengan tenang dalam masa yg sama geram dengan sikap blur si lay..
'ouh sekarang aku faham..' kata lay dengan happy selepas mendengar penerangan dr baekhyun terutamanya part yg jihyo noona ikut sekali..
'oklah kamu semua sambung lh practice yer saya nk buat kerja sekejap' kata manager exo lalu keluar dari bilik practice exo..
'jom sambung practice' kata baekhyun dengan gembira
Mereka pun sambung practice lagu mereka dengan senyuman di bibir masing-masing...
Manakala di bilik song jihyo,kelihatan jihyo yg sedang melayan lagu exo kokobop di laptopnya dengan happy...
'shimie shimie kokobop i think i like it~~~~~~' nyanyi song jihyo...tiba-tiba telefonnya berdering..
'ish sapa pulak yg kacau momen gembira aku ni' rungut jihyo sambil mengambil telefon yg berada di sisinya ...tertera nama manager nya di skrin fon tersebut lalu dia pun menjawab panggilan tersebut
'hello unnie..ada apa call jihyo ni' kata jihyo terhadap managernya.
'ni nk bagitau yg minggu depan jihyo kena pergi hongkong utk MAMA 2017..' kata manager jihyo.
'hmmm...ada exo tk kat sana' tanya jihyo sambil tersenyum malu
'mestilah ada diorng kan popular so mestilah diorng dtg sebb nk ambik awards' jawab manager jihyo...dia memang kenal sangat dengan perangai jihyo ni asal ada schedule je mesti soalan yg dia tanya 'ada exo tak' kadang kadang naik rimas jugalah dengan soalan jihyo tu tp dia sabar sebb dia tau yg jihyo minat giler ngan exo...tapi dia rahsiakn dari publik.
'yehet!!!' jerit jihyo ngan gembira selepas menutup panggilan telefon dr manager nya itu.dia pun terus berdiri atas katil pastu lompat cam kanak kanak ribena...
'yahhhh song jihyo!!! kau dh kenapa terjerit macam orng nk terberanak ni' jerit omma jihyo iaitu pn song hana dr dapur selepas mendengar jihyo menjerit macam org gila..
'ooopss alamak monster mengamuklah' kata jihyo dengan perlahan apabila mendengar omma nya menjerit dari dapur..selepas itu dia turun ke dapur utk melihat masakan omma nya.
'omma masak apa hari ni' tanya jihyo sambil memeluk pinggang ommanya macam budak budak.
'ni omma masakkan nasi goreng kimchi ngan tteokboki (betul ke ejaan dia???)' kata omma jihyo
Jihyo apa lagi terus duduk kat kerusi dan makan dengan gelojohnya...adiknya,song seongmoon yg tdi tengok tv pun terus ke meja makan dan join noonanya makan dengan gelojoh selepas terbau makanan yg sedap dari dapur.
*ish ish ish anak sapa lah ni* kata omma jihyo dalm hati
'makan tu elok elok lah sikit' tegur omma jihyo selepas melihat anak nya makan dengan gelojoh
'omma..minggu depan jihyo kena pergi hong kong utk hadiri MAMA' kata jihyo
'ouh...pergilah and tolong belikan omma baju blouse ke keychain ke sebagai kenangan ok' kata omma jihyo
'ok' jawab jihyo
'appa tk balik lg ke omma' tanya adik jihyo yg khusyuk makan itu
'belumm..dia balik malam karang agaknya' kata omma jihyo kerana dia tau suaminya busy menguruskan syarikat terbesar di korea...
sebenarnya appa jihyo merupakan CEO bagi SYARIKAT SONG HOLDINGS yg merupakan syarikat terbesar di korea dan appa jihyo juga merupakan orang yg paling kaya di korea cuma jihyo tidak memberitahu publik yg dia merupakan anak bagi orang yg paling kaya di korea..dan song jihyo juga mempunyai seorang abang iaitu song min ho..beliau merupakan pemilik hospital terbesar di korea dan abangnya adalah seorang yg bertanggungjawab dan selalu bertanya khabar tentang adik adiknya iaitu song jihyo dan song seongmoon walaupunn dia selalu busy...mnakala omma jihyo pula merupakan pemilik butik baju yg paling terkenal di korea... itulah kehidupan sebenar song jihyo yg tidak diketahui orng ramai kerana jihyo takut orng akan ambil kesempatan terhadap kekayaannya..
BERSAMBUNG~~~
sorry lah ye kepada readers yg baca cerita ni sebb cerita ni bosan..sebenarnya ni first time bagi saya buat cerita kat wattpad..ok lh nnti saya sambung...
YOU ARE READING
MY CRUSH IS JIHYO NOONA
FanfictionEXO -grup terkenal di dalam dan luar negara -mempunyai 9 org member -meminati song jihyo -berebut utk memenangi hati songjihyo SONG JIHYO -pelakon terkenal luar dan dalam negara -ahli running man -seorng yg baik dan kadang kadang seorng yg garang ...