Setelah mereka sampai di tempat jamuan, mereka semua mula mencari meja untuk makan bersama grup masing-masing.Tapi lain pula di situasi exo..
'hyung, hyung tau tk kat mana jihyo noona duduk?' tanya sehun kepada chen.
'mana lh hyung tau..hyung pun tengah cari ni' kata chen sambil memanjang kn lehernya untuk mencari jihyo... member exo yg lain juga memanjangkan leher mereka untuk mencari jihyo...
'hah!! tu jihyo noona..' kata kai dengan teruja sambil menunjuk ke arah tempat yg diduduki jihyo.
'berguna jugak kau ni kan....' kata do
'of cos lh...tk macam hyung' kata kai
'kau cakap hyung tk guna .... kau kan memang nk kena...tunggu kau,balik dorm nnti hyung tk nak masakkan kau makanan..biar korang kebulur' jawab do dengan tegas lalu menuju ke meja yg jihyo duduk...
'kau lh ni kai...kan do dh merajuk...apa yg kita nk makan nnti kalau dia tk masak..ish kang tk pasal pasal aku sembelih kau kang..' kata chanyeol dengan geram
'sorry lh hyung... kai gurau je,tk sangka pulak do hyung ambik serius' kata kai
'lantak kau lh kai, yg hyung tau kau kena pujuk do... kalau tk kau tidur luar bila kita dh balik korea nnti..faham tk' kata xiumin
'faham hyung..' jawab kai
'dah lah tu..jom kita gi kat jihyo noona ngan do hyung..aku dh lapar ni..' kata suho
'jom..' kata member yg lain.. lalu mereka pergi ke arah jihyo dan do yg sedang berbual
'boleh kami join sekali..' kata lay dengan sopan...
'ouh exo...silalah duduk' kata jihyo..
'kacau lh korang ni..bru nk sweet-sweet ngan jihyo noona..kacau daun betullah.' kata do
'banyak cantik muka kau....kitorang pun nk sweet-sweet ngan jihyo noona gak' kata baekhyun
'aku bukan cantik tapi hensem..' kata do dengan bangga
'eh dah dah lah tu..korang nk makan ke tak nak..noona dh lapar dh ni.' kata jihyo
'mestilah nk..kitorng pun lapar gak' jawab chen.. lalu mereka mula berebut untuk duduk di sebelah jihyo..padahal banyak lagii kerusi yg kosong.. sehun yg ditolak oleh baekhyun dengan kuat langsung tergolek kat lantai..
Jihyo yg melihat perangai kebudak-budakan mereka terus melopong sebb dia tk caya yg depan dia ni sekarang adalah idol yg diminati semua org termasuk dirinya..
'wait-wait..korang ni dh kenapa...pasal kerusi je kot...banyak lg kerusi kat meja ni..' kata jihyo sambil membantu sehun yg jatuh tergolek td.
'alah noona, chanyeol nk duk sebelah noona, bukan sebelah hyung yg lain.' kata chanyeol sambil merengek.
'macam ni lah ye..apa kata korang sendiri yg tentukann sapa yg duduk sebelah noona ..' kata jihyo dengan tenang.
'macam mana nk tentukan noona?' tanya chen
'apa kata korang main osom..sapa menang dia dapat duduk sebelah noona..amacam ok tk' cadang jihyo
'hmm...boleh lah tu..jom kita main' kata suho
Dan pemenang yg pertama ialah baekhyun,manakala yg kedua ialah sehun..
'yehet!! dapat duduk sebelah jihyo noona...' jerit sehun..nasib baiklah diorng duduk jauh drpd idol yg lain..kalau tk confirm diorng cakap sehun ni org gila yg terlepas dr tanjung rambutan..
'alah nk duk sebelh jihyo noona gak' kata chanyeol dengan sedih
'alah kalau kita jumpa lain kali,turn chanyeol lah pulak yg dudk sebelah jihyo noona' pujuk jihyo
'mengada-ngada lh kau ni chanyeol.. cam budak budak je..' kata baekhyun apabila dia melihat jihyo memujuk chanyeol yg macam budak-budak tu..bukan apa dia cemburu bila jihyo noona rapat ngan chanyeol...member exo yg lain juga cemburu apabila melihat kedekatan chanyeol dan jihyo tp diorng hanya sabar sebb diorng kena berlagak matang depan jihyo kalau tk habis jatuh maruah diorng..
'dah lah tu..jom kita makan' kata jihyo lalu menjamah makanan yg telah dihidangkan di atas meja tersebut..dia dh tk peduli dh apa yg nk jadi,janji dia perlu makan sebb dr td asyik ada je org nk kacau dia makan..geram jugak dibuat nya
Exo yg melihat jihyo makan terus berhenti dr bergaduh lalu mereka join jihyo yg sedang makan tersebut..manakala kai yg duduk di sebelah do memulakan misinya iaitu misi memujuk do..
'mmm...do hyung...' panggil kai
'hmmm..' balas do
'hyung masih marah kai lg ke' tanya kai
'hmmm..' balas do..dia saja je nk kena kan kai..sebenarnya dia tk ambik hati pun dengan kata-kata kai td tu...
'hyung, kai minta maaf..kai janji kai tk buat lg' kata kai bersungguh tetapi do hanya meng'hmmmm'kan je..
'alah hyung jangan lh merajuk,nanti sapa yg nk masak untuk kai...kalau kai suruh hyung yg lain masak konfem dapur jadi tunggang-langgang...hyung maafkan kai eh' kata kai sambil membuat aegeyo depan do supaya do memaafkan nya.
Do yg melihat kai membuat aegeyo di depannya mula mengawal ekspresi mukanya supaya tidak terlampau ketara padahal dlm hati, dia dh bantai gelak bila tengok muka kai yg tk berapa nk cute tu...
'hmm ..ye lah hyung maafkan..janji ngan hyung kai tk buat lg...lg satu tk payah lh nk buat aegeyo depan hyung, menyampah hyung tengok..kalau jihyo noona yg buat tk palah jugak.' kata do..
'ok kai janji, kai tk buat lg' kata kai sambil mengangkat tangan kanannya seperti sedang berikrar
'hmm dh lah...jom sambung makan' kata do
'aip..aip..kapten' kata kai
Selepas beberapa minit, manager jihyo memanggil jihyo untuk pulang ke hotel kerana esok mereka perlu bangun awal pagi untuk pulang ke korea...
'noona pergi dulu eh,nnti jumpa kat hotel..itupun kalau noona tk tidur lg lh' kata jihyo
'ok noona...hati-hati tau' kata baekhyun
'ok.' kata jihyo lalu menuju ke arah meja yg diduduki oleh super junior untuk berjumpa dengan heechul sebelum dia balik ke hotel..
Exo yg melihat jihyo pergi ke meja suju mula berasa cemburu...
'pahal jihyo noona gi jumpa heechul hyung pulak tu..' kata xiumin
'tu lah pasal...aduhai sakitnya hati aku bila tengok jihyo noona rapat ngan heechul hyung' kata kai
'ok guys..kita think positive je ok...mungkin jihyo noona nk bgitau kat heechul hyung yg dia nk balik je kut' kata suho
'hmm..mungkin lh' kata kai
Manakala di situasi suju dan jihyo,
'heechul-ah, noona balik dulu tau...lain kali kita jumpa ok' kata jihyo
'noona dh nk balik ke ...awal lg ni' kata heechul
'banyak lah kau awal...dah pukul 12 tengah malam lh budak' kata jihyo sambil meluku kepala heechul
'adoii....hehe sorry noona tk perasan pulak,ingatkan baru pukul 11' kata heechul
'hmm ..ok lh noona balik dulu..anyeong' kata jihyo sambil melambai kan tangannya ke arah heechul dan member suju yg lain..
Tiba-tiba dia berhenti, lalu dia menanggalkan high heels yg dia pakai dr td secara senyap-senyap lalu memandang sekeliling takut takut kalau ada manager nya nampak..lalu dia pun lari ke arah kereta yg telah disediakan untuk nya tanpa memakai kasut....manager jihyo yg melihat perkara tersebut mula mengejar jihyo sambil menjerit supaya jihyo memakai balik high heelsnya..jihyo yg mendengar managernya menjerit dr belakang mula melajukan lariannya lalu masuk ke dalam keretaa dengan selamat.
*alamak camana unnie boleh nampak lk ni...habislh aku kena ceramah kat hotel kang..' bisik hati jihyo
Manakala exo,suju dan idol-idol yg melihat jihyo lari tk cukup tanah mula tergelak terbahak bahak....mana tk nya jihyo lari dengan laju seperti dikejar oleh harimau yg kelaparan dan ingin membaham mangsanya..
'haih noona..noona tk habis habis dengan perangai degilnya tu...pakai high heels je pun...' kata heechul ...
BERSAMBUNG~~~~
YOU ARE READING
MY CRUSH IS JIHYO NOONA
FanfictionEXO -grup terkenal di dalam dan luar negara -mempunyai 9 org member -meminati song jihyo -berebut utk memenangi hati songjihyo SONG JIHYO -pelakon terkenal luar dan dalam negara -ahli running man -seorng yg baik dan kadang kadang seorng yg garang ...