Semasa MAMA dijalankan,exo hanya duduk di kerusi yg disediakan tanpa ada riak kegembiraan di wajah mereka.Mereka hanya mampu melihat ketidak adilan MAMA terhadap penjurian dan layanan terhadap fans mereka..
'hyung nampak tak apa yg staff tu buat kan fans kita' bisik kai kepada suho apabila dia melihat staff tersebut memukul exo-l dengan kuat..
'hmmm hyung nampak..tapi nk buat camana kita tk dapat nk buat apa apa' jawab suho sambil memandang ke arah staff yg memukul fans mereka..
'betul apa yg hyung cakap tu' kata do pula.. dia tau yg MAMA memang seperti itu....walaupun dia selalu diam tapi kadang kadang dia rasa geram dan marah apabila melihat staff tersebut memukul fans nya tapi dia tidak dapat berbuat apa apa kerana dia hanya lh seorng idol...
'hyung boring lh duduk sini....bila kita nk balik' kata sehun
'samalah' kata member yg lain
'lambat lg lh...sabar jelah..hyung pun boring ni' jawab suho
'bila jihyo noona nk present awards ni.... rasa rindu pulak kat bidadari aku' kata baekhyun sambil tersenyum malu apabila bercakap tentang jihyo....
'amboi.. selamba badak je kau panggil jihyo noona bidadari kau....' kata chanyeol
'dah memang dia bidadari aku....' kata baekhyun
'mana boleh...jihyo noona tu bidadari aku sorng je' jawab chanyeol....dia cemburu apabila baekhyun memanggil jihyo bidadari...
'dahlah..tk yah bergaduh ...tak malu ke idol lain tengok...jihyo noona tu bidadari kita semua.' kata xiumin meleraikan pergaduhan mereka...
Tiba-tiba seorang staff MAMA memanggil mereka utk bersedia di belakang stage sebelum membuat persembahan mereka pada malam itu....lalu mereka ke belakang stage untuk bersedia sebelum mereka melakukan persembahan...
Manakala di bilik menunggu jihyo, jihyo sedang menonton live MAMA di tv yg disediakan oleh MAMA dan dia juga tahu tentang ketidak adilan MAMA ketika acara ini berlangsung...dia juga dpt melihat kekecewaan di dlm diri idol yg lain terutama exo dengan sikap MAMA yg tidak pernah berubah itu...
' omg!!!exo buat persembahan lh' jerit jihyo teruja apabila melihat perembahan exo di tv..
'handsomenya diorng....tp aku still nampak kekecewaan dalam diri diorng...' kata jihyo apabila melihat muka exo yg tengah membuat persembahan itu.
Setelah exo menghabiskan persembahan mereka, manager jihyo memanggil jihyo untuk bersedia sebelum dia menyampaikan hadiah bagi kategori Artist Of The Year bersama pelakon Yoon Kye Sang....setelah beberapa minit,tibalah masanya utk jihyo menyampaikan hadiah...ketika dia menaiki pentas sambil memautkan lengannya di tangan pelakon lelaki tersebut,kedengaran jeritan yg gemuruh dari para fansnya....ketika ini exo-l dan army yg selalu bergaduh mula bersatu kerana song jihyo...jihyo hanya melambaikan tangannya sambil tersenyum manis ke arah fans..dia juga sempat menjeling ke arah exo yg sudah duduk di kerusi yg telah disediakan setelah mereka menghabiskan persembahan mereka td....
Exo pov
*cantiknya jihyo noona....eh suho kau kena control muka kau jangan bagi fans nampak yg kau suka jihyo noona...sabar aku kena bagi signal kat member yg lain kalau tk habis lh bila fans tau yg kitornng suka jihyo noona* bisik hati suho lalu memandang ke arah membernya yg lain dengan pandangan 'ikut-plan-kita-td'.
*cantiknya jihyo noona tapi kenapa dia kena pegang tangan laki tu' bisik hati sehun dengan perasaan yg cemburu jadi dia mengekalkan muka nya yg cool tiada perasaan...tepuk tangan pun macam nk tak nk je tepuk tangan..
*omg!!cantiknya bidadari aku...ah lantaklh dengan plan td' bisik hati chen sambil menepuk tangannya dengan kuat lalu tersenyum manis kepada jihyo walaupun dia tau yg jihyo tidk nampak akan senyumannya...
'wei bini aku dah sampai lah ....cantik nya dia...tp pahal dia duk pegang tangan laki tu' kata baekhyun kepada do yg duduk di sebelahnya..
'bila masa pulak dia jadi bini kau.....jangan nk berangan lh...aku dh cop noona dulu ok...' kata do dengan tegas tapi separuh berbisik..
Exo end pov
Manakala member yg lain tidak memberi apa apa reaksi kerana mereka terpaku dengan kecantikan jihyo dan dalam masa yg sama cemburu kerana jihyo memegang tangan pelakon lelaki tersebut...kai yg rancak berbual dengan taemin pun terpaku apabila melihat jihyo yg kelihatan cantik memakai baju yg agak seksi tersebut..ini adalah kali pertama dalam hidupnya melihat seorng perempuan yg sangat cantik...
'dae..anyeonghaseyo yoon kye sang imnida' kata pelakon lelaki tersebut
'dae anyeonghaseyo song jihyo imnida' kata jihyo lalu terus mendapat sambutan yg gemuruh dr fansnya..
'baiklh song jihyo ssi, apakah perasaan kamu pada malam ini?' tanya pelakon tersebut
'saya berasa amat gembira pada malam ini kerana saya dapat enjoy dengan persembahan yg menarik yg diberikan oleh para idol pada malam ini...saya juga gembira dapat jumpa kembali dengan fans saya setelah sekian lama tidak melawati Hong Kong..' kata jihyo
'baiklah jihyo ssi mari kita teruskan acara dengan melihat calon-calon bg kategori Artist of The Year' kata pelakon lelaki tersebut lalu melihat di skrin yg disediakan
'baiklah jihyo ssi tanpa membuang masa, mari kita umumkn pemenang bg pemenang kategori Artist of The Year 2017' kata pelakon lelaki tersebut
'sebelum kita mengumumkan pemenang bg kategori ini, saya ingin fans dan idol yg hadir ikut apa yg saya buat..mula -mula tarik nafas dan hembus..tutup mata korang....tenangkan fikiran dan hilangkan kepenatan anda sepanjang majlis ini berlangsung terutama idol yg membuat persembahan pada malam ini dan selepas itu senyum semanis yg anda boleh...selepas fikiran anda sudah tenang,buka mata perlahan lahan...fans dan idol yg hadir mula membuat apa yg disuruh oleh jihyo....mereka merasa tenang apabila melakukan apa yg disuruh oleh jihyo td terutamanya exo...sebenarnya jihyo menyuruh mereka berbuat sedemikian adalah kerana dia tengok ramai fans dan idol yg stress dan kecewa pada malam itu dan penyebabnya adalah ketidak adilan yg MAMA berikan terhadap mereka...
'baiklah pemenang bg kategori Atrist of The Year 2017 jatuh kepada.........BTS!!!!' laung song jihyo walaupun ada sedikit kecewa dalam dirinya kerana dia ingin exo yg memenangi awards tersebut tapi dia menerima dengan hati yg terbuka (baikkn unnie saya...)
Exo yg mendengar nama BTS diumumkan sebagai pemenang ,berdiri lalu mengucapkan tahniah kepada mereka walaupun ada sedikit kekecewaan dlm diri mereka...tapi lain pula di situasi sehun...walaupun dia berdiri tapi dia tidak memandang ke arah bts malah dia menjeling ke arah jihyo kerana dia cemburu melihat jihyo tersenyum manis ke arah lelaki lain......
*ish..wae jihyo noona senyum kat namja tu....dahlah td pegang tangan namja tu...cemburunya aku macam nk pergi je tarik noona pergi belakang stage....biar dia tk yah senyum kat namja tu lg* bisik hati sehun
BERSAMBUNG~~~~
YOU ARE READING
MY CRUSH IS JIHYO NOONA
FanfictionEXO -grup terkenal di dalam dan luar negara -mempunyai 9 org member -meminati song jihyo -berebut utk memenangi hati songjihyo SONG JIHYO -pelakon terkenal luar dan dalam negara -ahli running man -seorng yg baik dan kadang kadang seorng yg garang ...