Selepas beberapa minit suho,chen dan xiumin mula membuka mata masing-masing dengan perlahan...
'hah dh bangun pun' kata baekhyun
'kenapa hyung pengsan ' tanya sehun
'sebb hyung terkejut yg jihyo noona dtg...tu yg hyung pengsan tu ' kata xiumin sambil berbisik kepada sehun supaya tidak didengari oleh jihyo.....
Jihyo pula memandang mereka dengan pelik
*kenapa pulak dengan budak-budak ni..main bisik-bisik pulak lepastu pandang-pandang aku* bisik hati jihyo
'sunbaenim, macam mana sunbaenim boleh masuk dalam bilik ni' tanya chen....
'lah ni kan bilik untuk artis yg pergi MAMA, sebabtu sunbaenim ni boleh masuk..kau ni dh kenapa, lupa dh ke' kata chanyeol
'ish korang ni tk payahlah panggil sunbaenim, panggil je jihyo noona atau noona je' kata jihyo
'baiklah jihyo noona..' kata exo sambil tersenyum manis sebb dapat bercakap ngan jihyo dan boleh panggil jihyo dgn perkataan noona....makin berbunga lh hati diorng.
Tiba-tiba manager jihyo dan exo masuk ke dalam bilik tersebut....
'jom jihyo,kita kena berlepas sekarang' kata manager jihyo
'ok unnie' jawab jihyo
'exo,kita pun kena berlepas sekarang' kata manager exo
'baiklah hyung' jawab exo
Tetapi jihyo keluar dulu supaya tiada gosip antara dia dan exo...selepas jihyo keluar,exo mula keluar dari bilik dan menaiki kapal terbang.. apabila mereka duduk di tempat duduk masing-masing,mereka melihat jihyo duduk berdekatan dengan tempat duduk mereka dan jihyo telah pun melelapkn matanya tanda mahu tidur walaupun kapal terbang belum berlepas lagi...(sah unnie aku ni betul betul sleeping beauty)
*yehet!!jihyo noona duduk depan aku lh* bisik sehun sambil memandang hyung-hyungnya yg lain dengan pandangan *kau-ada*
*omg!cantiknya jihyo noona bila dia tidur...hai lh hati kenapa lh kau duk berdebar dari td..ke aku ada sakit jantung...alamak aku tk nak mati awal* bisik hati baekhyun yg dari td memegang dadanya sambil memandang jihyo yg sedang tidur.
*cantiknya jihyo noona....ish cemburunya lh aku bila tengok jihyo noona duk depan sehun..kenapa lh bukan aku yg duk belakang jihyo noona..kenapa jugak lh hantu susu tu jugak yg duduk* bisik hati kai sambil menjeling sehunn yg duduk belakang jihyo
*bidadari mana lh yg naik kapal terbang ni...cantiknya lh ciptaan tuhan yg satu ni*bisik hati ahli exo yg lain sambil memandang jihyo yg sedang tidur.
Lalu mereka pun memandang jihyo dengan senyuman manis dibibir masing-masing..entah kenapa mereka berasa gembira dan tenang apabila memandang muka jihyo dan mereka pelik dengan diri masing-masing kerana selalunya mereka dh tidur pada waktu sekarang ni tapi mata mereka tidak mahu lelap sebaliknya ingin sentiasa memandang muka baby face kepunyaan jihyo tersebut.
Apabila mereka sudah sampai di Hong Kong,jihyo turun dari kapal terbang dan terus pergi ke tempat mengambil luggagenya dan selepas itu terus ke kereta yg telah disediakan oleh pihak MAMA sambil disambut meriah oleh fansnya..
'mongji!!! mongji!!mongji hwaiting!!' laung fans jihyo
'kamsahamnida..' jawab jihyo sambil menunduk tanda mengucapkan terima kasih kepada mereka (jihyo unnie seorang yg humble..saya bangga jadi fansnya..saranghae unnie)
Selepas itu jihyo terus bertolak ke hotel yg disediakan utk artis yg hadir di MAMA.Manakala exo yg menaiki kereta yg lain tidak terus pergi ke hotel yg jihyo pergi tetapi mereka ke stadium tempat MAMA diadakan kerana mereka perlu berlatih utk persembahan mereka pada keesokkan harinya..semasa mereka berlatih,mereka hanya memikirkan jihyo tetapi mereka tetap fokus terhadap perembahan mereka ...itulah exo mereka tau bila masa utk bermainn dan fokus apabila berlatih..
'apalah yg jihyo noona tengah buat sekarang' tanya baekhyun ketika mereka tengah berehat daripada berlatih dan sekarang mereka berada di dlm bilik menunggu yg disediakan kepada mereka.
'entah lah..mungkin dia tengah rehat-rehat kut kat hotel' jawab do
'korang nk tau tk masa berlatih td aku asyik teringat kn dia je..tapi nasib baik aku boleh fokus masa berlatih td' kata chanyeol..dia pun pelik dengan perasaan dia sebb dia selalu fikir kn pasal jihyo padahal selama dia banyak jumpa idol perempuan yg cantik tapi tak pernah pulak sampai dia asyik teringatkan mereka..adakah ini cinta??
'kitorng pun sama....td kitorng pun asyik fikir kn pasal jihyo noona'jawab ahli exo yg lain...ish ish ish , tak kan diorng jatuh cinta dengan wanita yg sama atau yg lebih tepat seorng wanita yg lebih tua daripada mereka..tapi mereka tidak kisah kerana bagi mereka cinta itu tidak mengenal usia.
Manakala di bilik jihyo,jihyo sedang berbaring di atas katil sambil memandang kipas..
*ish betul ke td aku jumpa exo...malunya aku..tp kenapa jantung aku berdebar-debar bila aku tengok muka diorng..tkkan lah aku jatuh cinta ngann budak yg lagi muda dari aku...ish tk kisahlh janji td aku dpt berbual ngan diorng..tk sabarnya nk tunggu esok..apa agaknya baju yg diorng pakai esok* bisik hati jihyo sambil dia membayangkan baju yg akan dipakai oleh exo pada esok hari iaitu apabila MAMA berlangsung..
Exo yg telah selesai berlatih,pergi ke hotel yg disediakan oleh MAMA utk beristirahat.Mereka bahagi kepada tiga kumpulan.kumpulan yg pertama iaitu baekhyun,chanyeol dan sehun tidur di bilik 205 manakala kumpulan yg kedua iaitu do,kai dan chen tidur di bilik 207.Kumpulan yg terakhir iaitu suho,xiumin dan lay tidur di bilik 208....dan kenapa mereka tidak tidur di bilik 206 adalah kerana bilik itu dh ada orng dan tanpa mereka semua tahu yg bilik 206 itu adalah bilik yg jihyo tidur...
Pada pukul 9 malam, staff yg bertugas memanggil artis dan idol yg hadir untuk ke dewan makan bagi menjamu hidangan yg telah disediakan oleh pihak MAMA.Apabila staff-staff tersebut bergerak ke bilik ahli-ahli exo dan bilik song jihyo maka mereka membuka pintu dengan serentak dan mereka terkejut antara satu sama lain kerana tidak menyangka yg selama ini idol mereka iaitu song jihyo duduk di sebelah bilik mereka begitu juga dengan jihyo,dia juga tidak mengetahui yg selama ini dia duduk bersebelahan bilik exo.Apabila staff tersebut memberitahu bahawa mereka perlu pergi ke dewan makan bagi menjamu makanan yg telah disediakan terus mereka memakai selipar dan berlari ke dewan makan tanpa menukar baju mereka..jihyo pun join mereka lari cam budak-budak sebb mereka memang kelaparan kerana tidak makan dari td..tapi yg peliknya jihyo yg sampai dulu di dewan makan padahal exo yg lari dulu daripada dia..(of cos lah jihyo unnie kn lari laju dan lagi satu faktanya dia kan seorng yg kuat makan so tk mustahil lh kalau dia boleh potong budak-budak exo yg lari macam budak-budak tadika tu)
'huyoo.. lajunya jihyo noona lari..kalah kaki panjang aku ni' kata chanyeol kagum dengan kelajuan jihyo.
'tu lh aku yg kat depan pun dia potong...hampir jatuh aku dibuat nya' kata sehun pula
'alah korang kn tau yg dia selalu lari dekat runningman.. sebb tu dia lari laju' kata xiumin
'hmm betul jugak tu' kata suho
'tapi aku rasa dia lari laju sebb dia lapar bila dengar staff tu sebut makanan td' kata kai
'hah aku setuju dengan apa yg kai cakap..sebb td aku tengok jihyo noona happy giler bila staff tu cakap pasal makanan' kata chen
'idol kita ni memang kuat lh..dhlh masa kat kapal terbang td dia kuat tidur..pastu kau ingat tk td masa suho, chen, xiumin pengsan,dia yg angkat letak atas sofa..pastu td dia kuat lari dan yg terbaru dia kuat makan...ish ish ish noona noona' kata do
'td noona angkat kitorng eh' tanya suho malu
'yelah dia yg angkat korang..kitorng tk angkat sebb korng tu berat sangat' terang lay
'hehehe malu lah pulak' kata chen cam budak budak
'best lh kau kena angkat ngan noona' kata lay
'of cos lah best...idol aku tu yg angkat' kata xiumin
'idol kitorng jugak' kata ahli exo yg lain
'dh lh jom gi makan..aku rasa jihyo noona dh habis makan dh tp kita still ada kat sini lg' kata suho
'ok jom' kata member exo yg lain
Pada malam itu mereka menikmati makanan tersebut dengan senyuman di bibir masing masing kerana mereka dapt makan dengan jihyo buat pertama kali.....
BERSAMBUNG~~~~
sorry lh kalau part ni bosan gila...
YOU ARE READING
MY CRUSH IS JIHYO NOONA
FanfictionEXO -grup terkenal di dalam dan luar negara -mempunyai 9 org member -meminati song jihyo -berebut utk memenangi hati songjihyo SONG JIHYO -pelakon terkenal luar dan dalam negara -ahli running man -seorng yg baik dan kadang kadang seorng yg garang ...