Part 6

821 60 7
                                    

 Majlis itu diakhiri  dengan  persembahan daripada  bts yg mempersembahkan lagu mic  drop dan dna dengan hebat.Para idol yg hadir mula melambaikan tangan mereka kepada fans yg hadir tanda mereka berterima kasih kepada  fans kerana sanggup hadir ke majlis tersebut.Selepas itu, mereka ke belakang stage untuk menikmati jamuan yg telah disediakan oleh MAMA.Tapi untuk ke sana mereka perlu melalui bilik menunggu di duduki jihyo......

Situasi jihyo

'alah unnie,jihyo tknak lh pakai makeup ni....rimas tau tk...lagipun majlis  kan dh habis...buat apa nk pakai makeup lg...' rungut jihyo sambil berusaha menolak daripada  di solek oleh  makeup artist nya di depan pintu bilik  menunggu..dia di depan pintu bilik menunggu kerana dia ingin pergi ke jamuan yg disediakan oleh MAMA dengan segera kerana dia  teramatlah lapar sebb dr td dia tk makan tetapi dia ditahan oleh makeup artistnya yg ingin memakai kan makeup di muka jihyo..

'ish jihyo ni, jihyo kan pelakon...kalau pelakon mestilah selalu kena cantik walaupun nk gi makan..' kata makeup artist jihyo sambil cuba memakaikan makeup di muka jihyo tp tangannya dipegang oleh jihyo yg menolak drpd dirinya disolek oleh makeup artist nya..

Tanpa mereka sedari, para idol yg ingin ke jamuan tersebut melihat pergaduhan manja antara jihyo dan makeup artistnya....

*apa kes ni,sampai gaduh-gaduh pulak...tp diorng gaduh tkda lh teruk sangat..tp aku macam  kenal je perempuan ni...eh ni bukan ke jihyo noona yg minat aku kat running man tu...*bisik hati kang daniel dr wanna one..dia sebenarnya tahu yg jihyo minat kat dia sebb dia tengok satu ep running man yg jihyo gembira bila dengar lagu wanna one dimainkan dan jihyo berharap yg wanna one akan jadi guest dalam runningman terutamanya kang daniel...daniel yg tengok ep tu jd bangga lh sebb artis yg cantik dan popular minat kat dia..

*noona..noona...  perangai tak pernah nk ubah,sama je macam  dulu...degil betul kalau org nk makeup kan dia..* bisik hati heechul yg tau sangat dengan perangai jihyo yg tidak suka memakai makeup sejak  dia pertama kali berkenalan dengan jihyo iaitu ketika mereka bersama-sama menjadi host bg acara inkigayo..

*ish noona ni..pahal lh comel sangat malam ni..geram betul lah aku tengok..peluk karang baru tau* bisik hati member exo yg melihat kecomelan jihyo apabila jihyo menolak drpd dirinya disolek oleh makeup artisnya.

Red velvet yg berjalan paling hadapan antara idol yg lain mula mendekati jihyo yg tk perasan dengan kehadiran mereka...wendy memberi isyarat kepada member nya dan idol yg lain supaya tidak membuat bising kerana dia ingin membuat kejutan kepada jihyo...idol yg melihat isyarat yg diberi kn oleh wendy terus mendiamkan diri mereka drpd mebuat bising termasuk exo....sebenarnya wendy adalah seorng yg sangat rapat dengan jihyo berbanding dengan membernya yg lain...mereka mula rapat sejak mereka menjadi satu team ketika di dlam running man....

'hana..dul...set...(wendy kira secara perlahan-lahan)...JIHYO UNNIE!!!!!' jerit wendy

'opocot mak kau terbang sana-sini tk singgah R&R' latah jihyo sambil buat gaya tengah terbang...

Wendy yg mendengar jihyo melatah mula tergelak terbahak-bahak manakala idol yg lain hanya menahan diri drpd ketawa kerana hormat jihyo sebagai seorng senior...

Exo pov

*HAHAHAHAHAH!!! bapak lawak doh jihyo noona melatah...comel je aku tengok...first time tengok pelakon yg tk kesah ngan imagenya....terkejut jugak aku..yelah selama ni yg aku jumpa,semuanya mesti nk pakai makeup walaupun nk gi makan pastu mesti ayu je bila bercakap ngan org kacak tapi jihyo noona ni lain sikit, dia tk kesah kalau dia tk pakai makeup pastu dia selalu je cakap lepas macam dia ni bukan seorng pelakon...aku tabik betul lh kat noona ni* bisik hati kai

*omg!! comelnya jihyo noona melatah...rasa macam nk peluk je dia kat sini..hai lah jantung,pahal lah kau tk henti-henti berdebar  ni....kau ingat  tk sakit ke* bisik hati semua member exo dalam masa yg sama merungut sebb jantung diorng tk henti-henti berdegup kencang..

Exo pov  end

'yahh unnie..ni wendy lah..dh dh lah tu melatah...tk malu ke org tengok..' kata wendy dengan sisa tawa yg masih tinggal.

'yahh wendy...kau memang nk bg unnie mati awal ke hah....kalau unnie mati, memang siaplah kau hantu unnie cekik kau sampai mati pulak....' kata jihyo dengan marah tapi dia tkda lh terlampau marah cuma  marah manja-manja je...dan jihyo still tk perasan yg belakang wendy ngan red velvet ada idol yg tengah melihat drama yg sedang dilakonkan oleh jihyo dan wendy terutamanya exo yg tengah syok melihat jihyo yg sedang marah itu kerana mereka menganggap yg jihyo amat comel apabila dia marah...

'sorry lah unnie, saja je wendy nk buat surprise kat unnie' kata wendy dengan manja

'banyak lh kau surprise...ish nasib aku tk mati awal' kata jihyo sambil mengurut dada nya tanda lega yg dia tk mati awal

'unnie, ni wendy perkenalkan member wendy, yg muka dia iras-iras unnie tu namanya irene,dia leader kitorng...yg muka dia macam baby tu nama dia yeri,dia maknae dlm grup kitorng....yg mata sepet sikit tu nama dia seulgi dan yg rambut ikal mayang tu nama dia joy.

'anyeonghaseyo sunbaenim, red velvet imnida' kata red velvet memperkenalkan diri mereka kecuali wendy

'dae...sebenarnya unnie dah kenal dh korng semua...lagi satu jangan panggil unnie dngan panggilan sunbae tp panggil unnie dengan panggilan jihyo unnie atau unnie je ok' kata jihyo.

Tiba-tiba mata jihyo tertumpu ke belakang red vevet iaitu dimana exo dan idol yg lain berdiri..

*OMG!!! kenapa  diorng berdiri belakang red velvet....jangan cakap diorng nampak aku melatah td..tapi mestilah diorng nmpak sebb aku tengok diorg macam tengah tahan gelak, memang confirm lah diorng nampak aku melatah td.... aduh malunya dh lh ada exo pulak tu...ish ni semua wendy punya pasal kalau tk, tkda lh aku melatah td..memang nk kena wendy ni!!..ok jihyo relaks, kau jangan tunjuk depan diorng yg kau terkejut or malu just act cool ok..' bisik hati jihyo

'yahhh... idol-idol yg kat belakang tu tak payah lh nk tahan sangat gelak korng tu, lepas kn je lah..noona tau yg korang dh tengok noona melatah td kan jd gelak jelah sepuas hati korang..kang tak pasal-pasal keluar surat khabar tajuk "Idol Pengsan Berjemaah Kerana Menahan Gelak Kerana Melihat  Seorang Pelakon Melatah"..'kata jihyo dengan cool padahal dia tengah menahan malu sekarang ni...yelah mana tk malunya,dia melatah depan idol-idol yg popular lg kan handsome lagi lagi depan idol yg dia minati iaitu exo...tp dia kawal ekspresi muka dia dia supaya  tk nampak yg dia tengah malu sekarang ni..

Selepas sahaja mendengar  apa yg dikatakan jihyo tersebut, terus mereka bergelak terbahak-bahak...lega mereka rasa sebb dr td mereka  tahan gelak hanya kerana nk tunjuk hormat kat jihyo...

'lega lah tu...dh lh jom kita gi makan' kata jihyo lalu mendahului mereka   pergi ke tempat jamuan diadakan..

Idol-idol yg sedang bergelak ketawa tersebut terus tersedar apabila jihyo menyebut tentang makan...lalu dengan segera mereka mengikut jihyo dr belakang  tp mereka still tk berhenti ketawa..

*ish diorng ni tak habis lg ke nk ketawa kn aku...menyesal pulak aku bg diorng ketawa...* bisik hati jihyo yg sekarang tengah menyesal sebb izin kan diorng ketawa..

'alah noona, tk payah lh merajuk..kitorng gurau je..' pujuk heechul yg melihat muka jihyo yg masam dr td... sambil itu, dia memeluk lengan kiri jihyo kerana memang dia dh terbiasa memeluk lengan jihyo dr dulu lg...

Exo yg tk henti-henti ketawa dr td, terus terdiam apabila melihat heechul memeluk lengan jihyo...mereka berasa amat cemburu melihat kedekatan jihyo dengan heechul..

*ish ni yg aku marah ni..pahal heechul hyung sesuka hati je peluk lengan jihyo noona..ish yg noona ni pun satu, pahal dia tk marah pun heechul hyung peluk lengan dia...ni yg aku nk marah ni..* bisik hati baekhyun

*what the h***!! pahal heechul hyung pegang tangan jihyo noona...ish geramnya aku..kang tak pasal pasal ada orng yg makan kasut malam ni karang..* bisik hati member exo sambil menahann marah di hati sebb diorng tk dapat nk buat apa apa disebbkan heechul merupakan senior diorng yg rapat dengan diorng..

Jadi mereka hanya meneruskan perjalanan dengan perasaan yg bercampur-baur....

BERSAMBUNG~~~~

sorry kalau saya dh lama tk update..sebb saya busy buat hw sejarah yg cg saya bg..apa apa pun saya akan tetap update  cerita ni kalau saya ada masa lapang..


MY CRUSH IS JIHYO NOONAWhere stories live. Discover now