Aku masuk bilik semula. Fuh lega dah bagitau mak. Wahhhhh rasa macam dalam mimpi la. Hihihih... mak tadi pun gembira aku dah terima pinangan Aakif a.k.a Affuan tu. Aku baring atas katil,sengih-sengih (eeeii gatal!). Aku baru nak capai phone tiba-tiba rumah aku blackout! Menggagau aku cari balik phone. Gelap sioott macam hati pendosa.
"Makkk ooo mak" aku dengar suara abang aku panggil mak. Aku keluar bilik,waduh gelap bedooo,nak jalan pun teragak-agak. Aku punya flashlight kat phone memang dah lama tak mau nyala,so aku jalan dalam kegelapan. Sebaik aku melangkah keluar dari bilik...
GEDEKANG!!
Aku terhantuk kepala kat dagu abang (abang aku tinggi daripada aku). "Adoiiiii!!" kami dua jerit. Aku okey lagi,yang abang aku la kesian, tergigit lidah! "Jom turun bawah." Ajak abang. Mata kami dah boleh biasa dengan cahaya. Aku jalan belakang abang.
Nak turun tangga tu yang adventure tu. So,kitorang turun slow-slow. "Mak ooo mak." Panggilku. "Abahh,makk." Seru abang pulak. Kami terus berjalan sampai pintu utama. Dalam gelap,abang aku menggagau mencari tombol pintu,apabila dah jumpa,tombol dipulas.
Cahaya yang sangat terang menyilau mata kami berdua. Aku terpaksa tutup mata sebab lampu spotlight menyuluh mata aku yang baru keluar dari daerah kegelapan. Bila mata aku dah biasa dengan cahaya, aku terkejut bila melihat Affuan tengah melutut (gaya melamar) beberapa meter depan aku. Dia melutut dengan di tangannya ada sejambak bunga yang disumbat coklat (macam kat majlis graduasi tu)
Ada dua stand spotlight belakang dia. Di belakang dia ada supporter. Siapa? Abang,mak,abah,Ustaz Najmi dengan wanita yang aku rasa mak Affuan.
"Sudi tak awak jadi peneman hidup saya, Hani Nur Adhiya?" soalnya,suaranya sangat lembut,menusuk hati perempuan aku. Aku terkejut plus excited plus speechless. Wowowowow....aku tengah gembira sangat ni sampai tak tau nak bagi reaction apa! Nak senyum ke? Ataupun menangis terharu macam dalam iklan Enchanteur tu? Last-last aku senyum seikhlas hati lalu menjawab..
"Of coz la aku sudi Affuan Aakif!!"
Haha...tak senonoh dowh cara aku balas lamaran dia.
YOU ARE READING
MY SECRET DIARY (COMPLETED✔✔)
RomanceNama aku Han. Aku sekolah asrama agama (which you guys doesn't give a damn care). And aku ada sorang crush. Nama dia Affuan. Hensem? Mestilah. Kalau tak, kenapa aku nak minat dia, kan? I can so-called him as Mr.Perfect. Affuan ni senior aku and such...