Takde la special sangat trip kitorang ke Aeon ni. Kitorang buat benda biasa je la kalau nak lepak Aeon (selain shopping macam setan, berbondong-bondong beg). Mula-mula kitorang bertiga pergi pawagam. Tengok sequel ketiga cerita Divergent. Kitorang beli 3 seat (ye la buat apa beli lebih),masa dalam dewan pawagam,abang aku dok tengah antara aku dengan Affuan. Untung abang aku dowh,dia just teman aku je, sekali dapat tengok wayang.
Lepas tengok wayang,kitorang lepak kafe Each-A-Cup kejap. Abang aku kaki selfie,banyak jugak la jugak gambar kena tangkap. "Aduh,abang sakit perut la... abang pergi tandas kejap tau! Korang tunggu sini!" abang aku tak tertahan,terus pergi tandas,tinggalkan minuman dia,tinggalkan aku dengan Affuan.
Aku dah berdebar ni woii. Bangang ah abang aku ni. Pergi tinggal aku dengan dia. Dua tiga minit kitorang diam. Nak hirup air pun tak mampu, terkaku,malu (hahaha gedik). "Ingat surat awak dulu tu?" tiba-tiba Affuan bersuara.
Darah terus menyerbu ke muka bila aku dengar dia mention pasal surat aku tu. "Ehh..ingat..." jawabku. "Saya simpan lagi tau." Katanya. Aku terkejut,sampai speechless (aku ni sangat mudah speechless). "Meh saya cerita sikit apa yang jadi lepas saya dapat surat tu. Nak?" Affuan memancing perhatian aku. Aku mengangguk.
"Lepas awak bagi surat tu pada saya,saya rasa happy gila. Saya memang dah suka awak lama dah. Tapi sebab waktu tu sekolah menengah,saya abaikan perasaan tu sebab fikir tu cuma perasaan budak-budak. So,lepas dapat surat tu,saya balik dorm,tiba-tiba nampak Fahmi. Awak tau kan Fahmi suka saya? Dia tanya surat tu daripada siapa,saya jawab la awak yang bagi. Dia marah,dia rampas surat tu. Bila saya cuba rampas balik,dia ketuk belakang leher saya,saya tak sedarkan diri seharian"
"Esoknya,saya bangun,tengok-tengok surat awak dah koyak,Fahmi kutip dan letakkan dalam plastic,nak tunjuk kat saya yang dia tak suka saya suka orang lain." Affuan ambik nafas,lalu menyambung, "Awak tau tak dia panggil saya 'Wan'? Sebab nama saya 'Affuan' dia ambik yang hujung je. Dia nak menunjukkan yang saya Wan (one) di hati dia"
Eeeii geli aku dengar cerita pasal Fahmi tu. Mamat tu...dah la bapak setan,gay pulak tu!
"Awak nak tau tak? Sebenarnya kan,ada banyak benda yang awak tak tau sebelum lamaran saya tu." Ujarnya. "Hah? Serius la? Apa dia? Cer cerita." Pintaku. "Nanti la lepas kahwin" dia ketawa halus. Eh dia ni,main sweet-sweet lak,tabur ubat diabetes kang!
"So,awak nak tema warna apa majlis resepsi kita nanti?" soalnya,tersenyum manis. Aku gembira mendengar soalan dia tu. It means he is serious,guys! Bahagianya rasa sekarang...
~THE END FOR THIS SERIES~
P.s: Ya aku tau tak sesuai aku tamatkan novel aku ni mcm ni. Hahaha bengong. Btw,novel ni akan bersambung di "My Secret Diary:With Him" tau.Haa gituuu. Tak payah tunggu pon,nnti aku update. Have a nice day !
End 7 Dis 2017
MY SECRET DIARY:WITH HIM DAH ADA!! PERGI BACA LEKAIHHH SAMBUNGAN CERITA DIORANG NI
Update 17 April 2020:
Go follow my instagram @munirahbalqis_ 😗
Kadang2 author akan announce ig live kat sana. Kalau taknak follow pun tak apa, asalkan join live tau. Boleh tengok author buat lawak merapu ehehehe
YOU ARE READING
MY SECRET DIARY (COMPLETED✔✔)
RomantikNama aku Han. Aku sekolah asrama agama (which you guys doesn't give a damn care). And aku ada sorang crush. Nama dia Affuan. Hensem? Mestilah. Kalau tak, kenapa aku nak minat dia, kan? I can so-called him as Mr.Perfect. Affuan ni senior aku and such...