Ha Jin hanya melihat Seongwoo dari jarak yang jauh sahaja. Tidak berani rasanya hendak mendekati Seongwoo atas sebab-sebab yang tertentu.
Perkara tentang Seongwoo ke Jerman hari ni diketahui daripada kawan rapat Seongwoo iaitu Park Jihoon. Ha Jin terus bertolak ke lapangan terbang untuk melihat muka Seongwoo untuk kali yang terakhir.
Ha Jin kemudian beredar dari lapangan terbang itu. Tidak sanggup rasanya melihat wajah sedih bekas teman lelakinya itu.
Sedang asyik berjalan, Ha Jin terlanggar seorang lelaki. "I'm sorry" Hanya itu yang mampu diucapkan olehnya.
"It's okay" Ucap lelaki itu. Ha Jin memandang lelaki itu begitu juga dengan lelaki itu masih memandang Ha Jin.
"Btw, my name is Jungkook. Jeon Jungkook" Ucap Jungkook. Dia tersenyum.
♥♥♥
"Hello appa. Where are you. Seongwoo kat depan Airport. " Seongwoo bercakap dengan Encik Ong di telefon. Dia perlu melihat muka appanya sebelum bertolak ke Jerman.
"I see you. Nanti appa sampai. "
"Oka-"
Seongwoo terus memadam panggilannya dengan Encik Ong apabila ternampak bekas teman wanita bersama dengan seorang lelaki.
Seongwoo tersenyum sinis.
'Cepat betul kau cari pengganti aku'.♥♥♥
"Jungkook. I have to go. Gladly to know you" Ucap Ha Jin. Dia terus menahan teksi untuk pergi dari lapangan terbang tersebut.
Jungkook hanya tersenyum memandang gadis yang bernama Ha Jin itu. Hatinya berdebar-debar apabila memandang muka gadis tersebut.
'You're my destiny Go Ha Jin'
Jungkook tersenyum lagi."Tuan muda" Jungkook memandang lelaki di sebelahnya. Pengawal peribadinya.
"Seungmin?? " Tanya Jungkook. Dia berjalan ke arah kereta yang menunggunya diikuti oleg pengawal peribadinya.
"Cantik tak perempuan tadi" Pangawal peribadinya senyum kepada Jungkook dan senyum tanda mengiyakan. Jungkook tersenyum.
'You're beautiful Go Ha Jin. I think I'm in love with you'
♥♥♥
Ha Jin berjalan-jalan sekitar bandar Seoul. Semua kenangan bersama Seongwoo harus dilupakan. Dia bertekad untuk melupakan Ong Seongwoo, bekas kekasihnya.
Sedang asyik berjalan, Ha Jin terlanggar seseorang. "Mianhae" Ucapnya. Dia mendongak memandang siapa yang dilanggarnya.
"We meet again Go Ha Jin. Adakah ini satu petanda?? " Soal Jungkook. Soalannya dibiarkan tanpa jawapan.
"I'm sorry kalau ada buatkan awak tak selesa" Ucap Jungkook. Risau juga jika dia tersilap kata dengan gadis pujaannya ini.
Ha Jin memandang Jungkook kemudian memeluk Jungkook erat. Jungkook terkedu dengan perbuatan Ha Jin itu.
Ha Jin terus menjauhi Jungkook apabila menyedari tindakannya. "I'm sorry again" Ucap Ha Jin. Jungkook memandang Ha Jin dan tersenyum.
"It's okay. I don't mind. But kalau awak nak peluk lama-lama pun saya tidak kesah. " Ucap Jungkook. Dia memandang Ha Jin dan tersenyum melihat muka Ha Jin. Dia ingin sentiasa melihat wajah Ha Jin. Wajah yang sentiasa membuatkan dia gembira.
Tersedar daripada lamunannya, Ha Jin segera berjalan meninggalkan Jungkook. Lelaki ini sentiasa mengingatkannya kepada Seongwoo. Perangai sama seperti Seongwoo semasa awal perkenalan mereka.
Jungkook terus mengikut gerak langkah Ha Jin dan memegang pergelangan tangan Ha Jin.
"Ha Jin" Ucap Jungkook. Ha Jin berhenti berjalan dan menghadap Jungkook. Jungkook melepaskan tangannya daripada memegang pergelangan tangan Ha Jin.
"Maafkan saya, kalau buat awak tak selesa. Tapi saya ada satu perkara nak beritahu awak memandangkan kita berjumpa sekarang. "
Jungkook memandang tepat ke arah anak mata Ha Jin.
"I... Love you. I'm really deeply in love with you" Ucap Jungkook. Namun tiada reaksi di wajah Ha Jin. Wajah terkejut tidak dipamarkan di mukanya.
"Awak dengar kan?? Ataupun nak say-"
"Jungkook" Kata Ha Jin. Dia mengeluh perlahan.
"Saya nak kita berkawan. Saya tak nak terlibat dalam percintaan antara dua darjat. Awak orang kaya, saya orang miskin. Tak sesuai jadi pasangan awak"
Ha Jin menundukkan kepalanya. Kata-katanya semua berkaitan dengan Seongwoo dan ayahnya.
"Okay kita kawan. " Ucap Jungkook. Ha Jin memandang muka Jungkook dan tersenyum.
J
ungkook tersenyum apabila melihat Ha Jin tersenyum.
'Tapi saya nak awak tahu saya hanya cintakan awak Go Ha Jin'To Be Continued
YOU ARE READING
[C]I Wait | Seongwoo
Fanfiction"kita berpisah"- Go Hajin "Okay, kalau itu yang awak nak. Tapi saya nak kita lupakan hubungan kita. Kalau kita berjumpa lagi kita buat-buat tak kenal"- Ong Seongwoo. Datang pula Jungkook untuk mengisi kekosongan Hajin. Namun, dia juga mempunyai hati...