Seongwoo menyorokkan sejambak bunga dan sekotak coklat di belakangnya. Dia masuk ke dalam restoran yang ditempah khas untuknya dan Hajin sahaja.
Seongwoo tersenyum apabila melihat Hajin duduk mula mengomel sendirian di dalam restoran itu.
Seongwoo perlahan-lahan berjalan ke arah Hajin. Dia berdiri di hadapan Hajin. "Sorry lambat, sayang" Kata Seongwoo. Dia mengucup pipi dan kemudian bibir milik Hajin.
Pipi Hajin mula kemerahan. "Are you blushing? So cute, sweetheart" Kata Seongwoo. Dia menghulurkan bunga dan coklat yang dibawanya kepada Hajin.
"Seongwoo-"
"shhhh"
Seongwoo kemudian duduk melutut di hadapan Hajin. Sekotak cincin dikeluarkan daripada kocek bajunya.
"Go Hajin. Saya minta maaf dengan kesalahan yang telah saya lakukan. And will you marry me?"
Hajin menekup mulutnya. Terkejut dengan perbuatan Seongwoo. Dia menganggukkan kepalanya.
"Yes"
❤❤❤❤❤
Seoul's Park
Seongwoo memandang tangan Hajin yang dipegang olehnya. Kemudian, mencium tangan Hajin itu.
Hajin hanya tersenyum melihat perbuatan Seongwoo itu. "Lagi seminggu majlis perkahwinan kita" Ucap Seongwoo.
"Hmm"
"And you know what?" Tanya Seongwoo. Mereka berhenti berjalan. Seongwoo mengerakkan badannya agar memandang Hajin.
Muka Seongwoo didekatkan di telinga Hajin. "Sejak dulu lagi, I want 5 Kids with you. Just you, sayang" Ucap Seongwoo. Hajin menelan liurnya. 5 orang anak. Banyak tu!
"Seongwoo, saya rasa 3 orang dah cukup." Kata Hajin pulak. Seongwoo menjongketkan keningnya bermaksud 'kenapa?'
"Saya tak nak lah awak tak sempat pergi kerja sebab sibuk uruskan anak-anak. Kalau kelima-lima anak kita demam, awak mesti tidak ke kerja sekurang-kurangnya-"
Seongwoo terus mengucup bibir Hajin. Geram dengan omelan yang diucapkan. Hajin membulatkan matanya. Terkejut dengan perbuatan Seongwoo.
"Awak buat apa ni? Ramai orang dekat sini" Kata Hajin. Seongwoo mengucup lagi bibir Hajin. Dia mengendahkan kata-kata Hajin.
"Suka hati saya lah. Awak saya punya. Bukannya diorang" Kata Seongwoo.
Seongwoo mendekatkan mukanya di telinga Hajin lagi. "Ingat eh, saya nak 5 orang anak" Kata Seongwoo. Dia terus berjalan meninggalkan Hajin di belakang.
"Yah! Ong Seongwoo!" Jerit Hajin di belakang. Seongwoo menolehkan kepala untuk memandang belakang.
"Yes, my honey"
Hajin terus berlari mendapatkan Seongwoo. "I love you" Kata Hajin. Dia terus mengucup pipi Seongwoo.
THE END
MAAFKAN SAYA JIKA SAYA ADA KEKURANGAN. DAN SAYA TAHU ENDING CERITA AGAK URGH! SAYA BETUL-BETUL BERUSAHA UNTUK MENDAPATKAN ENDING YANG BAGUS. DAN HASILNYA INI. MAAF JIKA TAK MENEPATI CITARASA READERS SEMUA.
DAN CERITA INI ADA SAMBUNGAN BUT BUKAN HAJIN DAN SEONGWOO TAPI JUNGKOOK DAN EUNMI. SO WAIT IT.
YOU ARE READING
[C]I Wait | Seongwoo
Fanfiction"kita berpisah"- Go Hajin "Okay, kalau itu yang awak nak. Tapi saya nak kita lupakan hubungan kita. Kalau kita berjumpa lagi kita buat-buat tak kenal"- Ong Seongwoo. Datang pula Jungkook untuk mengisi kekosongan Hajin. Namun, dia juga mempunyai hati...