Jungkook masuk ke dalam pejabatnya semula selepas mengadakan perbincangan bersama dengan Seongwoo. Dia melihat meja Eunmi. Kosong.
"Aish, Choi Eunmi" Ucapnya perlahan. Dia mengusutkan rambutnya dan melonggarkan tali leher yang dipakai. Rimas. Rimas dengan masalah yang dihadapi olehnya.
Satu-satu masalah datang dan jalan penyelesaian tidak dapat dijumpai.
Jungkook mengambil telefon yang berada di dalam poketnya. Dia menelefon Eunmi
Deringan pertama. Tidak diangkat
Deringan kedua. Tidak diangkat
Deringan ketiga. "Hello, CHOI EUNMI. EODIYA??!"
"Kenapa Encik Jeon call saya? Surat cuti saya letak atas meja encik. Maaf saya tak dapat melaksanakan tugas saya"
Tut! Tut! Tut!
Jungkook melihat skrin telefonnya. Malangnya Eunmi telah menamatkan panggilan.
Jungkook duduk di atas sofa untuk menenangkan dirinya. Dia mengambil sobotol air mineral yang berada di atas meja dan diteguk rakus sehingga habis.
"Choi Eunmi, Go Hajin, Ong Seongwoo" Sebutnya perlahan.
❤❤❤❤❤
Perkahwinan antara Seongwoo dan Soo Eun berjalan lancar. Jungkook turut hadir menghadiri majlis tersebut. Namun, perkahwinan ini dirahsiakan daripada Hajin akibat sebab-sebab yang tertentu.
Jungkook menarik Seongwoo agar menjauhi Soo Eun. "9 bulan sahaja. If you fall in love with that woman. I'll marry Hajin whatever happen. Remember it!" Kata Jungkook. Seusai memberi amaran kepada Seongwoo, Jungkook keluar daripada majlis itu.
Sesak mata hendak memandang Seongwoo dan isterinya itu.
______
Saya buat macam Jungkook pula hero cerita ni. Sorry to Seongwoo's fans.
Lepas ni, saya akan cuba untuk buat Seongjin moment. Okay.
And saya rancang lepas habis cerita ni. Saya nak buat cerita pasal Jungkook dan Eunmi. Kalau banyak sambutan, saya buat.
Don't forget to
Comment
&
Vote
YOU ARE READING
[C]I Wait | Seongwoo
Fanfiction"kita berpisah"- Go Hajin "Okay, kalau itu yang awak nak. Tapi saya nak kita lupakan hubungan kita. Kalau kita berjumpa lagi kita buat-buat tak kenal"- Ong Seongwoo. Datang pula Jungkook untuk mengisi kekosongan Hajin. Namun, dia juga mempunyai hati...