3 tahun kemudian
Seongwoo melangkah keluar daripada Lapangan Terbang Antarabangsa Seoul. Dia membuka cermin mata hitam dan menyelitkannya di kolar bajunya.
"Tuan" Seongwoo memandang jejaka yang berdiri di sebelahnya. Pembantu peribadinya, Han Jisung.
"Ayah tuan meminta kami menjem-"
Seongwoo terus berjalan ke hadapan tanpa Jisung sempat menghabiskan ayatnya. Seongwoo menoleh ke belakang setelah beberapa tapak berjalan.
"Oh ya, jangan lupakan bagasi aku dan pastikan jangan calar. Aku pasti kau tidak mahu tahu berapa harga bagasi tersebut" Selesai berkata, Seongwoo terus berjalan ke arah kereta yang sedia menunggunya.
Jisung mengangkat bagasi Seongwoo dan memasukkannya ke dalam bonet. "Sombong" Katanya perlahan.
♡♡♡♡♡
"
Where are you Jungkook? Dah lama saya tunggu awak tapi awak tak sampai-sampai lagi" Ucap Ha Jin. Sudah hilang sabar dengan kelewatan Jungkook untuk berjumpa dengannya.
"Saya nak minta maaf. Saya betul-betul tak dapat ke sana. I'm sorry Ha Jin. Tiba-tiba ada mesyuarat kecemasan" Ucap suara di seberang sana.
"It's okay. Saya letak dulu" Ha Jin meletakkan benda nipis yang berada di genggamannya di atas meja.
Ha Jin kemudian bangun dari tempat duduknya dan mengambil telefon serta kopi yang dibelinya tadi. Dia beredar dari kedai tersebut.
♡♡♡♡♡
"Han, stop the car" Ucap Seongwoo. Dia memandang gadis yang baharu sahaja keluar dari kedai the coffee's. Seongwoo tersenyum sinis. Cermin mata hitam dicapai dan dipakainya.
Seongwoo membuka pintu kereta dan keluar dari kereta tersebut. Dia berjalan mendekati gadis yang diperhatikannya.
Buk!
Seongwoo mengusap bajunya yang disimbah kopi. Cermin mata dibuka dan disangkutkan di kolar bajunya. Dia melihat gadis itu.
"Well well well. Look who's here" Kata Seongwoo. Gadis tersebut nampak terkejut dengan kehadiran Seongwoo. "Who are you? I don't know you. " Ucap gadis tersebut. Dia seperti takut-takut hendak memandang mata Seongwoo.
"Are you sure Go Ha Jin. You don't remember me? " Tanya Seongwoo. Nadanya seperti sedih. Namun tiba-tiba dia ketawa mengejek.
"Let me remember you with this" Kata Seongwoo. Dia terus menarik tangan Ha Jin ke lorong yang tidak dilalui orang.
Seongwoo menolak badan Ha Jin ke dinding. Dia merapatkan dirinya dengan Ha Jin. Matanya bertentangan dengan mata Ha Jin.
"I ask you again. Do you remember me? " Tanya Seongwoo. Dia menjongketkan keningnya. "I don't know you" Balas Ha Jin. Jawapannya tetap sama. Dia tidak mahu lelaki ini berkait dengannya lagi setelah amaran yang diberikan oleh Ong Seongjun iaitu bapa Seongwoo.
Geram dengan jawapan yang diberikan oleh gadis ini, Seongwoo terus memagut bibir Ha Jin.
Ha Jin menolak badan Seongwoo namun Seongwoo tetap dengan perbuatannya. Air mata Ha Jin mula mengalir.
Seongwoo mula mendalamkan ciumannya. Dia memeluk badan Ha Jin supaya dekat dengannya. Dengan sekali tolakan, Seongwoo melepaskan bibirnya dan dirinya.
Dia mengambil nafas. "Aku tak tahu pulak kau ni pandai bercium. Mungkin dah banyak lelaki yang kau cium selain aku." Kata Seongwoo. Dia cuba membuat Ha Jin sakit hati dengan kata-katanya. Namun Ha Jin hanya berdiam diri.
Setelah mendengar kata-kata Yang dikeluarkan oleh Seongwoo. Ha Jin berjalan meninggalkan Seongwoo. "Mana kau nak pergi lepas kotorkan baju aku!! " Teriak Seongwoo. Dia menarik kembali tangan Ha Jin.
"Kau mesti bayar harga baju aku ni. But not today. Today I will kiss you only. " Ucap Seongwoo. Dia terus mencium bibir Ha Jin sekilas dan berlalu meninggalkan Ha Jin keseorangan.
Ha Jin hanya melihat Seongwoo yang kian menjauhi dirinya.
To be continued
YOU ARE READING
[C]I Wait | Seongwoo
Fanfiction"kita berpisah"- Go Hajin "Okay, kalau itu yang awak nak. Tapi saya nak kita lupakan hubungan kita. Kalau kita berjumpa lagi kita buat-buat tak kenal"- Ong Seongwoo. Datang pula Jungkook untuk mengisi kekosongan Hajin. Namun, dia juga mempunyai hati...