Setelah diberitahu kedudukan bilik rawatan, aku segera membuka langkah menuju ke situ. Dari luar jelas kedengaran gelak ketawa Ed bersama kawannya.
"Ed! Maafkan abang sebab lambat sampai". Aku menerpa ke arah Ed. Memeluknya serapat-rapatnya.
"A..abang.. Ed tak apa-apa la". Ed tersengih malu apabila kawannya Adila senyum semacam apabila melihat adegan berpelukan yang sangat erat.
"Abang... Lepaskan Ed. Malulah peluk macam ni". Aku tersengih mendengar kata-kata Ed.
"Maaf. Abang risau sangat-sangat tadi. Apa yang berlaku sebenarnya?". Aku memegang kedua belah pipi Ed.
"Ehem... Sebenarnya..". Tiba-tiba Adila bersuara. Laju Ed memberi isyarat mata supaya kawannya menutup mulut.
"Errr... Saya minta diri ya. Nanti whatsapp aku tau". Adila tersengih sebelum hilang di sebalik pintu bilik rawatan.
"Okay.... Sekarang abang nak tahu apa yang berlaku". Aku merenung ke dalam mata Ed. Masih pucat wajahnya pada pandanganku.
"Ed... Sebenarnya...". Aku masih menunggu.
"Tak apalah, nanti dalam kereta Ed ceritakan apa yang berlaku. Abang taknak satu pun tertinggal". Hidung mancung Ed aku cuit sedikit.
"Yalah... Nanti Ed ceritakan satu persatu". Aku memandang bibirnya yang dimuncungkan. Ya Allah! Betul-betul menggugat iman.
"Dah, jom kita balik rumah". Tangan Ed aku raih. Sejuk dan berpeluh sedikit.
"Balik rumah? Habis tu sekolah Ed macam mana?". Tanya Ed.
"Esok pagi-pagi abang hantar la Ed ke sini. Abang rasa Ed tak payah la duduk dekat asrama lagi. Risau la kalau terjadi apa-apa lepas ni". Ed mendongak memandangku.
"Jauh la nak ulang alik, kesian la dekat abang nak hantar dan ambil Ed nanti". Kepala Ed yang berada di paras bahu ku gosok sehingga senget tudung sekolahnya.
"Padahal Ed suka kan dapat tinggal dengan abang". Aku senyum senget memandang Ed.
"Mesti la suka. Memang dari dulu lagi Ed taknak duduk dekat asrama tau tak". Balas Ed jujur.
"Semasa abang cakap nak hantar Ed duduk asrama kenapa tak bantah?". Aku memicit alarm keretaku.
"Entah". Sepatah sahaja jawabnya. Aku terus menghidupkan enjin kereta dan kemudiannya membawa keretaku keluar dari perkarangan sekolah.
"Sekarang abang nak dengan cerita dari awal sampai akhir. Abang taknak Ed skip satu scene pun yang berlaku hari ni". Tegasku.
"Yalah. Ed cerita semuanya". Balas Ed geram sedikit. Aku hanya senyum senget memandangnya yang sudah kembang kempis menarik nafas.
Aku menghentak kuat stereng kereta apabila Ed menceritakan semua yang berlaku kepadanya hari ini. Termasuk gangguan yang berbaur seksual dari Cikgu Hadi.
"Apa punya manusia la Cikgu Hadi tu. Apa yang dia buat lagi dekat Ed? Ada dia sentuh situ dan situ?". Telunjukku menghala ke bahagian atas dan bawah yang paling sensitif di badan Ed. Laju Ed menggelengkan kepalanya.
YOU ARE READING
DIA BINTANGKU -Edlene Haura💖Ed husaini (editting In Progress)
RomanceEdlene Haura seorang budak berusia 9 tahun yang ku temui tanpa sengaja. Awal pertemuan aku sangkakan dia seorang budak lelaki. Edlene Haura membesar menjadi seorang gadis yang cukup menawan sehingga mampu menggoyahkan kelelakianku. Edlene Haura aku...