"Kelas sayang sesi petang kan?". Aku memeluk Ed dari belakang. Terbantut segala benda yang sedang dia buat kerana tindakan mengejutku.
"Abang!!! Terkejut Ed". Lenganku yang melingkari pinggang rampingnya ditampar manja. Aku buat tidak dengar omelannya, malah makin mengetatkan pelukanku.
"Abang... Pergilah duduk. Biar Ed siapkan sarapan ni. Abang kan ada kelas kejap lagi". Ed menolak tanganku.
"Kelas abang dah batalkan. Abang nak habiskan masa dengan sayang sebelum hantar sayang abang ni ke sekolah nanti". Belakang tengkuknya yang terdedah aku cium. Tepat pada kesan lebam gigitan aku malam tadi.
"Pulak. Tak apa ke abang batalkan?". Naif betul soalan isteriku.
"Universiti tak macam sekolah sayang. Kelas batal diaorang lagi suka. Sebenarnya bukan batal sepenuhnya. Diaorang buat short test dekat makmal komputer. Abang tak ada pun tak apa. Nanti pembantu makmal komputer yang handle. Abang cuma check e-mail dari mereka semua nanti". Aku menjelaskan satu persatu.
Aku memalingkan badan Ed supaya mengadap aku. Kemudian badannya aku kepung dengan meletakkan tanganku ke meja. Lengannya terus melekat di dadaku.
"Abang... Tangan Ed kotor ni. Biar Ed basuh dahulu". Aku memandang hujung jarinya yang terkena sedikit jem. Terus aku capai tangan itu. Hujung jarinya aku hisap lembut. Terkebil-kebil Ed memandang tingkahku.
"Dah bersih. Jom makan". Tangan Ed aku tarik supaya duduk di kerusi sebelahku. Dia hanya menurut sahaja.
"Senyumlah sikit. Kenapa tayang muka ketat dekat suami ni?". Dagu Ed aku tarik lembut supaya mengadapku. Dia cuma memberi senyuman paksa.
"Ed minta maaf sebab ini sahaja sarapan kita". Mata Ed memandang pinggan berisi roti yang sudah disapu jem.
"Tak apa sayang. Abang faham. Sayang penat kan. Abang pun sama". Aku tahan senyum. Memori indah malam tadi menjengah. Memamparkan liuk lintuk badan isteriku. Ed hanya tersipu malu.
Kami menjamu selera tanpa sepatah kata. Hanya bunyi kunyahan yang kedengaran dari mulut masing-masing. Wajah keanakan Ed aku amati sepuasnya. Kalau rakan sekerja tahu aku sudah berkahwin dengan gadis berusia empat belas tahun dan masih bersekolah sudah tentu aku akan dicop seorang fedofelia. Buat sementara aku kena rahsiakan perkahwinan aku sehingga Ed mencecah usia lapan belas tahun. Maknanya hampir empat tahun lamanya. Semoga hubungan kami berkekalan sehingga ke akhirnya.
"Abang nak roti lagi?". Teguran Ed mengembalikan aku dari lamunan.
"Dah cukup ni. Barang-barang dah siap kemas ke?". Tanyaku.
"Dah". Sepatah jawabnya. Suasana jeda lagi buat seketika.
"Abang ke ruang tamu dahulu ya". Aku bangun meninggalkan Ed yang masih bersisa makanan di dalam pinggannya.
'Kenapa Ed nampak tak ceria? Aku terlampau memaksanya ke malam tadi? Dia tak selesa atau sakit dekat mana-mana ke ni?'. Berbagai persoalan muncul dalam fikiranku. Remote tv aku capai. Satu pun saluran tidak menarik minatku. Aku bangun dan menuju ke dapur.
Ed sedang termenung dengan pinggan kotor yang digosok span berulang kali. Pandangannya dilontarkan ke arah luar.
"Sayang....". Teguranku menyentakkan lamunannya.
YOU ARE READING
DIA BINTANGKU -Edlene Haura💖Ed husaini (editting In Progress)
RomanceEdlene Haura seorang budak berusia 9 tahun yang ku temui tanpa sengaja. Awal pertemuan aku sangkakan dia seorang budak lelaki. Edlene Haura membesar menjadi seorang gadis yang cukup menawan sehingga mampu menggoyahkan kelelakianku. Edlene Haura aku...