hoofdstuk 2

21 0 0
                                    

Ik begon te lezen....

Hallo jongens als jullie dit lezen weten jullie wat je geheim is, jullie hebben het ontdekt.... Er wacht een vloek op jullie. Een vloek die alleen jullie kunnen verbreken. Als jullie deze instructies volgen lopen jullie geen gevaar.

1.  De dag dat jullie 17 worden krijgen jullie je krachten.  Ga direct op zoek naar de tombe van ons volk. Om de tombe te vinden moeten jullie je krachten gebruiken

2.  Als jullie de tombe hebben gevonden maak hem open met de zin "open uw voor mij".  Als de tombe open is ga opzoek naar een puur gouden ketting. Deze ketting helpen om je krachten onder controle te houden. Doe deze ketting nooit af!

3.  Verder ligt er een kistje neem deze mee en ga zo snel mogelijk de tombe uit want die stort in als je het kistje meeneemt.

4. Het kistje kun je alleen open maken met een volle maan als de gedaante van een wolf. Daar hebben jullie de ketting voor nodig. Denk aan een dier en de ketting verandert jullie erin.

5. Als jullie het kistje hebben geopend staan hier verdere instructies in.

De dag dat jullie 17 worden moeten jullie meteen opzoek gaan naar het kistje en de tombe. Vertrouw niemand want er zijn vijanden in de buurt dit zijn de Pasovers. Deze mensen zijn opzoek naar jullie. Ze willen jullie tegenhouden zodat de vloek waar word. Als jullie de Pasovers niet tegen houden verandert iedereen in steen. Dit zou de Pasovers heel goed uitkomen want ze willen de aarde vernietigen om terug te komen in hun eigen dementie. Het is dus heel belangrijk dat jullie dit voorkomen. onthoud dus goed om alleen elkaar te vertrouwen en niemand anders. Verbreek zo snel mogelijk de vloek zodat de Pasovers voorgoed vernietigt zijn. Ons hele volk rekent op jullie. Vernietig de Pasovers zodat we terug kunnen komen.

Toen ik klaar was met lezen keek ik Dani aan ik wist niet wat ik moest zeggen. Dani wist het wel hij zei "Lois we moeten die tombe vinden en de Pasovers verslaan zodat ons volk kan terug komen". Ik geloofde hem nu. Ik zei "Dani het duurt nog twee maanden voor we jarig zijn". Dani zei "dat is waar we moeten ons alvast gaan voorbereiden en niemand vertellen we weten nooit waar de Pasovers zitten". De komende paar weken waren Dani en ik ons aan het voorbereiden. We waren elke dag bij elkaar om te trainen en onze tactiek te verzinnen. Ik had geen tijd meer voor school het kon me niks meer schelen. Ik wilde alleen maar die Pasovers vernietigen dat was het enige waar ik aan dacht. Ik sprak nog heel weinig met Maaike. Het leek af en toe wel of ze jaloers was dat ik zoveel tijd met Dani doorbracht maar het maakte me niet uit. Onze ouders wisten waar we mee bezig waren. De ouders van Dani vertelde dat ons volk De gedaantes heette en dat er veel meer van ons waren die van gedaante kon veranderen maar dat lang geleden iedereen was uitgeroeid door de Pasovers en dat er nakomelingen van de gedaantes geen krachten meer hadden. De ouders van Dani waren ook nakomelingen maar hadden geen krachten zoals wij. Een paar dagen voor me verjaardag voelde ik me heel raar. Ik had enorme honger maar kon niks eten. Ik was heel moe maar kon niet slapen. Ik wilde heel hard rennen maar kwam geen meter vooruit. Dani had precies hetzelfde. Dit was het bewijs dat alles wat op het perkament stond waar was. Op 16 juni was het zover Dani en ik waren jarig.  We waren  de hele dag gespannen en we waren enorm zenuwachtig om wat er zou gebeuren om 11 uur vanavond. Onze ouders hadden met ons en elkaar afgesproken dat we meteen als het 11 uur was naar de tombe zouden gaan zoeken. Toen het 11 uur was stonden we met z'n alle in het bos. Opeens voelde ik me heel raar en ik keek Dani aan en fluisterde Gefeliciteerd Dani en toen veranderde we in een vogel. We vlogen weg en ik had geen idee waar we heen moesten ik volgde Dani. Op een èèn of andere manier wist hij waar we heen vlogen. We vlogen denk ik wel uren tot ik in me hoofd de stem van Dani hoorde. Toen we geland waren veranderde we weer in mensen. Dani had een grote rugzak mee dat toen hij een vogel was niet op zijn rug stond. We stonden voor een hele grote rots waar dezelfde tekens als het perkament op zaten er stond.

Het is tijd om jullie queste te beginnen open de rots en begin....

Het geheim van de gedaantesWhere stories live. Discover now