Als jullie dit lezen hebben jullie het kistje geopend en het beeldje gevonden. Bewaar dit beeldje goed en zorg dat de Pasover hem niet te pakken krijgen. Dit beeldje geeft ons samen met jullie ketting de kracht om te veranderen. Als dit beeldje kapot gaat of in verkeerde handen valt kunnen jullie niet meer veranderen en werken de kettingen ook niet meer. Het is belangrijk dat jullie de volgende stappen volgen.
1. Berg het beeldje op in een geheime ruimte onder 1 van jullie huizen. Jullie moeten de ketting gebruiken om de geheime ruimte in te komen.
2. De ruimte is dus onder 1 van jullie huizen. Het huis is door de eeuwen heen bewoond door ons volk en elke keer opnieuw gebouwd.
3. Als jullie de ruimte hebben gevonden en naar binnen zij gegaan is daar een muur met opdrachten. Als jullie alle opdrachten hebben gedaan is de vloek opgeheven. Maar blijf alsnog voorzichtig want de Pasovers zitten overal
Toen ik klaar was met lezen zei Dani "ik denk dat ze het over mijn huis hebben". Ik vroeg of hij het zeker wist. Hij zei "ja want jou ouders wisten niks van het geheim af en mijn ouders wel". Ik zei "ja inderdaad". We keken nog even naar het kistje maar er stond niks meer op. We wilde zo snel mogelijk die geheime ruimte vinden. We vroegen aan de ouders van Dani of ze wat wisten. De moeder van Dani vertelde dat toen ze een keer in de kelder was dat er een muur was met dezelfde tekens als op de perkamenten en het kistje. Ook vertelde ze dat de kelder was volgebouwd. Ik vroeg of we misschien konden helpen met opruimen. De moeder van Dani vond dat een goed idee. We hebben de rest van de dag met zijn 4e de kelder opgeruimd. Toen we klaar waren was het al laat. Ik was heel moe en bleef weer bij Dani slapen. We lagen op bed ik lag ik het bed van Dani omdat hij persee wilde dat ik op zijn bed ging. Dani was zo'n persoon die gasten alles gaf wat ze wilde. Ik mocht niet van hem op de grond slapen dat vond hij niet kunnen. We hadden nog even zitten kletsen maar waren allebei zo moe dat we in slaap vielen.
De volgende ochtend maakte Dani me wakker. Ik keek hem slaperig aan en zei "hoe laat is het?" Dani zei "het is 9 uur ik wil naar de kelder om naar de muur te kijken en naar binnen te gaan. Ik zei slaperig "oke" en stapte uit bed. Dani ging naar beneden en ik kleedde me aan en ging acht hem aan. Beneden zat Dani al klaar met ontbijt. We gingen snel eten en toen we klaar waren gingen we naar de kelder. Toen we de deur open deden zagen we allemaal oude beelden die van ons volk waren. We begonnen met het zoeken naar de tekens. We waren allebei aan het zoeken en toen zag ik ze. Ik riep Dani erbij en begon te lezen....
YOU ARE READING
Het geheim van de gedaantes
AdventureLois heeft een hele rare droom het leek net echt. Als ze wakker word lijkt het geen droom. ze komt erachter dat ze een speciale gaven hebt waardoor ze in elk dier kan veranderen. Samen met haar beste vriend moet ze het kwaadaardige volk de pasovers...