Ga opzoek naar een oud kaarten spel van ons volk. Als jullie ze gevonden hebben leg ze neer en ga met je hand erover heen.
Ik zei "hoe moeten we aan die kaarten komen we weten niet eens hoe ze eruit zien". Dani zei "ik heb ook geen idee laten we maar eerst een nachtje over slapen". Ik vond het een goed idee. We liepen naar boven en we gingen nog even praten en lachen. Opeens deed Dani heel serieus. Hij keek me recht aan en zei "Lois ik kan het niet langer voor me houden. Ik vind je al een hele tijd leuk. Ik weet dat het raar klinkt want we kennen elkaar al ons hele leven. Maar nu ik zo veel tijd met je door breng ga ik anders naar je kijken. Ik zie je niet meer als me beste vriendin maar ik wil meer dan je beste vriend zijn". Ik begon te giechelen maar ik zag aan zijn gezicht dat hij het meende. Ik keek hem aan en zuchtte en zei "oke Dani ik zal eerlijk tegen je zijn. Ik ken je me hele leven maar ik heb nooit zo over je gedacht. Maar inderdaad nu we meer tijd met elkaar besteden ga ik je ook anders zien. Je bent me beste vriend en wil dit niet verpesten. Maar.... ik vind je ook leuk". Dani keek me aan en kwam dichterbij en ik voelde zijn lippen op de mijne. We gingen liggen in zijn bed en zo zijn we in slaap gevallen.
Toen ik de volgende ochtend wakker werd lag Dani nog bij me in bed. Ik zat even naar hem te kijken hij lag heel vredig te slapen het was gewoon te lief. Ik maakte hem wakker hij keek me slaperig aan. Ik zei "Heb ik het gedroomd of was het echt?" Dani keek me aan en zei "je hebt het niet gedroomd". Hij keek me lief aan en gaf me een zoen. Dani vroeg "Lois nog even over gister wil je meer zijn dan me beste vriendin?" Ik zei "ja tuurlijk niks liever". Dus dit betekende dat Dani me vriendje was. Het was even wennen omdat hij me hele leven me beste vriend was geweest. Ondertussen was Dani naar de badkamer gegaan om zich aan te kleden. Ik besloot ook om me aan te kleden. Dani kwam terug en zei "kom we gaan naar beneden". Hij pakte me hand en we liepen naar beneden. Beneden zat de moeder van Dani klaar met het ontbijt. We gingen bij haar zitten en vertelde dat we samen waren en over de kaarten. Toen we klaar waren met eten besloten we naar het park te gaan om na te denken over de kaarten. We gingen zitten en Dani lieg zijn arm om me heen en trok me naar hem toe. Hij vroeg " hoe moeten we die kaarten vinden als we niet eens weten hoe ze eruit zien?" Ik had geen idee. Op dat moment kwam de moeder van Maaike langs lopen. De moeder van Maaike kwam bij ons staan en zei " Oke.... jongens ik weet waar jullie mee bezig zijn en ik wil jullie helpen maar eerst heb ik wat uit te leggen". Dani en ik keken elkaar aan en Dani zei "hoe weet u waar we mee bezig zijn Maaike heb niks verteld toch?" De moeder van Maaike zei "oke ten eerste mogen jullie me Nova noemen en ten tweede jullie hebben aan Maaike verteld dat jullie Gedaantes zijn??!!!" We zeiden allebei ja. Nova keek ons geschrokken aan en zei "ooh nee jongens wat hebben jullie gedaan Maaike is een Pasover". Dani vroeg "hoe weet u van ons volk en dat Maaike een Pasover is?"
Nova begon te vertellen"de gedaantes hadden lang geleden stam vrienden ze vertelde alle verhalen over hun stam aan mijn familie en die verhalen zijn van generatie tot generatie aan elkaar verteld. Toen ik de vader van Maaike ontmoeten wist ik niet dat hij een Pasover was tot ik hem begon te vertellen over de gedaantes hij begon ineens raar te doen en vertelde dat hij een Pasover was. Hij heeft Maaike hier in meegenomen Maaike geloofde haar vader meer dan mij daarom woont ze niet meer bij mij maar bij haar vader omdat ik niet met een Pasover kan samen wonen. Ik wil jullie helpen om de Pasovers te verslaan zodat jullie volk kan terug komen".
Toen Nova was uitgesproken wist ik even niet wat ik moest zeggen maar Dani wist het wel hij zei "Maar dat betekent dat we Maaike en uw man moeten vernietigen". Nova zei "ja dat weet ik maar als ik jullie kan helpen de Gedaantes terug te krijgen doe ik dat de Gedaantes hebben heel veel voor mijn familie overgehad dus ik heb alles over om de gedaantes te redden maar jullie mogen verder niemand vertrouwen vooral Maaike niet en ik moet weten waar jullie mee bezig zijn. Dani zei "is het goed als we het even overleggen?" Nova vond dit goed. Dani en ik liepen weg. Na een tijdje hebben overleggen vonden we het goed dat Nova ons ging helpen. We liepen terug en ik zei "oke we vertrouwen je er is een geheime kamer met opdrachten die we moeten uitvoeren de opdracht nu is dat we een oud kaarten spel moeten vinden dat van ons volk is geweest". Nova haalde iets uit haar tas en zei "ik weet waar jullie het over hebben dit kaarten spel is aan mijn familie gegeven om te bewaren het is van generatie tot generatie doorgegeven ik heb hem altijd bij me". Nova opende het bakje en ik zag een heel oud kaarten spel. Ze gaf het bakje aan ons en ik deed hem in me tas. Nova zei als jullie klaar zijn dan zie ik ze graag terug. We bedankte Nova en liepen naar huis toe...
VOUS LISEZ
Het geheim van de gedaantes
AventureLois heeft een hele rare droom het leek net echt. Als ze wakker word lijkt het geen droom. ze komt erachter dat ze een speciale gaven hebt waardoor ze in elk dier kan veranderen. Samen met haar beste vriend moet ze het kwaadaardige volk de pasovers...