Hoofdstuk 4

8 0 0
                                    

Ik keek Dani aan en zei "wanneer is het volle maan"? Dani zei "pas over 2 weken". Ik bleef hem aankijken en zei zuchtend "dat duurt nog zo lang". Dani vond dat ik gelijk had. Hij zei "ik vind dat we maar eens moeten oefenen met het veranderen in dieren want ik neem aan dat het las wolf lastig is om een kistje open te maken". Dani had gelijk. Ik zei "maar we moeten wel door met ons leven we moeten weer naar school". Dani zei "ja inderdaad". Ik zei "Ik denk dat we aan iemand moeten vertellen wat er is gebeurt". Dani zei "ja maar wie". Toen zeiden we te gelijk "MAAIKE". Maaike was net als Dani me beste vriendin ik vertrouwde haar met alles. Maaike was er voor me als Dani het niet kom omdat ik weer eens over jongens wilde praten en dat wilde Dani nooit horen. De rest van de dag hebben we een beetje naar het kistje zitten kijken en we hadden wat gekletst. Met etenstijd ging Dani naar huis toe. Toen ik in de avond naar bed ging had ik het kistje goed verstopt. De volgende dag kwam Dani me ophalen en we gingen langs het huis van Maaike om haar op te halen. We waren extra vroeg zodat we Maaike alles konden vertellen. Ik belde aan en Maaike deed open en zei "jeetje jullie zijn vroeg kom binnen". We liepen naar binnen en gingen naar boven naar Maaike haar kamer. Ik keen Dani aan en toen naar Maaike en zei "Maaike we moeten je war vertellen het is belangrijk". Dani begon te praten...

"Wij hebben een groot geheim......   Het jongetje zou een meisje ontmoeten.... Precies de zelfde dag en tijd..... Dit zijn wij dus..... Het perkament staat in een taal dat wij alleen kunnen lezen....... We moeten de Pasovers verslaan.... De tombe stortte in.... En nu moeten we dus het kistje open maken in de gedaante van een wolf met volle maan en dat is over 2 weken pas". Maaike keek ons heel verbaast een en zei "hoe moet ik dit geloven jongens ik ken jullie iets te goed". Ik haalde het kistje uit me tas en Dani haalde het perkament uit zijn tas en lieten het aan Maaike zien. Maaike zei "oke ik geloof jullie maar waarom vertellen jullie dit aan mij als dat perkament zegt dat jullie niemand kunnen vertrouwen kijk ik zeg niet dat ik niet te vertrouwen ben maar toch". Ik zei "je moet ons helpen we moet het veranderen oefenen en we vertrouwen je". Maaike knikte en zei "ik zal jullie helpen maar eerst naar school". Toen we klaar waren met praten gingen we naar school. Ik zat de hele dag te denken aan het veranderen. Na school hadden we afgesproken in het bos. Dit zou de eerste keer zijn dat Maaike ons zou zien veranderen. Maar het ging goed. 

De komende twee weken waren we elke avond aan het oefenen en het lukte ons steeds beter om te veranderen en Maaike leek er wel plezier in te hebben om tijd met ons door te brengen omdat ik de laatste tijd alleen maar met Dani bezig was. Toen het de dag van de volle maan was zijn we heel vroeg in de ochtend naar het bos gegaan. Dani en ik wilde heel erg graag even rond rennen in het bos als wolven dus we hadden het kistje bij Maaike gelaten. We veranderde in wolven en rende door het bos heen het was zo fijn dat we de tijd vergeten waren. Toen we terug kwamen bleek het dus dat we 2 uur zijn wezen rennen en Maaike was weg. ze had gezegd dat ze hier zou blijven wachten tot we terug kwamen maakte niet uit hoelang het duurde. Dani en ik veranderde weer terug en ik zei "was het wel zo goed idee om Maaike te vertrouwen?" Dani zei "nee ik denk het niet". We begonnen Maaike te zoeken en ik zei "zou Maaike een Pasover zijn?" Dani zei "ik heb geen idee maar ik denk het niet". We hadden besloten om naar het huis van Maaike te gaan om te kijken of ze thuis was. We belde aan en Maaike deed open ze zei "hehe eindelijk uitgerend ik ben 2 uur zitten wachten ik was het wel zat dus ik had het kistje meegenomen en naar huis gegaan kom binnen". We gingen naar binnen en gingen naar boven. We hebben de rest van de dag met z'n 3e zitten kletsen. Toen de maan opkwam gingen Dani en ik naar het bos toe. We kwamen aan en zette ket kistje op de grond en veranderde in een wolf. De maan begon te schijnen op het kistje en we hoorde een klik. Ik keek Dani aan en hij deed hem open. Ik het kistje zat een honden beeld en een ander perkament. We veranderde weer terug en ik deed het kistje dicht en hielt het perkament vast en Dani het honden beeld. Dani zei "we gaan hier morgen wel naar kijken eerst maar even een nachtje slapen. We gingen naar het huis van Dani en ik bleef slapen. We borgen het beeldje en het perkament op en we keken nog een film. Dani was in slaap gevallen dus ik ging naar het matras toe dat Dani eigenlijk voor zichzelf had neergelegd want hij liet me altijd op zijn bed slapen maar ik wilde hem niet wakker maken. De volgende ochtend werd ik wakker van Dani die naar de wc ging. Ik sprong op en kleedde me aan. Ik pakte het beeldje en het perkament en ging naar beneden en maakte een ontbijtje voor ons. Later kwam Dani naar beneden in zijn onderbroek hij had een lang shirt aan en sloffen hij zag er erg charmant uit. We gingen zitten en gingen eten. Toen we klaar waren met eten gingen we naar boven en namen het beeldje en het perkament mee. We gingen zitten en ik pakte het perkament van Dani en ik begon te lezen......

Het geheim van de gedaantesWhere stories live. Discover now