Leg de ketting op de muur en begin aan de opdrachten.
We legde onze ketting op de muur en de muur verschoof. Ik liep achter Dani naar binnen toe. De ruimte was niet heel groot maar groot genoeg om iets kostbaars te verstoppen en dat deden we ook. Ik zette het beeldje op een oude tafel neer en we gingen rond kijken. De muur viel meteen op. Het was een grote muur met vier grote vlakken. Er was er maar 1 zichtbaar en onze taal stond erop. Dani begon te lezen.
Zoek naar de blauwe lelie. Plant hem en wacht tot de cyclus rond is.
Ik zei tegen Dani "de blauwe lelie is toch net buiten het bos te vinden?" Dani zei "ja klopt maar alleen vossen kunnen bij ze komen. De blauwe lelie is de lelie van de vossen en zeer zeldzaam". Ik zei "dus we moeten de lelie als vossen plukken". Dani zei "ja ..... maar zo simpel is het niet ik heb gelezen dat de lelie alleen geplukt kan worden op de laatste dag van de maand". Ik zei "de laatste dag van de maand is vandaag". Dani zei "ja klopt dus we moeten de lelie vandaag plukken anders moeten we een maand wachten kom we gaan!!" Ik knikte en we liepen de geheime kamer uit. Toen we boven waren vertelde we over de lelie en dan we zo snel mogelijk moesten gaan plukken. De moeder van Dani zou een vaas klaar zetten voor ons. Terwijl Dani zich omkleden ging douche en zijn spullen pakte ging ik naar huis om me op te frissen en schone kleren aan te doen. Om half 12 stond Dani voor me deur. Hij zei met een grote lach op zijn gezicht "klaar voor?" Ik moest van zijn enthousiasme lachen ik zei lachend "ja". We rende naar het bos en veranderde in vossen. Dani wist precies waar we heen moesten. Ik rende achter hem aan. We kwamen bij een heel oud kamp. Het leek wel of er eeuwen niemand geweest was geweest. Dani zei "dit is het oude kamp van ons volk het kamp is verlaten sinds ons volk verbannen is uit deze wereld sindsdien is het vervloekt en kunnen alleen de gene die de vloek verbreken naar binnen". We bleven bij elkaar en zochten de lelie. Ik zag opeens een grote blauwe bloem. Ik zei "Dani is dat hem?" Dani knikte en we liepen er naar toe. Naast de Bloem lagen zaden. Dani zei "we moeten de zaden hebben". Ik zei "weet je dat zeker?" Dani zei "ja we moeten de cyclus rond krijgen en de cyclus begint bij een zaadje we moeten zaden van de bloem die uit deze zaden groeien planten in de muur doen". We pakte de zaden en gingen naar huis toe. Onderweg kwamen we Maaike tegen en we hadden nog even gezellig gekletst. Toen we waren uitgekletst liepen Dani en ik naar huis. We kwamen bij Dani thuis de moeder van Dani had een vaas klaargezet met aarde en we plante de zaden erin en liepen ermee naar de geheime kamer. We vonden het een veilige plek om de lelie te laten groeien. We zette de vaas neer en we gingen ervoor zitten. We waren wat aan het kletsen en toen vielen we in slaap.
Ik werd wakker bij Dani, ik lag op zijn schoot en Dani lag nog te slapen. Ik ging recht op zitten en keek naar de lelie. Ik schrok en maakte Dani wakker. Ik zei Dani..... wakker worden kijk naar de lelie. Dani werd wakker en keek naar de lelie en zei "hoelaat is het?" Ik deed me telefoon aan en zei "het is half 6!! we hebben 3 uur geslapen" Dani zei " hoe kan dit is het al volgroeid?" Ik had geen idee maar ik wist wel dat ik enorme honger had en Dani ook. We liepen naar boven en de moeder van Dani had zelfgemaakte pizza gemaakt. We gingen eten en zaten te kletsen. Toen we de pizza op hadden liepen we terug naar de geheime kamer. Toen we binnen kwamen zagen we dat de lelie heel groot was en er laten zaden op de grond. Dani zei "volgens mij moeten we deze zaden in de muur doen". Ik pakte ze op en gaf ze aan Dani. Ik pakte een zaklamp en scheen naar de muur met de opdrachten. Er zaten 3 gaten in. Dani deed ze erin maar er gebeurde niks. Dani zei "Lois zouden we wat verkeerds hebben gedaan?" Voor ik wat kon zeggen lichte de muur op er kwam een heel vel licht vanaf. Toen het licht weg was zagen we de nieuwe opdracht. Dani begon te lezen........
YOU ARE READING
Het geheim van de gedaantes
AdventureLois heeft een hele rare droom het leek net echt. Als ze wakker word lijkt het geen droom. ze komt erachter dat ze een speciale gaven hebt waardoor ze in elk dier kan veranderen. Samen met haar beste vriend moet ze het kwaadaardige volk de pasovers...