Hoofdstuk 8

7 0 0
                                    

Toen we bij Dani's huis waren gingen we meteen naar de geheime kamer. We kwamen binnen en legde de kaarten op een tafel neer. Ik vroeg "en nu?" Dani las de opdracht voor en zei "je moet met je hand erover heen staat er". Ik zei "oke maar wat bedoelen ze daarmee". Dani zei "daar is maar 1 manier om achter te komen". Hij liep naar de kaarten toe en ging met zijn hand erover heen. Er staken 4 kaarten uit Dani duwde ze terug en deed het weer. Dezelfde kaarten staken weer uit. Ik zei "volgens mij moeten we die kaarten in de muur doen". Dani zei "ik denk het ook". Ik pakte de kaarten en liep naar de muur toe. Ik deed ze kaart voor kaart in de muur. Weer gebeurde er eerst niks maar toen kwam er weer een heel vel licht. Toen het licht weg was stand er een nieuwe opdracht. Ik riep Dani erbij die de kaarten in het bakje aan het doen was en ik begon te lezen.

Ga opzoek naar het instrument van ons volk en speel een melodie.

Dani kwam naar me toe en gaf me een knuffel. Hij zei "Lois ik weet niet wat ik zonder je zou moeten". Hij keek me lief aan en drukte zijn lippen tegen de mijne. Ik wilde zo graag zeggen dat ik van hem hielt maar dat deed ik niet want ik wist niet hoe hij ging reageren daar op dus ik zei niks. Dani liet me los en zei "maar welk instrument de melodie hebben we misschien moeten we nova vragen". Ik zei "ja inderdaad ik zal haar een berichtje sturen". Nova had haar nummer geven voor als er wat was. Ik stuurde een berichtje aan Nova. Ondertussen liepen we naar boven omdat de moeder van Dani aan het koken was. De moeder van Dani was een chef kok en kon heel erg lekker koken. Ik was altijd heel erg gek op het eten van de moeder van Dani en bleef heel vaak eten ook omdat mijn moeder bijna nooit kookte. Maar mijn moeder vond het nooit erg dat ik bij Dani ging eten en de moeder van Dani vond het alleen maar gezellig als ik er was. Het voelde alsof ik een tweede familie had zo vaak was ik bij Dani. Ik had ondertussen mega trek gekregen en we gingen aan de tafel zitten. De moeder van Dani had spaghetti gemaakt. Tijdens het eten vroeg Dani "mam we hebben een instrument nodig van ons volk weet jij daar wat van?" De moeder van Dani zei "ooit waren er heel veel maar die zijn allemaal vernietigt toen de Pasovers kwamen er is er nog 1 maar die is al eeuwen kwijt ik weet niet waar hij is". We hadden ons eten op en ik keek op me telefoon. Ik had een berichtje van Nova ze vroeg of we naar het park konden komen. Ik antwoorden dat we eraan kwamen. We deden onze jas aan en liepen naar het park toe. Dani had me hand vast. Het voelde zo fijn om eindelijk Dani's hand vast te houden in het openbaar. Eigenlijk vond ik Dani al een hele tijd leuk maar ik durfde het nooit te zeggen omdat ik bang was dat hij niet hetzelfde zou voelen over mij. Mijn beste vriend was nu me vriendje ik kon het niet beseffen maar het was echt. Ik was zo gelukkig maar in me achterhoofd wist ik dat dit niet goed was dat ik zo gelukkig was omdat ons volk er niet bij was. Toen we in het park aankwamen zat Nova op een bankje. We gingen naar haar toe en Dani gaf de kaarten aan haar en vertelde over het instrument. Dani zei "weet u toevallig wat over het instrument dat we moeten vinden?" 

Nova zei "jullie moeten een meisje zoeken die Tessa heet ze is de enige Gedaante die de vloek heeft overleeft. omdat ze de vloek overleeft hebt weet ze alles van de Gedaantes omdat ze er zelf ook 1 is. Tessa is ook degene die de kaarten aan mijn familie heb gegeven. Ook heeft ze jullie de perkamenten geschreven". Ik zei "dus... die Tessa is hier al eeuwen lang moet ze dan niet heel oud zijn? "Nova zei "nee ik ken haar heel goed ze ziet er uit als een tiener van bijna 18 maar omdat ze aan de vloek is ontkomen is en hier nog is heeft ze de taak gekregen om in contact met jullie te komen door de proeven en de aanwijzingen te maken en ze is onsterfelijk". Ik zei "hoe kunnen we in contact komen met Tessa?" Nova zei "Ik kan haar vragen om een afspraak". Dani en ik vonden het een goed idee. Dani vroeg "wanneer weten we de afspraak?" Nova zei "ik weet niet wanneer Tessa is een druk persoon maar ik zal jullie bellen als ik wat weet". We bedankte Nova en we gingen naar mijn huis toe. We wilde even alleen zijn en ik wist dan mijn ouders niet thuis waren.

Het geheim van de gedaantesWhere stories live. Discover now