Hoi ik ben Lois en dit is mijn verhaal.
Het begon allemaal 2 jaar geleden. Ik werd wakker uit een hele vreemde droom. Het was zo'n droom dat net echt leek. Ik rende door het bos met iets achter me aan. Ik kon niet zien wat het was, maar het was erg groot en toen ik naar beneden keek had ik vier poten! Toen ik wakker werd zweten ik me kapot. De volgende dag vertelde ik dit aan me vriendin Maaike ze zei "Lois dit is maar een droom het is niet echt gebeurt". Ik geloofde Maaike. Toen school was afgelopen ging ik zoals gewoonlijk naar me beste vriend Dani toe. Dani en ik waren dat soort vrienden die onafscheidelijk waren. Ik was met Dani opgegroeid en ken hem al vanaf me geboorte. We waren ook heel toevallig op dezelfde dag geboren en hetzelfde tijdstip. We wisten alles van elkaar. We wisten elkaars diepste geheimen en elkaars zwaktes. Toen ik die middag met hem aan het kletsen was kwam die droom in me op. Ik vertelde dit aan hem en hij deed opeens heel raar. Ik vroeg wat er was en hij liep weg. De goede vriendin die ik ben rende ik achter hem aan. Ik vroeg wat er was en hij zei dat het een groot familie geheim was dat hij nooit aan iemand mocht vertellen zelfs niet aan mij. Ik zei dat hij alles aan me kon vertellen en hij zei dat hij dat wist maar hij kon dit geheim echt niet vertellen. Toen we naar huis liepen zei hij geen woord. Zoals gewoonlijk liepen we arm in arm maar het was alsof hij iets verstopte onder zijn jas. Toen we bij mij thuis waren liep Dani naar de keuken en pakte wat drinken voor ons beide. Hij kwam terug met 2 grote glazen cola en we liepen naar boven toe. Hij hielt wat onder zijn jas. Toen we boven waren zei hij "ben je klaar voor me geheim?". Ik zei ja en hij begon. Hij pakte een soort perkament het was erg oud en rook naar natte hond. Terwijl hij hem openmaakte begon hij te praten. "Lois beloof me dat je dit nooit aan iemand doorverteld en beloof me dat je niet anders tegen me gaat doen". Ik keek hem heel verbaast aan en knikte, hij ging verder. "De legende gaat dat er een soort van jaa... hoe moet ik dit uitleggen, een soort monster leeft. Het is duizenden jaren geleden voorspeld dat er een jongetje zou worden geboren met een duister geheim. De legende gaat dat dit jongetje een meisje zou ontmoeten met hetzelfde geheim als hij. Het jongetje heeft de kracht om in elk wezen te veranderen dat er ooit bestond. Het jongetje en meisje kennen elkaar al vanaf hun geboorte. Ze zijn allebei op hetzelfde tijdstip en dag geboren. De krachten van het jongetje en meisje zouden pas komen op de dag van hun 17e verjaardag. Mijn familie heeft duizenden jaren op dit jongetje zitten wachtten. Toen ik geboren werd zagen me ouders dat ik hele rare klauwen had ofzo. Ook hoorde ze dat in de andere kamer een meisje geboren was... Jij dus Lois. Me ouders wisten meteen dat ik dat jongetje was. Mijn ouders zijn met jou ouders in contact gekomen en ze vertelde elkaar over dit geheim. Jouw ouders hebben gezworen dat ze dit aan je zouden vertellen als je 17 werd. Maar toen je net vertelde wist ik zeker dat je het moest weten. Ik denk dat het een visioen was". Dani was klaar met praten en ik wist niet wat ik moest zeggen en of ik het moest geloven. Ik zei "Dani ik weet niet of ik dit moet geloven je hebt een rijke fantasie". Dani pakte ineens de rol van me af. Hij zei "kijk deze rol is geschreven in een oude taal dat alleen door iemand kan gelezen worden met dezelfde krachten als ons. Ik keek naar de rol er stonden allemaal vreemde letters, strepen en krabbels. Maar op een een of ander manier wist ik wat er stond. Ik zei "Dani ik kan het lezen". Dani keek me aan en zei "lees het". Voor ik ging lezen zei ik "Dani we zijn bijna 17. Dani zei "ik weet het lees snel voor". Ik begon te lezen er stond.......
ESTÁS LEYENDO
Het geheim van de gedaantes
AventuraLois heeft een hele rare droom het leek net echt. Als ze wakker word lijkt het geen droom. ze komt erachter dat ze een speciale gaven hebt waardoor ze in elk dier kan veranderen. Samen met haar beste vriend moet ze het kwaadaardige volk de pasovers...