hah ?Aira menggeleng lalu melangkah laju kembali ke asrama . Haish , dia malu gila . Macam mana lah boleh cakap macam tu kat Si Dani tadi . Aira berjalan sambil menampar pipinya .
eii bongok bongok bongok
Aira menyalahkan dirinya . Pipinya ditampar beberapa kali . Aira memegang perutnya yang tetiba meragam tak tentu pasal .
Haih , nasib baik aku tak terkentut depan Dani tadi . Dia meluru ke tandas dan melepaskan hajat .
. . . . . . . . . . . . . .
adik ... , akak suka awak .
Dani kaku . Dia mimpi ke ? Atau Kak Aira dah kena sampuk .
Hanya 'hah' yang mampu Dani luahkan . Dani memandang figura Aira yang sudah beredar dari situ dengan tergesa
gesa .Perasaan Dani ? entahlah , dia tak rasa dia sukakan luahan senior itu tadi . Malah dia rasa macam .. erm ,
menyampah ?
tapi entahlah , Dani ni jenis tak reti dan tak sanggup nak sakitkan hati perempuan . Sebabtu dia tak pernah tunjuk rasa menyampahnya pada Aira mahupun pelajar pelajar lain yang mengejeknya .
Sebab dia cuma nak HORMAT orang even orang tak hormat dia pun . Ha , bagus kan Dani ni .
hm , anak mak sayang muah muah
Dani cuba beriak selamba dan berlalu kembali ke asrama .
. . . . . . . . . . . . . .
Aira mengambil baldi dan meletakkan di depan tandas (cop turn) .
eh kak Aira , sengih semacam je nampak , amacam dengan budak DD and friends tu ?
hm , tulah Sharah . Budak f2 , geng sekepala ngan aku gak tu . Dia lah antara budak budak yang selalu kacau kacau si Dani . Dan dia lah satu satunya orang yang akan memanggil Dani dengan gelaran "dd and friends"
cam biase ah , aku tahu dia tak suka aku tapi aku kesah apa KAHKAHKAH
bergema seluruh tandas dengan suara gelak juon Si Aira tu .
woi Aira , pekak telinga aku ! senyap ah sikit gelak tu !
teriak Izzati dari dalam bilik air .
Aira pelagi , makin menjadi jadi gelak dia itu . Sharah di sebelah dah pandang Aira pelik . Aira ni kalau dah start gelak mesti dah tak gheti dah nak tutup balik dia punya mulut .tu . Huish , dia punya keluasan mulut kalau ketawa , adalah dalam
1356 cm ² gitu .Sharah menepuk bahu Aira berkali kali .
eii dahlah gelak , ceritalah ..
Aira menghabiskan sisa tawanya .
Habis merah muka lepas gelak .
Aira pun menceritakan kejadian dia meluahkan perasaannya kepada Dani . Sharah ni terjongket jongket kening mendengar Aira bercerita .* hm , bila gadis kepochi bergabung .
. . . . . . . . . . . . . .
Dani mengemas barangnya untuk dibawa ke prep . Buku buku latihan dicapai dan di masukkan kedalam beg .
Adik .. , akak suka awak .
Haishhh . Dani menggelengkan kepala nya . Nyah kau dari fikiran aku !! Aliff memandang nya pelik .
Dah apasal nak main geleng geleng pulak budak ni ?BBAP
tepat .
sebiji bantal dibaling tepat ke arah muka Dani .
woi kau apehal sia . duk geleng geleng ..
Dani mengambil bantal tersebut dan bangun mendekati Aliff yang berbaring di katilnya . Dani duduk di sisi Aliff .
aku rasa aku kena pergi mandi bunga ah .
Aliff dah berkerut sejuta .
Sudah .. ni dah apa kes pulak nak kena mandi mandi bunga ni .
Aliff mula menggelabah . Bahu Dani dipegang erat .aku dah kata kan jangan main bola depan asrama senja senja , tengok sekarang , mesti kau dah kena kacau dengan hantu payudara kan ? sebab tu kau nak pergi mandi bunga bagai tu kan ?
kata Aliff panjang lebar . Dani menepuk dahi Aliff sampai terdorong ke belakang . Aliff mengusap dahinya yang pedih .
kau pehal weh pukul dahi jendulawa aku ?
bibir Aliff mencebik .
kau ni nak kata bodoh , kang kau marah , nak kata biul , kang kau nangis pulak , senang cite , kau ni bengap ah aduhhh
Dani memicit dahinya , pening .
Makin stress pulak jadinya , ingatkan nak share masalah dengan si Aliff ni .
Haih lah kawan ..Dani ...
panggil Aliff senada .
Hm .
apa beza bengap dengan biul ?
PPAP . Dani menampar dahinya .
Ya Allah , apa lah dosa aku dapat kawan macam ni .takde beza , dua dua tu kau !
alah , aku melawak jelah tadi . Aku tahu kau ada masalah kan , ha ceritalah cepat ..
haa ni lah sebab Dani sayangkan Si Aliff ni , not gay okay but ukhuwah .
Haa gitu . Dalam melawak tu , ada sifat caring jugak Aliff ni .tadi Kak Aira confess kat aku .
Mata Aliff membulat . Dia membuat muka seperti tak percaya .
biar betul weh ? memang suka sangat kat kau tu sampai berani nak confess ..
Aliff tetiba jadi excited .
tapi aku tak suka ah .. tolonglah aku weh .. macam mana nak cakap yang aku tak suka cara dia tu hah ?
tapi , aku tak nak sakitkan hati dia weh ..Dani buntu . Aliff cuba mencari jawapan . Dia berfikir seketika .
alah , kau terus terang jelah . cakaplah , kau tak suka kat dia . Kan senang , takdelah macam kau bagi fake hope lagi kat dia ..
Dani berkerut .
fakehope ? maksud kau ?
Aliff melepaskan keluhan .
weh , kalau aku jadi dia pun , aku akan fikir kau suka kat aku sebab cara kau , gaya kau tu memang nampak sangat fakehope weh .
Dahi Dani makin berkerut .
japjap , aku tak faham . cuba detail sikit ..
hm , camni lah senang cerita . Kau tak pernah menafikan pun apa yang orang sekeliling ejek kau .
Seolah cam kau mengiyakan je benda tu . Padahal benda tu tak betul pun kan ?Dani mengangguk perlahan . Betul jugak apa yang Aliff cakap tu . Dani tak pernah sekali pun tunjuk protes apa lagi berterus terang pada Aira .
kau fikir ah dulu . Aku nak gi mandi jap .
Dani tiada respon .
Lantai bilik itu ditenung memikirkan cara untuk menyelesaikan masalah yang membendung dirinya itu .adik .. , akak suka awak .
HAISHHH .
Dani menyerabutkan rambutnya . Tu masalah terbarunya sekarang , mana mana dia pergi , dia selalu dihantui dengan suara luahan Aira .
awak ..
buat ...
saya ....
jadi ...
tak ....
betul ...
Aira Humaira .
to be continued
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈#DANIHUMAIRA
abaikan typo
⭐👇
YOU ARE READING
Aira Humaira
RomanceAdik, Akak Suka Awak - Aira Pengakuan jujur. Penantian Cinta Yang Terindah. 10 Tahun Yang Penuh Suka Dan Duka. Adakah Benar Dia Jodoh Yang Telah Ditetapkan Ilahi? EEE JANGAN BACA PLEASE AKU MALU SIOT. AKU BUAT CITE NI ZAMAN BOCAH LAGI EEE JANGAN...