aww..awak siapa ?
keadaan yang gelap menyukarkan Aira untuk mengenal pasti gerangan yang berada di hadapannya . Aira terdengar dia mengerang kesakitan .
Mungkin jatuh juga sepertinya kerana pelanggaran yang tidak disengajakan tadi .Kak Aira ? akak ke tu ?
mana dia tahu nama aku ? eh jap , macam pernah dengar suara ni ..
Hati Aira mula bersuara .
Dani Danial , awak ke tu ?
Soal Aira . Kalau ikutkan , itu memang suara Dani .
Haah .. arhh aduh ..
Dani mengerang kesakitan apabila dia cuba untuk berdiri . Aira rasa bersalah . Tapi dia tak mampu buat apa apa dalam keadaan yang gelap itu . Dani mengeluarkan torchlight dari poket sweaternya . Aira memejam rapat matanya apabila cahaya torchlight menusuk tepat ke dalam matanya .
sorry sorry , saya tak tahu akak ada kat depan saya ..
Aira sekadar mengangguk .
Jomlah , kita keluar dari sini ..
Ajak Dani . Aira setuju dan mengikut langkah Dani . Sedang mereka berjalan beriringan ke arah tangga , mereka ditangkap oleh seorang jaga yang sedang meronda kawasan sekolah .
Heh ! kamu buat apa ni ?!
soal Pak Karim sedikit meninggi suaranya . Aira dah mula cuak . Dani hanya selamba kerana dia tahu dia tak buat apa apa salah .
Pak Karim , jangan salah faham .. kk..kami tak buat apa apa pun ..
Aira cuba merayu .
takyah nak merayu kat pak cik , esok pergi merayu pada pengetua .
Aira dah mula nak menangis .
Habislah kalau satu sekolah anggap aku ngan Dani kena tangkap basah
getus hatinya .
. . . . . . . . . . . . . . . .
Seperti dijangka , mereka di panggil menghadap tuan pengetua . Ibu bapa mereka turut dipanggil .
Suasana terasa tegang didalam bilik pengetua itu .
Apa kamu berdua dah buat ni ?
berduaan kat sekolah , gelap pulak tu ?ujar pengetua , memulakan sesi soal jawab . Aira menggenggam tangan ibunya erat .
abi .. semua ni salah faham , saya dengan Dani tak buat benda tak senonoh .. tolonglah percaya ..
Aira sudah berair mata . Cik Lia mengusap belakang badan anaknya .
macam mana saya nak percaya , kalau guard jumpa kamu berduaan dalam kawasan sekolah ?
Aira membuka mulut tapi satu perkataan pun tak mampu dilontarkan . Dia tak tahu nak jelaskan macam mana .
Abi , CCTV sekolah ada kan ? Jadi , saya cadangkan Abi check semua CCTV kat kawasan sekolah ni . Lagipun CCTV sekolah ni kan canggih , boleh kesan dalam gelap . Kalau saya jelaskan pun , belum tentu Abi percaya .
Jelas Dani . Nadanya berbaur perasaan geram . Dia cuba untuk bersabar . Pengetua bersandar pada kerusi nya .
baiklah , saya akan periksa . Kalau terbukti kamu berdua salah , minta maaf , saya terpaksa buang kamu berdua dari sekolah .
tutur pengetua .
. . . . . . . . . . . . . . . . .
usai perjumpaan dengan ketua , Cik Sara membawa Dani ke sebuah meja batu .
YOU ARE READING
Aira Humaira
RomanceAdik, Akak Suka Awak - Aira Pengakuan jujur. Penantian Cinta Yang Terindah. 10 Tahun Yang Penuh Suka Dan Duka. Adakah Benar Dia Jodoh Yang Telah Ditetapkan Ilahi? EEE JANGAN BACA PLEASE AKU MALU SIOT. AKU BUAT CITE NI ZAMAN BOCAH LAGI EEE JANGAN...