part 21

1.5K 136 24
                                    

PART 21
YOU ME US
BY : LADYS STORIES
.
.
.
DANISH

"Batalkan perkahwinan ini!"

       Semua menjadi senyap bila saya katakan untuk batalkan perkahwinan kami. Saya lihat Natalie tenang saja berhadapan dengan saya.

"Sorry Natalie. Saya nda dapat teruskan perkahwinan ni. Im sorry"

       Itu saja yang saya cakap lepas tu saya keluar dari dewan dan drive tanpa hala tuju. Saya macam nda percaya apa yang baru saya tahu. Why?!! Saya parking tepi jalan dan saya menjerit, saya lepaskan semuanya tapi semakin sakit dan semakin tebal rasa bersalah saya. Saya nda sangka dia sanggup buat apa saja demi saya. Saya buka semula surat yang belum habis saya baca dan saya ulang semula dari awal. Bergetar tangan saya.

💌 Dear Danish...
Apa khabar? Sihat sudahkah? Sesuaikah hati tu dengan kau? Bolehkah saya kongsi satu cerita dengan kau?  Saya harap kau baca😊

Dulu, saya pernah jatuh cinta dengan seorang lelaki. Sangat cinta sampai saya sanggup jadi pemuas nafsu dia semata2. Sakit hati dan rasa teraniaya bila saya dapat tahu dia kahwin dengan orang lain. Tapi yala. Siapa saya? Sekadar pemuas nafsu😏

Saya simpan dendam dan juga rasa ingin memiliki hati dia, tapi malangnya, apa yang saya buat, tak pernah bermakna di matanya. Untill oneday, saya dapat tahu dia sakit tenat dan perlukan penderma untuk terus hidup.

Saya ambil keputusan untuk dermakan hati saya pada dia. Dia itu adalah kau Danish. Walau saya cuba benci kau, tetap saja rasa cinta saya mengatasi segalanya. Kalau mencintai kau jadi satu dosa, anggap lah apa yang saya buat ini satu hukuman untuk saya.

Danish...
Saat kau baca surat ni, saya sudah tiada lagi di dunia. Saya serahkan hati saya untuk kau. Saya tahu saya nda mungkin dapat miliki hati kau. Tapi, sekarang, hati saya sudah jadi milik kau Danish. Saya berjaya Danish. Saya berjaya jadi sebahagian dari kau.

Im sorry untuk semua yang pernah saya buat. Pasti sekarang saya terbakar di neraka😢 tapi inilah cinta Danish. Cinta itu satu pengorbanan. Saya korbankan segalanya demi kebahagiaan kau.

Inilah cara saya balas dendam Danish. Kau akan bayar segala yang kau buat pada saya dengan perasaan bersalah seumur hidup. This is what i want Danish. I win! I win!

Selamat tinggal sayang.
Love you
DIANE

       Saya tumbuk stereng kereta dan menjerit kuat. Kenapa!!? Kenapa mesti Diane buat saya begini? Kenapa dia biarkan saya hidup dengan rasa bersalah? Lebih baik saya mati, daripada saya tahu semua tentang perasaannya. Kenapa saya sangat kejam? Kenapa saya nda pernah bagi peluang dengan Diane? Kenapa baru sekarang saya rasa sakitnya.

"Sebegitu dalam dendam kau sampai kau sanggup korbankan nyawa kau sendiri Diane!"

       Hampir tengah malam, saya baru balik.. rumah terang, bermakna ada Natalie dan Ayra di dalam. Saya masuk saja saya terus nampak Natalie di sofa. Dia terus berdiri bila nampak saya masuk

"Danish. We need to talk" Natalie

"Tiada apa saya mahu cakap Natalie"

      Biarlah saya sendiri yang tahu. Sudah cukup saya siksa Natalie untuk ikut kemahuan saya. Cukup Diane menjadi mangsa. Saya akan lepaskan Natalie. Dia bebas memilih siapa saja selepas ini

"But Danish..." Natalie

"Besok pagi, saya hantar kau balik rumah papa. Saya nda dapat teruskan hubungan kita. Perkahwinan ni! semua ni. Sorry Natalie."

"You selfish Danish. Kau nda pernah fikir perasaan orang yang berkorban demi kau. Apa yang penting adalah kepentingan dan perasaan kau sendiri!!" Natalie

YOU ME US (SABAHAN VERSION)Where stories live. Discover now