PART 6
YOU ME US
BY : ENA ARUN
PAGE : LADYS WRITER
.
.
.
ARYANHari ni Natalie balik sabah. Katanya mahu selesaikan apa yang patut dia buat 2 tahun lalu. Kalau bukan sebab saya sibuk dengan kerja, pasti saya ikut dengan Natalie. Ikutkan hati mahu saja saya batalkan semua kerja saya.
Baru saja saya sampai rumah dan baring di sofa. Kesunyian pula saya kesayangan saya tiada. Biasa masa begini dia tengah masak lunch untuk kami. Mungkin dia sudah sampai. Biarlah berehat dulum saya pun baru sampai, bukan dekat perjalanan dari KLIA2 ke Pulau Pinang. Betapa saya sayang Natalie samggup saya berpatah pinggang demi hantar dia dengan selamat sampai airport.
Ting tong!!
Terkejut saya bunyi bell pintu. Takkan Natalie balik? Ehh tak lah tu. Saya berdiri dan berjalan menuju ke pintu.
"Mama? Mela?"
.
.
.
NATALIESaya baru touch down KKIA kemudian saya naik teksi balik rumah papa. Mama sudah sedia masak makanan kegemaran saya. Sampai saja saya terus makan. Lama tidak merasa masakan mama. Inilah masanya saya berabis makan. Lupakan dulu semua masalah.
Lepas makan saya mandi. Barulah saya turun bawah dan duduk dengan dorang mama papa. Mama berdiri kemudian menyerahkan beberapa keping borang.
"Sebelum dia ke Jepun, dia tinggalkan dokumen ni di sini" mama
"Nekad dia mahu bercerai. Sikit pun dia tidak fikir perasaan saya"
Saya hanya senyum membaca borang cerai di tangan saya. Saya tahu, satu hari saya terpaksa memilih sama ada Danish atau Aryan yang akan kekal bersama saya. Memandangkan Danish sendiri yang tolak saya. Saya harap dia tidak menyesal nanti.
Saya pejam mata dan genggam pen di tangan saya. Kalau kau sendiri yang pilih perpisahan. Baiklah Danish, mungkin jodoh kita sampai di sini saja. Saya nampak borang yang sudah bertanda tangan Danish. Kemudian dengan segala beban di bahu, saya lepaskan dengan satu tanda tangan. Bila saya serahkan ke mahkamah maka sahlah perceraian kami.
Awal pagi lagi saya bersiap mahu ke mahkamah. Mama akan ikut temankan saya. Selesai saja urusan di mahkamah saya terus book tiket balik. Tidak mahu saya berlama2 di sini.
📞Aryan
Senyum saya bila melihat nama Aryan di talian. Cepat saya swipe dan jawab panghilan Aryan
📞baby...
Kenapa suara Aryan lemah saja ni? Sakitkah dia?
📞Aryan. Kenapa ni? Kenapa lemas saja ni?
📞miss you baby.
📞im going home tomorrow
📞hmm malam ni tak boleh kah?
📞Aryan...
📞ok tomorrow. Saya tunggu di airport urusan macam mana?
📞besok saya cerita. Now go to sleep. Bye
Tidak sabar saya mahu sampaikan berita gembira untuk Aryan. Saya packing semua baju2 saya kemudian saya tidur. Flight saya besok pagi jadi kena bangun awal ke airport.
Seawal pukul 7 pagi kami sudah sampai KKIA. Mama papa teman dan tunggu sampai saya masuk balai berlepas.
"Nat, lepas ni, mama papa harap, kamu jaga diri. Cari lelaki yang jauh lebih baik dari Danish. Jangan salahkan Danish atas semua ni. Sebab ini aturan yang di atas." Mama
"Baiklah mama. Doakan Natalie dapat kehidupan yang jauh lebih baik lepas ni."
Masuk saja balai berlepas saya nekad, lupakan Danish dan hargai Aryan. Kali ni saya tidak akan mengalah dengan takdir. Selagi saya tidak dapat bersama Aryan selagi itu saya akan berusaha. Cukup sudah saya berkorban untuk orang yang salah selama ni.
.
.
.
DANISH
YOU ARE READING
YOU ME US (SABAHAN VERSION)
RomanceMengisahkan seorang wanita yang mencintai dua lelaki. kerana keduanya memiliki apa yang dia inginkan. dia sangat mencintai keduanya. tp dia lupa, sesungguhnya dia hanya boleh memilih salah satu dari mereka berdua. satu saat segala rahsia akan terbon...