part 2

2.2K 122 10
                                    

Part 2
TITLE : YOU ME US
BY : ENA ARUN
PAGE : LADYS WRITER
WATTPAD : @Enaarun

NATALIE

       Danish memandang saya tajam. Baru hari ni dia kelihatan lebih segar. Tapi dia belUm bercakap apa2. Tiba2 Danish tepis tangan saya yang sedang menyuapkan nya bubur.

"Huby..."

"Kau siapa? Mama papa mana? Kau orang gaji barukah?" Danish

       Sy senyum saja. Sy tidak mahu jejaskan proses kesembuhan Danish.

"Makan dulu. Cepat sihat, cepatlah kamu keluar dari sini"

       Danish angguk. Syukur juga dia tidak menolak. Sekurang2nya sy boleh rawat hati sy. Selepas makan sy bawa Danis keluar untuk hirup udara segar. Dia semakin sihat. Kakinya saja belum sembuh. Masih belum boleh berjalan.

       Selepas beberapa minggu akhirnya Danish di benarkan pulang. Sy bawa Danish pulang ke rumah kami. Mama papa Danish sy sudah bagitahu keadaan Danish. Dan mereka berharap dengan sy agar sy dapat jaga Danish sebaiknya.

"Balik lah. Sy boleh jaga diri. Ada orang gaji juga" Danish

"Its ok. Ini memang tugas sy. Danish tidur..."

"Tuan!" Danish

"Yess tuan tidur dulu. Sementara sy siap kan makan tengah hari"

       Sedih hati sy bila terpaksa panggil suami sendiri TUAN. Demi Danish sy akan bertahan. Sy akan cuba bertahan.

       Sy ke dapur dan siapkan makan tgh hari untuk Danish. Sy akan makan duluan sebab mesti Danish tidak mahu makan bersama. Lepas siap sy bawa dulang berisi makanan untuk Danish. Lepas bagi dia makan sy keluar dan biarkan dia berehat. Badan sy pun penat. I need to sleep.

       Sy memang sudah pindahkan semua barang2 sy masuk bilik sebelah supaya sy tidak rushing. Sy tarik nafas lihat bilik ni. Demi Danish, tidak apa lah tidur berasing. Pelan2 sy akan jelaskan dengan dia.

       Sebulan berlalu. Hari ni sy terima panggilan dari mama Danish yang mereka akan datang melawat hujung minggu ni. Apa sy mahu jawab kalau dorg tahu kami tidur berasing. Sedangkan sy belum bgtahu Danish yang sy sebenarnya isteri dia.

       Sy siapkan bilik tetamu. Sebab adik ipar sy juga ikut. 3bilik sy bersihkan. Sy tidak upah maid untuk kemas rumah. Sy cuma upah untuk jaga Danish masa sy berkerja saja.

"Natalie!!" Danish

"Tuan!"

       Cepat2 sy keluar dr bilik tamu. Berpeluh2 badan sy sebab berhabuk. Terbiar saja kosong.

"Sy mahu ke tandas" Danish

       Sy angguk kemudian sy papah Danish masuk ke tandas. Sy berdiri depan pintu sementara Danish di dalam

"Can i ask u something?" Danish

"Hmm"

"Kenapa kau jaga sy? Keluarga sy kan ada. Sy nda perlukan orang lain untuk jaga sy" Danish

"Sy di bayar. Jadi sy akan jalankan tanggung jawab sy"

"Tapi siang kamu tiada. Hujung minggu saja kamu ada. Biasa sebelah malam saja kamu akan jaga sy. Berapa kamu di bayar?" Danish

"Are u done tuan. Sebab sy bersihkan bilik untuk mama papa tuan. Tonight diorg touch down di kk"

"Why dont u tell me?" Danish

"Sy tgh bagitahu la ni"

"Im done!" Danish

       MALAM tu sy ambil keluarga Danish di KKIA dan bawa mereka makan sebelum balik ke rumah.

YOU ME US (SABAHAN VERSION)Where stories live. Discover now