part 11

1.7K 123 8
                                    

PART 11
YOU ME US
BY : LADYS STORIES
PAGE : LADYS WRITER
.
.
.
DANISH

       Saya touch down saja di KKIA saya terus beli tiket ke singapore. Tapi semua sudah penuh, jadi saya ambil penerbangan esok pagi. Tiba2 perut saya sakit, satu2 toilet yang dekat adalah searah dengan balai berlepas. Saya naik tangga dan pergi tandas.

"Danish!"

       Saya menoleh sebab saya dengar suara orang panggil saya. Bila saya cari tidak pula saya nampak sesiapa yang saya kenal. Keluar dri tandas saya buka telefon saya tapi off pula sebab lowbet. Saya cari2 Diane tapi dia tiada yalah lama dia menunggu mungkin dia sudah balik. Saya naik teksi terus balik rumah Diane, sebab saya mahu bawa dia jumpa family saya besok. Mungkin, inilah yang terbaik. Move on dan biarkan Natalie bahagia bersama Aryan. Itu pilihan dia. Dan saya tiada hak menidakkan!

       Saya buka pintu perlahan tapi kelihatan Diane belum sampai rumah. Mula2 saya fikir dia ke hospital. Sebab dia bertugas hari ni. Saya masuk bilik dan tukar pakaian kemudian saya baring sambil berfikir pasal Natalie.

Pang!!

       Bunyi pintu di hempas. Di tutup kasar. Perlahan saya keluar dari bilik dan saya perhatikan Diane yang bercakap seorang diri. Doktor pun ada otak miring ka? Tapi makin lama makin jelas setiap apa yang dia katakan.

"Cukup saya clean otak Danish, sampai dia susah mahu ingat balik! And now! Dia mahu balik sana? How if tiba2 dia ingat semula semuanya? No!! Danish tidak boleh ingat!  Kalau dia ingat semula, bermakna dia akan ingat semua kejadian sebelum ini. Pasal Natalie? Oh god!!! Saya nda boleh biarkan ini berlaku!" Diane

"Apa yang berlaku?"

"Da... d... Da..nish?" Diane

"I said, apa yang berlaku? Apa yang kau nda mahu berlaku!!?"

"Nothing okay. Nothing" Diane

       Saya berjalan depan Diane. Saya nampak mukanya kelihatan pucat. Nda tahu apa dia sedang fikir. Yang pasti saya dengar dengan jelas apa yang dia katakan tadi.

"What do you mean about clean my brain? Apa yang kau sembunyikan Diane?"

"I said nothing!" Diane

       Dia cuba mengelak dari saya tapi, saya halang dia. Saya pandang matanya dan kali ni dia tidak berani balas pandangan saya. Dia melihat ke arah lain.

"Liar! You know i hate a cheater! Its okay if you not telling me the truth, but from now on, we're done!"

       Saya masuk bilik dan ambil all my stuff dan keluar dari rumah Diane

"Danish! Danish!!" Diane

       Diane cuba halang saya tapi saya tepis saja tangannya dari menghalang laluan saya. Saya yakin dia sembunyikan sesuatu dari saya. Please god! Kenapa bha kau buat saya begini?. Masa saya buka kereta tiba2 Diane tarik saya kasar dan menjerit

"Danish!!! Lepas semua yang saya buat, kau mahu tinggalkan saya begitu saja? Untuk apa? Saya buat semua yang kau suka. Sebab saya sayang kau. Everything!! Then ini kau balas saya? Saya patut biar kau mati dulu!!" Diane

"What do you mean by that!!?"

       Tiba2 Diane berdiam. Dia lepaskan tangan saya dan dia berundur selangkah demi selangkah.

"Like you said just now. We're done!" Diane

       Saya hanya memandang Diane berlalu dengan penuh tanda tanya. What ever it is, i hope dia bukan seseorang yang ada di sebalik semua yang menimpa saya. Sebab kalau iya, saya akan balas apa yang dia buat!
.
.
.
ARYAN

YOU ME US (SABAHAN VERSION)Where stories live. Discover now