part 4

1.9K 110 0
                                    

PART 4
YOU ME US
BY : ENA ARUN
PAGE: LADYS WRITER
.
.
.
DIANE

       Saya pusing dan memeluk Danish yang baru saja sampai. Sekian lama tidak jumpa Danish akhirnya sejak beberapa bulan yang lalu kami di pertemukan semula. Sudah lama saya tunggu saat ini. Mendengar berita Danish berkahwin, sangat membuat hati saya terguris. Saya menanti selama bertahun tahun tapi dia memilih perempuan lain. Syukurlah selepas kemalangan tu dia hilang ingatan.

"Sayang lama sudah tunggu? Sorry saya ada hal tadi" Danish

"Its ok Danish. Saya pun baru sampai."

       Saya memaut manja lengan Danish dan melentokkan kepala saya di bahunya. Rambut saya di belai lembut. Sama seperti dulu. Danish tidak berubah. Penuh dengan kasih sayang.

"Danish, saya ada jumpa doktor di luar negara yang boleh rawat kau. U wanna try? Saya boleh atur lebih awal."

"Berapa peratus dia boleh sembuhkan saya?" Danish.

"Saya tidak pasti baby, but we must try. Apa saja rawatan kita cuba. Kamu bukannya semulajadi lemah."

"I count on you sayang. What ever you say i'll follow you." Danish

       Saya memeluknya dan saya berharap Danish akan cepat sembuh. Dan kembali seperti dulu. Saya rindu belaian Danish. Salah satu sebab kenapa saya tidak boleh lupakan Danish adalah layanannya di atas katil. He's too good.
.
.
.
NATALIE

       Tubuh saya di baluti selimut, dan di sebelah saya terbaring sekujur tubuh lelaki yang bukan suami saya. Itu Aryan. Sejak beberapa bulan yang lalu, Aryan sudah jadi teman tidur saya. Saya tahu apa yang saya buat ini salah. Tapi saya juga sayangkan Aryan. Macam mana dia sayangkan saya begitulah saya sayangkan dia.

      Entah sejak bila, tapi saya yakin, perasaan yang saya rasa bukan nafsu semata2. Tapi ada satu perasaan. Perasaan takut kehilangannya.

"Baby.. kenapa tidak tidur? Fikirkan Danish?" Aryan

       Lihatlah macam mana dia boleh baca fikiran saya. Jelaslah saya fikirkan Danish. Sebab saya sudah mengkhianati Danish. Sepatutnya saya menjaga maruah saya sebagai isteri. Tapi saya juga manusia biasa  seperti perempuan lain, saya perlukan belaian dan kasih sayang seorang lelaki.

"Come. Just close your eyes. Dont think too much." Aryan

       Aryan memeluk saya. Setiap kali dia lakukan itu, saya akan merasa tenang. Dan boleh lupakan tentang Danish. Saya balas pelukan Aryan sehingga saya tertidur.

       Bunyi alarm pagi itu mengejutkan saya dari tidur. Aryan tiada di sisi saya. Saya tarik gaun tidur saya yang berampai di lantai kemudian saya ke dapur. Aryan sudah sediakan sarapan dan dia sedang buat air. Saya berjalan menghampiri Aryan dan memeluknya dari belakang.

"Miss me?"Aryan

"Hmm  so much!! I want hot chocolate"

"Done!!" Aryan

       Saya tidak tahu macam mana harus gambarkan perasaan saya. Pernah kah kamu lalui keadaan, di mana kamu mencintai dua orang lelaki pada masa yang sama? Sukar di jelaskan dengan kata2. Tapi inilah yang saya rasakan.

"Baby, saya balik kampung this weekend. Nak ikut tak?" Aryan

       Ini bukan kali pertama Aryan ajak saya ikut dia balik kampung. Bukan saya tidak mahu, tapi saya tidak mahu memberi harapan pada Aryan atau keluarganya. Apa kata mereka nanti bila tahu saya sebenarnya isteri orang?

"Aryan.."

"I know. Jawapan yang sama. Its ok, but please jangan keluar waktu malam masa saya tak ada." Aryan

YOU ME US (SABAHAN VERSION)Where stories live. Discover now