PART 22
YOU ME US
BY : LADYS STORIES
.
.
.
NATALIEDua jam saya pusing2 cari Ayra tapi nda jumpa. Mahu ke balai polis, mesti kena tunggu 24jam. God! Mau gila saya menangis nda berhenti. Saya cuma ada Ayra saja jadi penyebab saya terus hidup, mahu nda mahu saya terpaksa juga pulang. Nda habis fikir saya siapa yang mengaku jadi bapa Ayra ni? Kah saya ada secret admire?😒 Sampai rumah hampir pukul 9 malam. Saya buka gate dan masukkan kereta. Masa saya mahu tutup gate tiba2 saja saya nampak seseorang berdiri depan pagar sambil mendukung Ayra.
"Hai. Sorry kami culik Ayra sekejap"
.
.
.
ROSIE"Aryan! Apa kau buat ni? Kau mahu Natalie gila kah?"
Terkejut saya bila Aryan tiba2 muncul dengan membawa Ayra. Semestinya anak dia dan Natalie. Tapi tindakan Aryan membawa Ayra tanpa pengetahuan Natalie itu yang saya tak sokong.
"Ayra is my daughter." Aryan
"I know. Tapi bukan begini kan caranya. Masih ada banyak cara yang lebih baik. Kau buat begini nanti akan jadi perebutan"
Aryan yang mendukung Ayra saya pandang sayu. Dia sangat rindukan anaknya. Dan dia selalu ikut perkembangan Natalie dalam senyap. Saya tahu semuanya. Mulut dia kata benci tapi hati nya hanya tuhan yang tahu. Saya tahu dia bohong saja selama ni.
"Apa saya patut buat sekarang? Mesti Natalie sedang cari Ayra." Aryan
"Hantar Ayra balik. Bincang baik2 dengan Natalie. Kau ada hak sebab walau macam mana pun kau tetap bapa Ayra."
"Teman saya" Aryan
Saya senyum saja. Saya tahu Aryan nervous. Selepas hampir 2tahun dia akan berdepan dengan Natalie. Itu pun setelah dia buat hal menculik Ayra. Saya ikut temankan Aryan hantar Ayra balik, lama kami menunggu di sana. Sebab banyak kali kami tekan loceng tiada sesiapa buka pintu. Lebih kurang pukul 9malam baru lah Natalie muncul.
"Go. Saya di sini saja"
"Teman please" Aryan
"Aik tadi bukan main berani lagi kau culik Ayra. Sekarang dah kecut pula kah?"
"Rosie" Aryan
Saya keluar dan serahkan Ayra pada Aryan. Masa Natalie nampak kami, nampak sangat dia terkejut. Apa lagi bila dia nampak Ayra dengan Aryan.
.
.
.
ARYANPunya marah Natalie bila nampak Ayra dengan saya. Saya biar saja dia lepaskan marah sampai lah dia penat.
"Suka hati saja kau mahu ambil anak saya! Selama ni kau ke mana? Sekalipun saya suruh kau pergi, kenapa kau nda pujuk saya walau sekali? Saya mesej saya call semua nda dapat! Sekarang kau muncul mahu ambil anak saya?!" Natalie
"Ayra pun anak saya juga kan? Tak salah kita bergilir. Saya tahu kamu ada hidup kamu sendiri sekarang. Jauh lebih bahagia berbanding dengan saya dulu." Balas saya sinis
Natalie meraup mukanya. Rosie pula sibuk melayan Ayra.
"Kau nda tahu apa yang saya lalui selama ni Aryan. Jangan kau pandai2 mahu judge saya. Kau siapa?" Natalie
"Saya bukan siapa2. Saya sedar. Saya masih ingat kata2 terakhir kau sebelum kita berpisah. YOU DONT LOVE ME right?"
"Sudahlah Aryan. Kau pun bahagia sudah dengan Rosiekan?" Natalie
"Ya saya bahagia sangat. Rosie is the best choice yang saya buat. Dia jaga hati saya. Selalu dengan saya susah senang. Even mama buang saya gara2 saya pilih kau dulu. Memang saya sangat bahagia sekarang"
YOU ARE READING
YOU ME US (SABAHAN VERSION)
RomansaMengisahkan seorang wanita yang mencintai dua lelaki. kerana keduanya memiliki apa yang dia inginkan. dia sangat mencintai keduanya. tp dia lupa, sesungguhnya dia hanya boleh memilih salah satu dari mereka berdua. satu saat segala rahsia akan terbon...