Fanghri dan Fahmy berada dalam bertelingkahan akibat Fahmy menyerang sekolah Zack sehingga membahayakan pelajar lain termasuk rakan-rakan Zack. Namun, semua itu hanyalah agenda untuk menjadikan Zack lebih kuat. Blaze Stinger datang untuk menyerang Zack selepas Fahmy memberitahu Zack untuk datang ke taman. Walaupon Zack telah diserang, sebuah benda dan alat di baling oleh seseorang dan menyuruh Zack mengunakkan kuasa....Kamen Rider
Zack : Kuasa...Kamen Rider?
??? : Gunakan...Exez Driver ini..untuk jadi pengguna Rider System moden ni
Zack : Huh...Exez Driver...apa kau mengarut!?
??? : Gunakan je la! Banyak cakap pula! Kau nak mati ke kat sini!?
Zack hanya memandang pada Driver di atas tanah tersebut dan memikir apa yang akan berubah dalam hidup dia selepas dia bertukar, apa akan terjadi selepas dia bertarung dengan Blaze Stinger, dan Zack tahun nyawa dia serta keluarga dan rakan-rakan dia akan terancam selepas ini.
Zack : Dari takde kuasa untuk halang serangan raksasa di sekolah...dan raksasa di taman ni...aku akan gunakan Rider System ni untuk melindungi semua yang dekat dengan aku!
Zack mengambil Exez Driver serta sebuah benda dipanggil Dino Fang dan terus memasang driver tersebut pada pinggangnya. Zack direnjat renjatan elektrik selepas memakai driver tersebut namun dia tidak pedulikan dan berjaya atasi side effect mengguna Driver itu.
??? : Dia...berjaya. Dia berjaya menjadi pengguna Exez Driver...sebab dia atasi halangan yang Barudang letak.
Fanghri datang di belakang seseorang yang memberikan Zack Driver tersebut.
Fanghri : Aku dah lama tahu, Zack ialah orang yang tepat untuk guna Exez System, dan Barudang telah lakukan kerja yang baik
Fahmy : Dia berjaya atasi side effect driver tu...nampaknya, dia orang yang tepat
Fanghri : Huh! Sebab dia atas semangat Kyoryu no Senshi tu yang kau cakap dan mudah untuk dia bertukar
......
Zack : Driver ni...macam kene masukkan sesuatu..
Zack melihat pada Dino Fang yang dia pegang, dan menekan butang pada dino fang tersebut dan menghasilkan bunyi...
Dino Fang : WILD!
Zack : Wild? Ah, apa-apa pon gunakan je!
Zack memasukkan Wild Dino Fang ke slot kiri Exez Driver sebelum menolak semula kekanan untuk menutup Fang slot itu.
Exez Driver : FANG INSERT! (Techno sound)
Zack : Bertukar!
Zack menolak fang slot itu keatas dengan tangan kirinya, perisai-perisai warna biru gelap, hitam dan perak dimaterialsasikan dan bergabung dengan badan Zack dan bertukar menjadi suit berperisai seperti Kamen Rider Ptera.
Exez Driver : WILD (TECHNO MUSIC) EXEZ!
Perisai Exez mengeluarkan aura berwarna ungu selepas bertukar dan aura tersebut menola Blaze Stinger kebelakang selain mencederakannya.
Blaze : A-Apa!? Apakah ini? Dia juga Kamen Rider!?
Zack sebagai Exez melihat tanganya, badan, kaku lalu sentuh wajah kacaknya yang kini dilindungi oleh perisai.
Zack : Aku dah jadi...Kamen Rider...macam Kamen Rider Ptera tu..
Blaze : Tak guna!
Exez melihat Blaze terbang ke arahnya lalu terus mengelak dan menumbuk Blaze di muka. Exez membuat kombo tumbukan dan tendangan yang kuat walaupon Zack tidak pandai berlawan, namun, sebaliknya Zack ada seni pertahankan diri diajar oleh bapanya.
Exez membuat tumbukan di dada Blaze dengan kuat lalu menendang raksasa tersebut hingga jatuh.
Exez : Apa lagi eh?
Exez lihat pada butang di atas Exez Driver dan menghentaknya secara dua kali.
Exez Driver : W-WILD! Dual Strike!
Sekelip mata pedang berwarna merah unggu berada di tangan Exez tanpa disedari dia, dan dia terus berlari ke arah Blaze dan mentetak Blaze berkali-kali hingga lemah.
Fanghri : Menarik! Dia dapat guna ExeDrei Saber...antara tiga pedang yang penah diseru oleh Tarunggang..
Fahmi : ExeDrei Saber...memang dah jadi milik Exez
Exez sekali lagi menumbuk Blaze dan tumbukan terakhir berjaya jatuhkan Blaze.
Blaze : Rasakan!
Blaze menembak tembakan bebola api ke arah Exez sambil dia melindungi diri dengan tangannya, bebola api tersebut menghasilkan letupan yang kuat dan kebakaran.
Blaze : Kau takkan selamat dengan serangan aku it...
Blaze terkejut selepas melihat Exez masih selamat dan memasukkan Wild Fang ke dalam Maximum Break slot pada tali pinggang kiri Exez.
Exez : So, ni la finisher dia...
Exez Driver : FINISHER! WILD MAXIMUM BREAK!
Kaki kanan Exez bercahaya warna-warni dan api-api kebakaran tersebut turun diserap ke kaki Exez lalu terus melompat dan membuat Rider Kick ke arah Blaze dan berjaya menghapuskan raksasa tersebut.
Exez mendarat dengan selamat namun dia masih lagi merasai renjatan elektrik tetapi dia dah berjaya harunginya dan menganggap ia perkara biasa. Zack berubah semula ke bentuk asal selepas menarik keluar Wild Fang.
Zack : Apa yang..terjadi..
Selepas itu Fahmy muncul dari jauh berlari kea rah Zack.
Fahmy : Zack! Maaf lambat! Apa yang terjadi? Aku nampak letupan di sini..
Zack : Kau lambat Fahmy...tau dak aku kene serang dengan raksasa tadi!? Tapi...dia dah dikalahkan
Fahmy : Dikalahkan?
Zack menunjukkan Exez Driver dan Wild fang dekat Fahmy. Pemuda tersebut berpura-pura berlakon terkejut .
Fahmy : Kau boleh jadi Kamen Rider macam Ptera?
Zack : Lebih kurang macam tu la...
Fahmy : Hari dah lewat malam, mari pulang dulu. Esok kita bincang lain
.....
Fanghri berjumpa dengan Barudang di markas DongEvil sambil mengeluarkan senyuman dan duduk di atas kerusi.
Barudang : Seronok nampak?
Fanghri : Gila tak seronok? Ciptaan kau berjaya menjadikan Zack sebagai Kamen Rider...ini mudahkan kerja kita lagi!
Barudang : Oh, bagus la macam tu
Fanghri : Barudang, bagaimana dengan Sabertooth Driver?
Barudang : Masih dalam proses penghasilan, jangan risau, Driver yang aku cipta ni untuk kau jauh lagi kuat dari Slot Brace mahupun Exez Driver. Ini kelebihan untuk kau
Fanghri : Baiklah (Senyum sinis) sebab aku nak buat Zack lagi sengsara untuk buatkan dia lebih kepada pendendam
Barudang : Oh, apa maksud kau?
Fanghri : Kau akan tahu nanti
......
Amylia sedang menyidai kain di ampaian tingkat atas sambil merasai udara segar waktu malam. Seorang warga tua datang ke arah Amylia dan bantuk.
Amylia : Kyaa! (Sambil baling pakaian ke arah orang tua tersebut)
Tok Balang : Bertenang Amylia, ni atok laa...saja batuk tadi
Amylia : Eh Tok Balang! Maaf...
Tok Balang : Tok tengok kau ada masalah...tak mahu kongsi dengan Atok?
Amylia : Sebenarnya...banyak benda pelik berlaku...salah satunya serangan raksasa dan kemunculan hero bertopeng Kamen Rider...Amylia masih tak faham, siapa diorang ni..
Tok Balang : Kamen Rider...huh?