Kook pov
Seoul Univercity
Bapak gedabak gila U ni. Kalau cam ni satu jam pusing pun belum tentu aku jumpa pejabat ni.
Mata aku dengan kaki aku sama je. Dua2 meliar. Act, takde sapa ke nak tolong aku ni. Dah macam budak sesat kat mall pulak.
Tiba2 aku rasa macam ada orang pegang bahu aku. Aku pun apalagi toleh la. Mana tahu kot2 kunyit datang usha. Naya je aku nanti.
Ouh. Lelaki rupanya. Haha. -_-
Muka dia macam pernah nampak. Hmmm dekat mana ek. Ntah. Dengan rambut blonde dia. Sejibik dengan.. Eh kebetulan kot.
"Ada problem ke bro?" Dia menyoal. Mungkin sebab nampak aku duk termenung tadi.
"Aku cari pejabat. Kat mana ek?" Soalan dibalas soalan. Aku tengok dia tergelak kecil. Apa yang kelakar sekarang ni? Aku pandang dia dengan muka pelik.
"Apa yang kelakar ek?" Aku menyoal. "Belakang kau tu apa? Bukan pejabat ke namanya tuh. Macam mana boleh tak nampak sebesar tu" dia menuding ke arah pintu dekat belakang aku.
Aku mula tersengih kera. "O-ok.. Er..tunggu aku jap. Aku nak daftar" kataku sambil memulas tombol pintu.
Dia sekadar mengangguk. Aku mula menapak ke dalam pejabat.
Malu duh tadi. Betul jugak. Macam mana aku boleh tak nampak ek pintu sebesar tu.Lantak la. Yang penting aku gi daftar.
--skip--
Pintu pejabat aku tarik dari dalam dan mula menapak keluar. Mamat blonde tadi still lagi tunggu sambil main handset.
Aku menuju ke arah mamat tuh. "Kau dah siap?" Dia membuka soalan. Aku mengangguk.
"Kau dorm mana?" Soal Jimin.
"Dorm 5" balasku pendek.
"Oh. Dorm aku tu. Nice to be your dormmate" dia tayangkan eyesmile.
Aku just balas dengan senyuman biasa.
"Anyway, aku tak tanya lagi nama kau" dia kembali bersuara.
"Jungkook. Jeon Jungkook."
Aku membalas."Ouhh.. Nice name. Aku Park Jimin. Dari gred 3." Giliran dia pulak perkenalkan diri.
'Oh sunbae. Nampak cm pendek je' getus hatiku.
"Kau takde kelas ke Jimin?" Aku menyoal dia yang leka main dengan handset dia.
"Kelas aku dah berapa kali cancel. Makan gaji buta agaknya saem aku tuh" dia menggeleng-geleng. Handset di tangan di simpan.
"Khajja"
"Gi mana?"
"Aku nak perkenalkan kau dengan member yang lain"
"Ouh oke"
Dia mula bergerak meninggalkan aku. Tapi aku cepat2 kejar. Nanti kang tak pasal2 sesat lagi.
Tbc 🌚
Aku saja buat pendek2. HAHAHAHA. vomment.
K aku tau hambar.
Jap aku tengah pikir idea untuk part 2.
Sabar weh
K bai
YOU ARE READING
[C]Hyung! | a Jikook Fanfic
Fanfic[ Hyung!] "Hyung jangan tinggalkan aku" "..." Agak membosankan kerana ini penulisan lama dari seorang kanak kanak hingusan [2017-2018] Begin : 17/12/17 End : 19/12/18