3

1.3K 105 18
                                    

Jimin pov

"Kau ada adik ke?"

Fokus aku mula hilang. Kenapa dia tetiba tanya soalan ni. Laptop aku tutup dan aku ketepikan. Pandangan aku alihkan ke arah Jungkook.

"Adik?" Aku mengulang soalan Kook tadi. Dia mengangguk sambil menanti jawapan.

"Ade, tapi-" jap. Perlu ke aku cerita kat dia eh?
"Tapi apa?" Dia bersuara.

Aku menghadiahkan fake smile dekat Kook sebelum bersuara.
"Dia dah hilang" balasku selamba.

"Hilang? Maksudnya? Tak faham la" dia balas jawapan aku dengan soalan lagi sekali.

"Hilang la. Disappeared. You know what is disappear right?" Hamek kau aku sepiking.

Dia tayangkan muka poker. "Aku tahu lah hilang. Tapi macam mana dia boleh hilang. Tolong fahamkan soalan boleh tak?"

Aku mengeluh. "Accident" satu perkataan je yang aku jawab. Kalau tak paham jugak tak tahulah. Masalah keturunan agaknya.

"Cerita la" pinta Jungkook.
"Betul kau nak dengar?"
Dia mengangguk.

"Betul ni?"

"Betul la"

"Betul ni?"

"Ye betul"

"Series ni?"

"😑 awal la"

"Ok ok aku cerita". Aku hembuskan nafas sebelum bersuara.

"Macam ni.."

Flashback

Author pov

"Omma appa? Kita nak pergi mana ni?" Soal Jimin yang duduk di seat belakang kereta.

"Kita nak balik kampung la, kan kookie?" Kata puan Park pada Jimin dan Jungkook. Dia mencuit kedua-dua pipi anaknya yang comel tu sebelum bergerak ke seat hadapan.

"Balik kampung?" Jimin menghalakan pandangan ke arah Kookie. Saeng angkatnya.

Yup. Kookie atau Jungkook merupakan anak angkat dalam keluarga Park. Disebabkan terlalu kesian dekat Kookie, puan Park pun mengambil keputusan untuk jaga Kookie.

"Ya Jimin, balik kampung" kata puan Park pada anak kecil nya yang baru berusia lapan tahun tu.

"Hyung, Kookie tak sabar nak jumpa abeoji" kata Jungkook sambil menunjukkan gigi bunnynya pada hyung.

"Hyung pun, nanti boleh main dekat sawah" balas Jimin sambil menghadiahkan eyesmile.

"Khajja appa kita gerak" ujar Jimin pada appanya. "Khajja" balas encik Park seraya memulakan perjalanan.

-dalam perjalanan-

"Eomma, kenapa driver tu bawak lori macam orang gila?" Soal Jimin dengan muka innocent sambil menuding ke arah jalan yang bertentangan.

"Haah lah." Ujar encik Park yang mula cemas. Mana taknya, lori simen tuh. Terhuyung hayang pulak tuh.

"Arghhh!!!"

DUMM!

End flashback

"Sampai sekarang aku tak jumpa saeng aku. Lepas je kejadian tu, pakcik aku datang ambil aku dekat hospital. Dia kata pihak polis still tak jumpa saeng aku tu." Aku hadiahkan fake smile lagi sekali.

[C]Hyung! | a Jikook FanficWhere stories live. Discover now