6

924 68 8
                                    

"Bro , nak air ?"

Sapaan Daniel buatkan aku tersedar dari lamunan . (Bahasa Melayu A level sia . HAHA)

"Thanks weh ." Aku sambut huluran botol soju dari tangan dia sambil mengukirkan senyuman pahit . Hekk bittersmile .

Fyi , aku saja nk bagitahu yang soju ni favourite aku . Kesahlah kau tanya ke tak .

"Hoi ! Aku lepak dengan kau bukan nak tengok kau termenung ! Macam kayu hawau . Function sangat". Jerkah Daniel lagi . Kali ni dia tunjalnya kepala aku.  God bless him before I kill him ;').

"Tak la.  Lately ni aku terpikir ah" . Aku biarkan ayat aku tergantung.

"Apa ? Pasal Jungkook lagi ke ? Kau risau ke pasal dia ? Kemon la. Kau kena pastikan betul ke dia tu saeng angkat kau . Kalau salah buat malu ja" bebel Daniel sejurus meneguk soju di tangan .

Muka derp aq tayang.
" --' Tak . Kau asal ? Lain kali bagi salam . Bila masa pulak aku pikir pasal juon tu . Aku pikir pasal assignment aku yang tak siap tuh . Ada jugak yang makan kaki kang"

Daniel tersengih macam kera nak terberak. "Oh eh ? Alaa mana aku tahu. Okok lain kali aku bagi salam . Salam yang dekat kubur pun boleh "

Aku angkat siku kanan aku dan halakan dekat Daniel . "Ei ei kau. Aku debik kang"

Tapi..

Memang betul pun aku pikir pasal mangkuk tu. Aku memang ada feeling tho yang dia saeng aku. Cuma aku kena cari bukti .

-skip-

"Jimin ! Jimin ! Tunggu jap !"

Aku toleh belakang untuk tengok orang yang panggil aku macam beruk. "Apa mangkuk ?"
Sahutku pada Jungkook .

"Jom ah jom ah jom ah"

Ha ? Aku lepuk dia sekali . Eleh sekali je . Lek ah. 
" Cakap biar full la monyet "

"Ok ok. Aku nak ajak kau minum kat kafe. Jom ler"

*sigh* (penat jap)

Nak ke tak ?
Kalau nak , boleh aku korek rahsia dari dia . Tapi . Aku nak tidur .

"Hoi Jimin , aku tanya ni kau menung pulak . Aku tumbok kang . Hmm"

-_-

"Hmm jom lah. Tapi aku blanja kau bayar" aku bergerak melepasi Jungkook menuju ke ruangan cafe.

Chim Mission Start Now .

-cafe-

Dari tadi dia membebel duk cerita pasal Junghwa awek kelas dia tu. Aku ? Angguk ii geleng ii tadah telinga .

"Wei , asal kau excited sangat ni? Apa kata kalau kau suka dia kau cakap la kat dia" aku pandang dia dengan muka poker.

(Dalam bm ape sia poke tu. Cucuk ? Cucuk muka ? Pokerface. AHAHA)

Dia mencebik . Pikir comel ke ? Ada yg aku lesung kang. "Alah kau ni . Aku share je. Lagipun aku tak selesa ah nak citer dekat orang lain. So aku citer la kat kau sebab aku selesa"

Dia hirup air apple dekat atas meja.
( i mean dalam cawan )
"Apsal pulak selesa dengan aku ?"

"Sebab kau macam hyung aku" dia senyum .

"Hyung aku selalu dengar masalah aku , cerita aku , layan perangai trash aku . And apa yang aku tengok cara kau layan aku sama dengan hyung aku"

Aku terkedu , kaku , kelu , pilu.
Aku cepat - cepat alihkan pandangan dari dia . Bukan gay bukan gay.

"Kau nak cakap aku hyung kau ah?"
Dia angguk laju. "Nak ii"

-_- aiyohai jaykay .

"Aku nak tanya ah t--"
"Tanya ah" dia potong. Sabar la renab sekor ni.

"Kau . Ada brain cancer right ?"

Jungkook pov .

"Kau ada brain cancer right ?"

Kali ni aku yang terkedu .
" cakap jela . Aku tak makan kau. Aku dah kenyang makan chicken chop tadi "

" mana kau tahu ? " soalku balik.
Jimin capai beg dia dari belakang. Dia selukkan tangan dia dalam salah satu poket dan bawak keluar satu botol putih. Tertera 'JEON JUNGKOOK'.

okey aku terkedu lagi.

"Daniel jumpa" dia jawab tanpa tunggu soalan dari aku. Tangan aku laju mencapai botol tu dan campak masuk beg.

Dua-dua tapak tangan aku bertemu.
"Tolong ah Jimin jangan bagitahu mana-mana prof. Aku takot ah nanti kena buang . Nanti mana lagi aku nak belajar ? Nak pandai gila bapak cam kau ?" Aku merayu.

Heh. Walaupun puji tak ikhlas. JAHAHA

"Fatwa mana kau amik ni ? Mufti mana yang bagitahu kau kalau ada penyakit boleh kena buang kampus ? Dey , budak sekolah pon tahu benda ni la."

Hamek kau.
Kena sembur aku.

Aku senyum kera.
"Okeh kembali serius. Bila masa kau dapat sakit tu ?" Jimin soal dengan muka yang kalini serius macam lembu.

"A few years after the accident happened"

Tbc🌚

Eh ape sia aku tulis ni. Ya ampun.

[C]Hyung! | a Jikook FanficWhere stories live. Discover now