7

891 62 7
                                    

3 months later.

"Eh Jungkook , aku nak tunjuk something ni , mesti kau rasa kelakar nanti " ucap Junghwa .

Aku yang tengah leka buat assignment ni jugak dia kacau . Ceh nasib buah hati . "Ha kau nak tunjuk apa ?" Fokus aku masih pada assignment .

" gambar Jimin sunbae time kecik "

Aku berhenti buat kerja dan pandang Junghwa . " ahh kau jangan pikir bukan ii , aku dengan dia kan rapat "

" ceh , tak cakap pape . Ha meh la nak tengok , mana tau aku boleh bahan dia " balas ku.

Junghwa mencebik sebelum keluarkan gambar abe jimin yang dikatakan tu .

" nahh " dia hulur dekat aku. Aku pandang dia sebelum tubir mata aku mengalirkan air mata bila pandangan aku tepat pada gambar .

"H-hyung ?" Satu perkataan je yang keluar dari mulut .

Junghwa dekat sebelah mula cemas .
"Eh kenapa kau nangis ? Ada yang tak kena ke ?"

"Jimin dekat mana ?" Aku pandang Junghwa dengan mata yang berair .
" dia kata dia balik dorm "

Aku bangun dan berlari balik ke dorm . Aku tinggalkan semua barang ii aku dekat Junghwa .

Aku nak jumpa hyung aku. Dah sah ! Gambar tu sama dengan dalam frame yang aku bawak .

Gambar yang Junghwa bagi tadi aku genggam kemas . Hyung , aku rindu kau .

-dorm-
Jimin pov

Aku letakkan kedua - dua tangan aku belakang kepala. Pandangan aku halakan dekat syiling dorm .

Is it really that I'm related to him ?
But how ?
Wanna check out ?

Aku bangun dari pembaringan. (Fuhh cam jenazah.)
Tenung katil Jungkook untuk seketika .

But baru je aku nak melangkah ke katil dia untuk carik apa yang ada ..

"Jimin hyung !"

Aku toleh ke pintu dorm. Jungkook masuk dengan muka yang merah dan mata yang berkaca.

"Yahh jungko--" tak sempat aku nak cakap dia terus lari dekat aku then peluk.

"Hyung .. Kook rindu hyung" dia bersuara dalam tangisan .

Wait , what did he mean ?
Ke dia buang tabiat ?

"Weh kook , kau oke tak ?"

Dia lepaskan pelukan dan hulurkan aku sekeping gambar lama . Eh , ni gambar family aku yang aku suruh Junghwa simpankan .

"Ni kook hyung , ni hyung kan ?" Dia menyoal . But aku still kelu .

Dia jalan ke katil dia dan capai frame gambar dari bawah bantal . Dia hulur dekat aku. Aku sambut.

Aku alihkan semula pandangan aku dekat Jungkook. "Kau , kook ?"
Dia angguk.

Kali ni aku pulak yang peluk dia. "Hyung pon rindu kau" aku senyum.

Finally . Hyung jumpa kau.

-skip-

Author pov

" Jimin oppa ! " panggil satu suara . Jimin yang sedang leka berborak dengan Jungkook menoleh kebelakang untuk melihat empunya suara.

Hwamin . Yeochin Jimin . Baik. Lawa . Tak gedik . ( hmm memang keje aku nk desc dia sorang )

" eh kook pon ada lah " ujar hwamin . Kook yang duduk bersebelahan Jimin hanya mengangguk . " ada apa cari oppa ? " soal Jimin .

Hwamin menarik kerusi di sebelah kiri Jimin lalu melabuhkan punggungnya sebelum meneruskan perbualan. " hwamin nak pinjam laptop oppa " balas hwamin dengan puppy eyes .

Jimin mengerutkan dahi . "Wae ? Laptop jagi mana ? " kata Jimin sambil menghabiskan air sojunya. Tak kurang juga Jungkook yang jadi pemerhati dari tadi .

Hwamin menayangkan muka senyum kera dia . "Ngee tak siap lagi . Tak tahu nak buat. Hwamin nak tengok oppa punya " terang Hwamin .

Jimin mencuit hidung Hwamin sebelum menjawab "ei mengada. Hmm amik lah . Dalam beg tu" jawab Jimin sambil menunjukkan beg laptop.

" yeay ! Thanks ! " ucap Hwamin sebelum mengambil beg laptop Jimin dan berlalu pergi.

Jungkook yang dari tadi diam mula bersuara. "Hee lawa la bakal noona ipar Kook" .

" well tengok la . Pakwe nye pon hensem " ujar Jimin sambil menayangkan muka poyo dengan tangan kanan meraut rambut kebelakang.

Jungkook be like ;

Ada yang aku sepak jugak nanti.
Dengan senyuman tawar .

Jungkook pov.

Bapak perasan sia dia ni. Nasib kau hyung aku kalau tak aku sepak kau.

Wait , apasal aku rasa sakit kepala ni. Aku rasa soju ni ringan je , tak mabuk pun .

" weh kau oke tak ni . Pucat pulak . "

Aku menayangkan bittersmile . " a-aku okay. Er aku nak gi toilet la " ucapku . Reaksi Jimin jelas menunjukkan dia risau. Heh abang mana tak risau adik . Abangang je tuh.

Baru je aku nak bangun dari kerusi , pandangan aku terus kelam , hitam. Aku tak nampak , dengar dan ingat apa - apa

Kecuali ;

" Jungkook ! "

Lepastu aku tak sedar apa ii dah .

Tbc🌚

Pendek la .

[C]Hyung! | a Jikook FanficWhere stories live. Discover now