9

977 71 8
                                    

"Jimin oppa , betul ke apa yang oppa buat ni ?" Soal Junghwa didepanku .

Aku hanya mengangguk. 

" kiranya oppa tak kisah lah dengan perasaan hwamin unnie ? Oppa tak kesah ke kalau Kook bangun ii pastu dia cari oppa rupanya oppa dah takda . Macam tu ke ? "

No comment . "Oppa tahu apa oppa buat "
"Tapi oppa tak tahu apa yang akan jadi " nada Junghwa seolah - olah bagi amaran pada aku .

" oppa dah istikharah ke ? "

Aku pandang Junghwa . Kau fikir aku nak kahwin ke . Halahai.  " dont worry , i know what i'm going to do "

" takkan tak ada orang yang boleh ganti oppa? " Junghwa bersuara lagi . Kalini aku malas nak layan dan habiskan latte caramel aku .

Aku nak berkhidmat untuk saeng aku je .

------

" awak betul ii dah ready ? Yakin ? "
Kata doktor Lee . Aku hanya mengangguk . Tunjuk la kononnya aku bersemangat .

Yup . Harini Jungkook akan jalani pembedahan untuk hidup macam orang biasa.  Aku gembira . Walaupun hakikatnya nanti agak menyakitkan hati Jungkook dan yang lain .

Aku mintak maaf awal ii. V , Daniel dan Junghwa . Diorang dah janji nak tunggu Jungkook sedar . Hwamin ? Dia tak sampai lagi . Aku tak nak dia tahu.  Biar dia tahu lepas pembedahan selesai .

Lepas ni takda lagi Jimin.

" jom "  ucap nurse yang turut serta dalam pembedahan harini sambil menolak kerusi roda yang aku duduk menuju ke operation theatre.  

Aku hanya melemparkan fakesmile.
Knowing that I wont belong here anymore . Aku kuatkan diri untuk tak nangis depan member aku tiga orang tadi yang dah macam beruk hilang anak menangis .

" V , jaga Kook baik ii. Kalau aku tahu kau buli dia . Aku tumbuk kau " ucapku .  V masih lagi tunduk . Taknak tengok muka aku.

" daniel " panggilku.  Dia tak berpaling . " daniel ,  aku panggil ni . Lepas ni-- "

" woo chim , tukar la orang lain " dia peluk aku . Amboi ii . Ni nak nangis ni .

" park jimin . Kita kena cepatkan proses. " ujar doktor Lee . Aku mengangguk. Rasa sebak menyerbu hati . " i'm ready "

-operation theatre-

Aku ditempatkan bersebelahan dengan Jungkook . Aku toleh tengok dia . Dia tak sedarkan diri lepas kena bius tadi . Maknanya dia memang tak sempat tengok pon siapa penderma dia .

Muka dia aku pandang sayu.  Aku pun dah lemah sebab kesan bius ni kuat . Pandangan aku kalihkan balik dekat lampu operation .

Sekarang la masanya .
Bila doc mula pasang lampu operation serta merta pandangan aku kelam dan hitam . Aku dah tak sedar apa-apa .

Thats mean aku dah--

5 hours later .

Jungkook pov .

" kook .. "

" kook.. "

" hyung ? " mata aku celikkan . Eh , operation dah selesai ? Maknanya aku dah sihat . Aku tak sabar nak jumpa hyung. 

Tapi kenapa ada Junghwa , v hyung n daniel hyung ? Mana Jimin ?

" j-junghwa , mana Jimin hyung ? " soal ku . Aku cuba untuk duduk .
" kook , sabar . Kau lemah lagi ni " ucap V hyung sambil cuba untuk tahan aku dari bangun.

" t-tapi aku nak jumpa hyung.  Kejap je. Aku nak cakap yang aku dah sihat.  Please kejap je . Hyung dekat mana ? "

" d-dia d-dekat b-bilik sebelah , dia penat  . Dia kata dia nak rehat kejap " balas daniel hyung pula.  Aku rasa ada something tak kena .

" bagi aku jumpa hyung " aku tetap berdegil . Aku bangun dan terus meluru keluar dari wad aku ditempatkan. 

" kook , hyung kau ! " aku endahkan panggilan Junghwa dan terus ke bilik Jimin hyung . Dan cuba teka apa yang aku nampak ?

Sekujur tubuh diselimut penuh .

" h-hyung ? Itu kau ke "

" kook , a-aku nak bagitahu kau . Penderma kau tu , hyung kau sendiri " jelas Junghwa dari muka pintu .

Lidah aku kelu la . Aku dah tak tahu nak cakap apa . Air mata je yang menjelaskan semuanya .

" hyung ! Sampai hati kau hyung ! Kau tipu aku ! Kau dah janji kan hyung ! " aku peluk tubuh Jimin yang ditutup selimut tadi.  Bukan . Mayat Jimin .

" sabar kook " V hyung usap belakang aku . Tapi tak berguna . Sedihnya aku kehilangan hyung aku takkan dapat diganti . Air mata aku tak jenuh bercucuran keluar .

Junghwa yang duduk dekat muka pintu dengan Daniel hyung pun mula menangis . Merasakan benda yang sama .

" aku nak ikut jimin hyung ! "

' jangan jungkook.  Hyung nk tengok kau sihat ni'

Tiba ii aku terdengar satu suara perlahan bisik dekat aku . Suara yang aku rindu . Jimin hyung . " hyung ? Kau kat mana ? Kenapa aku tak nampak kau "

Mata aku meliar sekeliling. 
V hyung tetap cuba untuk tenangkan aku .

' kau tak nampak hyung takpe , janji hyung akan selalu ada dan perhatikan kau . Kau kene janji dengan hyung arraseo ?'

Aku mengangguk . Walaupun aku tak nampak .

'Janji dengan aku yang kau akan jaga kesihatan kau'

Hyung dah takde . Aku dah takde sapa . Kenapa kau tinggalkan aku hyung ? Kan kau dah janji ?

Aku rebah semula ke lantai . Mungkin sebab aku lemah lagi .
Mata aku tak berhenti - henti alirkan air mata. 

Tbc🌚

Boo. Bye dah nk abis . Pasni chapter last.  Tak sedih en weh ? Kelaka do . Ni short story ja. Belum pro ah nk buat sinetron.  Oke bai .

[C]Hyung! | a Jikook FanficWhere stories live. Discover now