"Jungkook ?!"Jimin pov
Series aku cakap muka aku tak ubah macam beruk kena gigit kerengga. Resah je. Ntah lah ,, ada something yang buat aku resah bila tengok Jungkook tu pengsan tadi.
Hubungan adik beradik mungkin ? Acewah.
Nasib aku lepak dengan Daniel tadi. Kalau tak sapa nak tolong aku angkat this monster Jeonkook. Berat macam -- dehel.
"Kenapa lama sangat kau tekan kain tuam tu dekat muka dia chim ? Kau nak dia mati ke macam mana?" Sapaan Taehyung alien buatkan lamunan aku terhenti.Eh ,, haah. Betul gak. Dah berapa lama aku tekap kain tuam ni kat batang hidung budak ni. Tangan yang aku gunakan untuk pegang kain tuam tadi aku alihkan.
"Chim, aku nak keluar kejap. Ada hal." Ujar V. K Taehyung. Aku sekadar mengangguk. "Kau sambung lah jaga 'adik' kau tu" tambah dia lagi sebelum melangkah keluar dari dorm. Ada yang kena pelangkung kejap lagi kang .-.
Bam ! Pintu ditutup.
Bunyi macam kuat en ? X lah perlahan je.😂🐦
K abaikan.Mata aku kembali tertumpu pada muka Jeonkook ni. (Bukan gay eh ,, ni nama dia sesi kenalpasti) hurm. Muka dia memang ada iras iras adik angkat aku tuh. Tapi -- ntah lah.
Tiba-tiba perhatian aku dicuri oleh sesuatu dari bawah bantal Jungkook. Nak tengok ke tak ?
Ya ?
Tak ?
Ya ?
Tak ?
Ya ?
Tak ?
Okay, let give a try. Kita just, ala you know tengok tengok je. Sebelum dia bangun en en en. K Jimin ,, fighting. Acewwah.
Tangan aku perlahan-lahan menuju ke benda yang telah mencuri perhatian aku tadi. Nampak macam frame gambar.Manalah tahu ,, gambar dia dengan family dia ke,, gambar dia time kecik ke ,, boleh aku bahan dia.
Malangnya ,, time tangan aku dah pegang frame tu then tinggal nak tarik je,, si Juankook ni terbangun.
Really nigga
(Byk betul nama dia ni)"Eh Kook,, dah bangun?" Aku hadiahkan eyesmile.
Dan Kook yang muka penuh blur mintak kaki pun menjawab
"Eh takdelah ,, sebenarnya dari tadi aku dah bangun siap pergi sidai baju lagi HAHA"Sempat lagi kau perli aku.
Siap kau."Asal kau tetiba pengsan tadi ?" Soalku.
--------------------
Kook Pov
"Asal kau tetiba pengsan tadi ?" Soalan Jimin buatkan aku terkejut. Aku pengsan ? Series ah ? Jap,, baru aku sedar aku ada kat dorm. Padahal tadi aku dekat sekitar kelas.
Dehel la Kook. Kalau kantoi macam mana?Dengan spontan gituh,, dahi aku tepuk.
"Eh macam mana aku boleh lupa ni,, aduuh kerja aku belambak lagi ni"
Aku tukar topik.Tak semena mena weh,, Jimin ketot ni lepuk kepala aku.
"Asal kau lepuk kepala aku?" Dengan terkejutnya aku bertanya.
"Kau dah kenapa tukar topik? Cuba aku tanya tu kau jawab dulu" Jimin menggeleng geleng kepala. Takkan lutut pulak.
Aku memcebik. "Manalah aku tahu. By the way,, aku pengsan eh tadi ?"
Puk ! Lagi sekali weyh ! Silap hari bulan biyol aku nanti.
"Habistu kau ingat kau sleeping beauty ke ? Tetiba je dari tandas tup tup ada kat atas katil,, centu?"
Aku tersengih kera. Wait,, kenapa frame aku macam terkeluar dari landasan dia sikit ek? Aku cepat cepat tolak frame gambar aku tu ke bawah bantal sampai tak nampak.
Mahal uh,, gambar retis. Hek, k Jungkook tak rilek en readers. Kecam dia.
Jimin bangun dari katil aku.
"Aku nak pergi keluar kejap. Kau ada nak pesan pape ke ?"Aku mengangguk.
"Aku nak cinta hati aku. Acewwa"Puk! Dua biji bantal tepat mengena batang hidung aku yang mancung bagaikan pisau ni.
"I have no time with your jokes" ujar Jimin sebelum keluar dari dorm.
"I have no time with your jokes bla bla bla bla bla" aku mengejek cara Jimin speakung tadi. Sungguh ku berasa jelek. Tahu ler pandai Muet. Hek. Aku pon bakal pandai.
Bakal eh.
Bakal.
I mean kalau sempat --'--skip--
Jimin Pov
"Mana alien ni" mata aku meliar mencari susuk badan seseorang. Tak boleh berhenti wei.
"Cari aku ke ?" Ujar seseorang dari belakang. Aku toleh dan ianya
Jeng ! Jeng ! Jeng !Geng alien abad 22.
Daniel dan Taehyung.
Aku rasa aku cari sorang je.Takpelah,, dah alang alang ada dua ni. Boleh aku pau mintak belanja.
Takpe en,, en,, en."Ada apa cari aku ni?" Soal Taehyung.
Aku jeling dia. Excuse me. Aku cari Daniel okeh. Ini sungguh memalukan."Aku cari Daniel la. Kau kenapa ?" Aku buat muka derp dekat V.
Dia pon memulakan adegan tersenyun kera,, kambing,, gajah ,, cicak dan sebagainya."Tak kesahlah,, kau nak apa?" Daniel pulak bersuara. "Aku nak ajak lepak. V ,, jom ah sekali. "Aku on je" ujar V.
"Khajja." Ucapku seraya melangkah kaki menuju ke cafe.
--------
"Wei Chim,, aku jumpa ni tadi time Jungkook pengsan kat toilet tu" ujar Daniel sambil mengeluarkan sesuatu dari poket beg dia. Nampak macam bekas ubat.
"Apa bende uh?" Aku menyoal.
"Ubat. Untuk brain cancer."Pfft ! Tersembur air aku. Taehyung yang dekat sebelah aku pun terkejut beruk.
Seriesly ,, Jungkook ada ubat untuk brain cancer ? Dia brain cancer ?Ntah lah,, tetiba hati rasa sedih.
"Aku jumpa ni dekat atas sinki,, dekat dengan beg dia. Sape lagi kalau bukan dia punya." Terang Daniel lagi.
Aku tak kira. Aku nak jugak siasat sape budak Jungkook ni.
Air aku teguk laju.tbc🌚
Updet senyap ii je weh.
YOU ARE READING
[C]Hyung! | a Jikook Fanfic
Fanfiction[ Hyung!] "Hyung jangan tinggalkan aku" "..." Agak membosankan kerana ini penulisan lama dari seorang kanak kanak hingusan [2017-2018] Begin : 17/12/17 End : 19/12/18