2

1.4K 100 8
                                    

Jimin pov

Dorm

"Hoi kau asal termenung Chim?" Sergah Taehyung dari belakang.
Aku pandang Taehyung sambil tayang muka poker.

K. Aku tahu hensem.

"Kau ni dah lama hidup ke bwi?" Soalku. Dia mencebik. "Boleh la"

Pak! Fail dekat atas katil aku lepuk dekat dia. "Sakit bhai." Giliran dia pulak buat muka poker.

Hek. Aku tak kesah.

"Kau asal termenung? Dah nak mati ke?" Soal Taehyung lagi.

Pak! Kali ni bukan fail. Tapi kamus. Ape bahangang sangat member aku sorang ni.

"Bukan la" jawabku.
"Bistu?"

Posisi duduk aku betulkan menghadap V. "Kau ingat tak pasal saeng angkat aku yang hilang tuh?" Aku mulakan cerita.

"Huh? Saeng angkat? Jungkook?" V menyoal. Aku mengangguk. "Nama dia sama dengan hubae tadi yang baru masuk tuh. Muka pon. " aku meneruskan cerita.

"Lepastu? Kau nak kata itu dia lah?" Soal V lagi. "Tak. Bukan macam tu. Just aku rasa je lah. Sebab muka dia pon hampir sama la" balasku.

"Entah la chim. maybe kebetulan je kot. Lagipun time kau accident tu, memang tak jumpa pon kan Jungkook tu?"

Aku mengangguk lagi. "Bende tu berlaku 15 tahun yang lalu Chim. Sekarang ni kau dah 23. Maybe dia betul2 dah takde" V yang tadi duduk dekat birai katil aku mula bangun.

"Hmm" aku terkelu. Tak tahu nak cakap apa. Tapi aku memang rasa yang dia saeng angkat aku.

"Chim" panggil V. "Hmm?" Sahutku. "Aku nak gi kafe jap nak beli makanan, kau nak ikut tak?" Ajak V.

"Ani.. Aku penat la. Kau tolong bungkus je la" kataku. Laptop dari dalam beg aku keluarkan.
Ciri2 budak rajin la katakan nak buat kerja.

"Beres" balas V seraya keluar dari dorm. Mata aku kembali tertumpu pada skrin laptop.

Kelas je banyak cancel. Tapi, ya ampyun.. Assignment segunung weh -,- makan gaji buta betul saem aku.

Klak! Kedengaran pintu dorm dibuka. Cepatnya V beli makanan. Aku mengalihkan pandangan ke arah pintu.

Oh Jungkook.

"Kook, awalnya kelas kau habis?" Aku bersuara. Mata aku masih lagi fokus pada laptop.

Kook pov

"Kook, awalnya kelas kau habis?" Suara Jimin kedengaran. Aku melangkah ke arah katil Jimin.

"Entahlah, saem nak balik awal agaknya." Kataku seraya melabuhkan punggung di birai katil.

Jimin sekadar mengangguk faham. "Jimin, mana V hyung?" Soalku pada Jimin yang fokus buat kerja dia.

"Beli makanan" balas Jimin pendek. "Oh, emm Jimin" panggilku.

"Apa?" Dia masih lagi fokus.

"Aku nak tanya boleh tak?" Soalku lagi. "Tanya lah apa dia?" Dia mula pandang ke arah aku.

"Kau ada adik ke?"


Tbc 🌚

I won't say anything as I've already do my work.
K bye

[C]Hyung! | a Jikook FanficWhere stories live. Discover now