4

1.2K 83 11
                                    

Jimin Pov

Aku mula melangkah keluar dari gred 1. Fuh penat weh layan kerenah diorang yang macam gorilla tu.

"Jimin!" ya JeonKook mari. Aku menoleh. "Apa?" Aku pandang muka dia yang excited macam anak kambing tu.

"Woaa pandai ah kau ajar tadi. Tapi laju sangat ah. Nasib aku sempat tangkap. Almaklumlah budak terpandai dekat highschool"

Wah ii puji diri sendiri nampak. Ada yang makan tapak kasut kejap lagi. Dekat highschool je pon.

"Oh yeke? Ada apa ii lagi yang kau nak cakap?" soalku. Dia menggeleng. Dengan segera aku mula kan balik perjalanan aku yang tergendala tadi disebabkan Juankook ni.

"Eodiseoyo?" Dia menyoal dari jauh. "Soju!!" Jawabku dan terus berjalan.

"Nak ikut!" Jerit Jungkook.

-skip-

"Weh Jimin" panggil Jungkook. Aku mengalihkan pandangan dari skrin handphone ke muka biskut ni. Kening aku angkat.

"Yeoja tu lawa kan?" Soal Jungkook sambil menunjuk nunjuk ke arah kelas dia sendiri.
Yep. Tempat kitorang lepak ni berhadapan dengan blok kelas dia. So boleh nampak.

Aku memandang ke arah yang dia tunjuk tadi. Junghwa? Hubae aku tu?

"Eoh? You mean Junghwa right?" Soalku pula. Dia mengangguk angguk. Heh dah jatuh chenta dah dia ni.

Aku menggeleng gelengkan kepala. "Apsal kau geleng ii?" Soal Jungkook.

"Takde ape. Saje je" botol soju aku teguk. "Lepas ni kau nak pergi mana Jimin?"

"Balik dorm. Penat fuh" kataku. Laptop di atas meja aku tutup. "Emm okay.. aku nak jumpa dengan Jihoon kejap" balas Jungkook seraya bangun dari kerusi.

Aku tak bagi reaksi apa ii. Dah aku tak tahu nak cakap apa aku diam lah.

Botol soju yang dah kosong tadi aku campak dalam tong sampah. Beg laptop aku galas. Dengan segera aku melangkah ke arah susur gajah yang menuju ke dorm. (Puih awat detail sangat uu)

Kelibat Jungkook tadinya dah hilang. Dah gerak gi jumpa Jihoon ah tu.

Jungkook pov

Kaki aku laju melangkah ke toilet. Sebenarnya aku tipu Jimin je tadi. Bila masa pulak lah aku nak jumpa Hoon en. Bukan ada pape pon.

Air aku tadah dengan tangan sebelum aku sapu ke muka. Mata aku alihkan ke arah pantulan cermin. Yep muka ni tak pernah berubah. Hensem je.

Sediakan baldi gais.

Aku tatap muka aku penuh teliti. (Acewwah) Siyes aku cakap. Memang hensem. Peloles gituh.
Well this is Jungkook.

K muntah skrang.
Bagus.

Tiba ii pandangan aku mula kabur. Kepala aku sakit. Aishh jangan kata kau dah datang eh. Sian kat aku. Nak pengsan ii lah. Tapi bukan dalam tandas.

Rumah setan ni oi.
Yang author ni pon satu. Agak ah nak buat aku pengsan kat sini en.

K sila sambung.

Kepala aku yang sakit dari tadi aku pegang. Aigoo sakit sangat ni. Mata aku pun makin mengabur ni. Apa pon tak nampak haa.

Bam!

Aku tak ingat pape.

Junghwa pov

"Wei Jung!" Panggil Nahee. Aku yang leka main phone mengalihkan pandangan ke arah Nahee sebelum kening aku angkat. "Ape?"

"Tu.. apesal ramai orang kerumun depan tandas lelaki tuh?" Soal Nahee. "Kau tanya aku macam aku tahu je" balasku.

"Jom ah gi tengok" ujar Nahee sambil menarik narik tangan aku yang melepak ni.

K sabar jangan muntah.

Aku menggeleng geleng. "Ani..aku malas. Siriyes" jawabku. Mata aku kembali fokus pada skrin telefon.

Orang tengah sedap main mobile legends ni.

"Aloo jom ah" kata Nahee sambil menarik narik lagi tangan aku yang putih melepak tiada parut dan bulu ni.

Ok dah boleh.

"Haish yelah ii..khajja" kataku sambil jalan meninggalkan Nahee keseorangan dibelakang. (Acewaah ayat ninggal sile)

"Apehal ni? Mai sini aku nak tengok sikit." Ujarku. Semua pelajar ketepi untuk bagi aku tengok.

Wuu rasa terhormat walaupun aku junior en. Hek.

"Wei Jung kau nak buat apa tu?" Soal Nahee dibelakang. Aku menoleh "Kata nak tengok en. Ni aku nak tengok lah ni" balasku sebelum kepala aku jenguk ke dalam tandas.

Wait... what the..

Is that..

"Jungkook?!"

🌚Tbc

ni last updet tahun baru sia. Lepas ni aku nak hiatus utk pititiga. K babai readers muah ii sket.

Wei gediknya aku. HHAAHAHAHAHA. K ni siriyes babai.

[C]Hyung! | a Jikook FanficWhere stories live. Discover now