18. Fájó emlék

166 18 0
                                    

- Gyerünk főnök, most te jössz! - Vigyorog rám Avaritia, mire csak megrázom a fejemet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


- Gyerünk főnök, most te jössz! - Vigyorog rám Avaritia, mire csak megrázom a fejemet. Tekintetem a bűntetésemre szegezem, aki berohan a jelképek közé.

- Mehetünk? Mehetünk? - Ugrál a fiú.

- Mehetünk Feliciano! - Simogatom meg a feje búbját mellé lépve. - Csinálj valami szép helyet! - Mosolygok le rá.

- Rendben! - Bólogat, majd lehunyja a szemét és eltűnik, ugyanebben a pillanatban elhomályosul a világ körülöttünk. Mikor megint minden kitisztul egy olyan helyet látok magam előtt, amit már régen nem. Utoljára az ezerkétszázas években jártam itt. A szent föld. Lehunyom a szemem és leülök a földre.

- Nem akarok beleszólni a dolgodba, óh hatalmas főnök, de így nem fogod megtalálni a bűntetésed! - Hallom meg fél perc után Ira hangját.

- Nem is keresem, csak kicsit élvezni akartam a helyet. Feliciano, gyere mutassunk nekik egy kis mesét!

- Benne vagyok! Azt a mesét mutassam? - Jelenik meg előttem nevetve a gyerek.

- Ez nem ér! - Vágja csípőre a kezét Superbia.

- Senki sem mondta, hogy nem hívhatjátok magatokhoz a bűntetésetek. - Vigyorog Feliciano mellettem. - Akkor honnan kezdjünk Luciano? - Veszek egy mély levegőt, majd lehunyom a szemem és felállok.

- Nagy Péntektől! - Teszem zsebre a kezeimet. A többi bűn felől a meglepetés hangjai közelítenek meg.

- A vacsora után vagy előtt? - Komolyodik meg a kisfiú arca.

- Legyen az árulás után. - A bűntetésem bólint, majd megint eltűnik.

- Bármi is lesz, ne szólaljatok meg! Olyan emlékem fogjátok látni, amit nem akartam napvilágra hozni! Ha beleszóltok nem tudom garantálni, hogy élve kijuttok.

- Ez most fenyegetés akar lenni? - Vonja fel az egyik szemöldökét Avaritia.

- Nem! Ez nem akart fenyegetés lenni! Ez fenyegetés volt! - Nézek vissza a vállam felett a csapatra. - Lehetőleg maradjatok itt. Nem foglak titeket látni és teljesen máshogy fogok viselkedni, mint most! Készen vagytok erre?

- Persze! - Biccent Gula, mire én megint megfordulok és elindulok az emlékeim felé.

- Kezdjük, Luciano! Most el fogod felejteni, ami ez után történt. Sajnálom, de gondoltam hitelesen akarod csinálni.

- Semmi baj, Feliciano! - Simogatom meg a gyerek fejét, aki megjelent mellettem. Lepillantok rá, szemeiben könnyek gyűlnek, elmosolyodok és megveregetem a vállát.

- Minden rendben lesz! Te is tudod, hogy túl éltem. - Mosolygok rá, ő biccent, majd mély levegőt vesz.

- Tikk-takk-tikk-takk! Jár az óra! Tikk-takk-tikk-takk! Míg a percek le nem járnak! - Kezdi a gyerek, én pedig belépek a második mondatnál. - Tikk-takk-tikk-takk! Jár az óra! Tikk-takk-tikk-ta... Oh, a percek már lejártak!

Véletlen Végítélet - BEFEJEZETTWhere stories live. Discover now